Hotellpriser i Oslo (Flyttet fra: SAS fortsetter å miste nesten en tidel av sine passasjerer!)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av tommy777, 06. juni 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Noe som er ett mye mer interessant tema. På grunn av oljeprisen? Når det gjelder hoteller i Norge, er det liksom litt merkelig. Hoteller i seg selv er egentlig ikke superdyrt, så det i seg selv burde ikke skremme vekk turister. Jeg betaler vanligvis rundt 12-1500 kroner for hotell i Oslo, Continental og Tyven er rundt 2500 og det er jo de to beste hotellene i hele Norge.

    Det er oppgang i turisme i verden, så reise i Norge og hoteller bør virkelig være i medvind
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Du er da åpenbart i en situasjon der du eller din jobb har midler nok til å fortsette slik. Det betyr nødvendigvis ikke at andre bedrifter i Norge gjør det samme. Vi holder oss til dagsturer over fjellet eller typiske konferansehoteller hvor prisen ikke er i nærheten av du skisserer.

    Og btw, norges beste hotell er og blir Solstrand ;)
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette blir jo tull, hvis du snakker om Solstrand rett utenfor Os i Bergen.
    Dersom man ikke benytter "krøter" transport dit, går jo hele "vinningen-opp-i-spinningen".
    En cab-ride fra Flesland koster jo glatt NOK1000 på en søndags-kveld. Denne gjorde jeg alt for mange ganger i løpet av ett år.

    At hotellene i Oslo ligger på TNOK 1,5 er vel helt OK man-tor, da 95% ikke betaler av egen lomme.
    At dagsturer på litt off-peak ligger under har jeg ingen problem med å forstå. Jeg gjennomførte en messe parallellt med Nor-Ship i uken som gikk, og deltakerne fra SVG/BGO var det billigere å sende hjem enn å la dem "binge" på hotell.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer an på hva du jobber med. Dersom alt du gjør er interne møter, klart, men dersom du skal på kundebesøk eller lignende, blir dagsturer ofte lite produktivt siden du kun får tid til 3 møter og en lunch mot 8 møter, to lunch og to middag for prisen av en t/r billett.

    Jeg reiser over hele verden og synes hotellprisene i Oslo er langt fra avskrekkende
     
    Herlov and Fnate like this.
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Solstrand og Solastrand er to forskjellige steder ;)

    Ja, Oslo er vel sånn sett ikke ille sammenlignet med andre steder i Europa. Man kan jo lett finne et lite kott i London for rundt 3000 kroner på ukedager. Og vil man lavere så får man et hotell der de ikke har klippet gulvteppet på to uker...
     
    Fnate and LN-MOW like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Eller at gulvteppet på toalettet (!) glefser etter deg når du går inn...
     
    Fnate, AndersB and AcroN like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellprisene i Oslo har ikke vært gale, men det har gått merkbart ned i det siste.

    Stavanger og Bergen har derimot vært grisedyre i lang tid. Har ikke sjekket noe særlig nå i det siste, men det har tradisjonelt vært rimelig avskrekkende priser på svært middelmådige hoteller. Ikke helt London og Moskva priser, men ganske høyt.
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg er enig i at hotellprisene i Oslo og i store deler av resten av Norge ikke skremmer vettet av folk som har reist litt. Dog går det jo litt sport i å påpeke at alt i Norge er dyrt ...
     

Del denne siden