Hoteller med det lille ekstra i Norge

Tråd i 'Reisemål' startet av Jeanette, 10. aug 2020.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Engø gård har vi svært dårlig erfaring med de siste årene, dessverre. Var bra i 2010-2015 (vært der flere ganger), men etter ny daglig leder kom på plass har det gått nedenom og hjem etter mitt syn. Kjenner flere med samme oppfatning.
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Har selv ikke vært der senere år. Takk for informasjon.
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Slike ting er jo subjektivt selvsagt, men med de prisene de tar der forventer man at ting er på stell. Nå skal alt spares på, det lille ekstra er borte, servicen er så som så og rommene trenger seriøst oppgradering. Det siste har de riktignok begynt med.
     
    Maggie liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har to forslag på Sunnmøre som begge står på min to-do liste og det er Juvet Landskapshotell i Valldalen og Storfjord Hotel. Begge har det lille ekstra i fantastiske omgivelser, også om høsten. Man bør nok påregne leiebil både for å komme seg til og fra Vigra, men også for å kunne utforske nærområdene om man ønsker det.

    https://juvet.com/no/

    https://www.storfjordhotel.com/no/
     
    Jeanette and CrotchRocket like this.
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Juvet ser veldig spennende ut!
     
    Travellingalf liker dette
  6. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    En god kompis av meg kommer fra det området (Valldalen/Storfjord, han sier selv at han vokste opp i ei bratt fjellside), jeg var i nærheten i fjor høst i.f.m. med et bedriftsbesøk til Åndalsnes.Fantastisk natur og har lest om Juvet Landskapshotell, ser helt fantasisk ut. Husker at jeg sa til min kontaktperson hos firmaet i Åndalsnes at "ja det er jo fjorder og fjell her også, men alt virker så mye større her", tenker på Trollveggen osv., Romsdals Eggen f.eks..

    Han sa han hadde flyttet dit fra Østlandet nettopp p.g.a. klatremulighetene som finnes der.

    Når det er sagt så vil jeg nevne Vatnahalsen Høyfjellshotell i nærheten av Myrdal på Hardangervidda (du kan ta statsbanen fra Bergen og gå siste stykket eller skifte til Flåmsbana, eller ta Flåmsbana fra ....ja Flåm). Her har jeg vært på noen fantastiske arrangement med utrolig god service og veldig god mat.

    I tillegg vil jeg anbefale Solstrand på Os, fin beliggenhet, spa som jeg ikke har testet bortsett fra å svømme i inne/ute bassenget.
     
    Travellingalf liker dette
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Total off-topic(men fakta):
    Til opplysning så er Hallingskarvet betydelig nærmere Myrdal enn det Hardangervidda er.

    6F82556D-8CDB-419E-ABBA-EC9F65039A12.jpeg
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,298
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt gleda av å bu på Juvet for nokre år sidan og det var ein fantastisk opplevelse. Vi var så heldige å få "kube" som hang utover kanten mot elva der, heilt magisk! Kombinert med ein tur over Trollstigen så vart turen komplett!

    Slår ellers eit slag for Hotel Alexandra i Loen. Hotellet i seg sjøl held høgt nivå på både service, spa og mat, men det gjer jammen omgivelsane også! Hoven, Via Ferrata, Lodalen, Olden og Briksdalen. Uendelige moglegheiter i eit magisk norsk landskap!
     
    Jeanette and Travellingalf like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,596
    Bonuspoeng:
    293
    Jeanette and haakonks like this.
  10. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg anbefaler også Solstrand på Os, veldig flott spa og badeavdeling der.
    Også er det fint om høsten, og det er en del turmuligheter osv.
    Vært der nylig nå igjen (de kjørte faktisk en del rabatterte priser nå om sommeren) og det ser ikke ut til å bli negativt påvirket av covid hva angår kvalitet :)
     
    Jeanette liker dette
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,149
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig!

    Walaker Hotell er ett av mine favoritthoteller i Norge, har allerede hatt et par overnattinger der i sommer... :)

    Andre historiske hoteller jeg kan anbefale er Union Øye og Utne Hotell.
     
    Jeanette liker dette
  12. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden