Hoteller i Washington D.C

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 21. aug 2015.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke noe problem å få Vibeke til å booke eller ringe inn. Men ja, klønete at det ikke kan bestilles på nett lenger. Håper det er noe som fikses kjapt.
     
  2. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Da ble det en IAD/EWR-variant pr tlf. Takk for svar. Reisen har forresten allerede startet, helt i det små. Fant ut at en natt på OSL er bedre enn å fly kl 7 fra TRD i morgen tidlig.
     
  3. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jo bruke tråden til det den er ment til også da. Er det en god ide å ta første kveld/natt i Georgetown, og siste nær National Mall for å vandre rundt der? Evt tips til hotell i Georgetown i rimelig (i IF-målestokk) prisleie? Vurderer IC via alltid tjenestevillige milehigh natt 2. Sitter ved gate på CPH venter på å få slippe inn til 4H nå. #veienblirtilmensmangår
     
  4. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Etter mitt skjønn er det ikke så langt å gå mellom disse to punktene i DC at det er verdt å bytte hotell. I det hele tatt er DC overraskende walkable, selv om jeg ikke har vært der om vinteren og kan si noe om hvor surt det er. Det ligger flere hoteller i West End (som later som de ligger i Georgetown, men som egenlig ligger i randsonen) som er bra. Både Westin Georgetown og Fairmont ligger fint til, for en rimelig penge. Park Hyatt ligger over gaten for Westin og er av bedre standard - men ofte ganske dyrt.
     
    Chrisbgg and snartur like this.
  5. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med @vegasbaby. Bodde på Park Hyatt i februar 2019 og det er gåavstand til Georgetown og til Lincoln Memorial. Som en bonus går du da forbi Watergate-bygningen og får hukket den av på lista med det samme :)
    PS! Sjekket og fant ut at jeg betalte 1490,- pr natt på Park Hyatt, noe som ikke er så ille spør du meg.
     
  6. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    @milehigh trylla fram en ekstra voucher fra jakkeforet, og vipps ble det jr suite på Willard fra første stavtak.

    Hadde tenkt å ta uber inn til byen, men ble plutselig kjent med en svenske som er innkalt som fagvitne i en rettssak mellom en indisk milliardær og den uruguyanske stat. Inderen tok regninga. Rättegången starter på mandag.

    Ellers går det fint.
     
    milehigh, EndreD and holmen like this.
  7. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Var vi på samme fly @snartur ?

    Er stasjonert på The Wink i West End (reisefølget som bestilte), så får vi se hvordan det fungerer i praksis når vi utforsker i morgen.

    Forøvrig greit hotell, men resepsjonen er under ombygging så inngangen er veldig bob-bob.
     
    snartur liker dette
  8. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Godt mulig det da ja!

    Hva står på programmet i dag? Er alltids klar for en øl og flybonus, eller hva det heter, om det skulle være interessant. Fryktelig kald vind, så jeg tror jeg har gått fra meg.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,704
    Bonuspoeng:
    293
    snartur liker dette
  10. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Her er dagen over for vår del. Det ble 42893 skritt i dag, så føler føttene har gjort sitt. :confused:

    I morgen er egentlig en planløs dag, men kommer nok til å utforske(?) Georgetown.
     
  11. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler frokost på Martin’s Tavern i Georgetown. Der fikk jeg en av mine beste frokoster noensinne.

    Finner den ikke igjen i menyen nå, men den inneholdt bl.a. hummer(!).

    Skal over i beg. av november ifm valget. Gleder meg.

    /koffert
     
  12. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Liten verden. Ble kveldsmat der i går.

    upload_2020-1-20_17-28-14.jpeg
     
    Bolle, bor_i_en_koffert and holmen like this.
  13. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Blåser liv i denne tråden. Jeg har 4-5 dager i Washington i juli, med budsjett 2-4k per natt. Reiser alene. Har forstått at det kan være utfordrende å finne restauranter og barer i nærheten av turistsentrum, samtidig som dette er et området som krever god tid å utforske. Burde jeg dele opp oppholdet mellom "sentrum" og Georgetown? Jeg ankommer med tog og reiser sannsynligvis med fly. Tips til hotell?
     
  14. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bodde på hotell like ved togstasjonen for noen år siden. Rett over veien. Phonex tror jeg det het. Litt gammelt, fikk gratis oppdatering, betjeningen var veldig hyggelig (det er jo usa).
     
    Calling liker dette

Del denne siden