Hotels.com legger ned bonusprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av trulsdd, 29. mars 2023.

  1. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    De blir ikke slått sammen med booking.com.
    De lanserer én konto og felles lojalitetsprogram med andre aktører i Expedia Group (Expedia, Vrbo, Hotels.com osv). Overføringen av stempler skal være gunstig 1-til-1 så jeg ville ikke latt den fremtidige endringen påvirke valget. Velg den billigste og/eller den med flest fordeler og/eller den som gir mest Trumf :)
     
    leeds1979 liker dette
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis overnattingen er før du konverteres til OneKey er det jo fint. Det virker på meg som at alle bekreftede (les: gjennomførte) overnattinger vil godskrives gammel opptjening, altså 10% ex. skatter og avgifter, men om du booker idag, og ikke gjennomfører overnattingen før etter konvertering, antar jeg du vil motta OneKey-valuta etter den nye opptjeningen, rundt 2%.
     
  3. svedavlebaa

    svedavlebaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Reward-programmet selger hotellovernattinger med fordeler for gull-medlemmer som ikke eksisterer.
     
  4. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Vil du dele erfaringen din?

    Men ja: Hotels.com Rewards er nok blant de mest uforpliktende og luftige lojalitetsprogrammene som finnes.
    Det er helt vanlig at resepsjonisten ikke vet hva du prater om.

    Fordelene er ofte ganske verdiløse: velkomstdrink, 20% rabatt i restauranten, en billig flaske vin ol.

    Jeg ser at noen stadig får oppgradering av rom, men det krever gjerne en litt "unorsk" tilnærming i form av å snakke med sjefen og/eller Hotels.com support.

    Hadde det ikke vært for frinetter og Trumf, hadde jeg ALLTID booket direkte med hotellet.
     
    sutenai, Kalsnes and Maggie like this.
  5. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    923
    Likes mottatt:
    3,239
    Bonuspoeng:
    93
    Der er dagen kommet...
    hotels.com sitt program er borte :(
    Screenshot_20231210_104226_Chrome.jpg
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke sånn ut hos meg, sikker på at du ikke har havnet på den amerikanske siden? Valgt norsk språk?
    Screenshot_2023-12-10-10-45-47-29_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
     
    Flyrlavt liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, du må velge norsk språk, så ordner det seg
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg har 9 netter samlet. Bør jeg ta en kvalifiserende natt i Vietnam til 10kroner (selv om dette synker gjennomsnittprisen dramatisk), så jeg kan innløse bonus natten i en kommende bestilling, før de endrer programmet?
     
    haifinn liker dette
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    297
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Må fysisk sjekke inn og ut for natt skal registreres?
     
  10. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har selv brukt «Vietnamtrikset» to ganger.
     
    Maggie liker dette
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    At gjennomsnittsprisen synker spiller vel ingen rolle? Du får 10% tilbake av det du har betalt samlet. Når siste natten er «gratis» får du i praksis 10% av de foregående 9 overnattingene. Du får bare verdien utbetalt litt før. Du taper ingen penger på dette. Om du hadde tatt en overnatting og deretter 9 vietnam overnattinger blir verdien fremdeles den samme, altså 10% tilbake av det du har betalt i form av rabatt på neste overnatting. Litt dårlig forklart men du taper altså ingenting på å ta en vietnam eller tre. Rabatten vil alltid være 10% av det du har betalt. Nb, rabatten er litt mindre enn 10% men det har ikke noe med denne problemstillingen å gjøre.

    Edit: det som er viktig er å bruke bonusovernattingen på en overnatting som koster omtrent det samme som bonusen er på. Bruker man den på en dyr overnatting kaster man bort omsetning som ville inngått i neste bonusovernatting. Bruker man den på en billigere overnatting kaster man bort rabatt som ikke blir benyttet.
     
    Last edited: 10. des 2023
    freddyen, holmen and Teknolai like this.
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183

    Tar jeg en 10kr booking synker jo snittet en om jeg hadde ventet på en booking jeg faktisk hadde brukt selv. Problemet er at jeg ikke ser for meg noen natt før Hotels endrer bonusopptjeningen.

    Skal jeg da ta `Vietnam` trikset og bruke bonus overnattingen i en kommende overnatting?
    Eller vente til bonusprogrammet endres med de 9 nettene jeg har oppnådd?
     
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Bumper her. Jeg har via min norske hotels.com konto 8 stempler og er gull. Nå hadde jeg to opphold i våren som ga meg en minimal rebate via hotels.com appen med det nye systemet, ingenting på min norske konto. På den nye kontoen er jeg sølv. Hva skjer med verdien av de 8 overnattinger? jeg kan åpenbart ikke samle flere. er den bare låst?
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Har du bestilt via den norske siden eller brukt VPN og bestilt via utenlandsk hotels.com?
    På den norske er fremdeles «stemplene» synlige og jeg tjener opp flere der
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger ikke vpn heller. Det eneste som er nødvendig er å bytte land+språk på nettsiden
     
    jgroneng liker dette
  16. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    tja det husker jeg ikke, tipper dere har rett og jeg bestilte via engelske hotels.com. skikkelig bummert.
     
  17. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Hotels.com har begynt å gnage noe voldsomt om å godta vilkårene for One Key den siste uken. Du kommer ikke videre på nettsiden uten å godta vilkårene, noe jeg ikke ønsker uten videre. Enn så lenge er de vel forpliktet til å overholde det de garanterte da jeg bestilte.

    Jeg ønsker jo å beholde fordelene slik de er så lenge som mulig. Akkurat nå har jeg 39 netter booket ut året. Jeg vil jo ikke at dette skal renne ut i sanden.

    Er det noen som vet hva som skjer om jeg bare godtar og blir flyttet over i nytt program? Ender jeg opp med 2% opptjening i stedet for bonusnetter?

    2% av ca 150.000 er bare 3.000 kroner, mens fire gratisnetter til en snittpris på 3000 gir jo det firedobbelte i verdi.

    Har ikke satt meg helt inn i dette altså.
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    Edit: bonusnatten blir det ingen endring på.

    Jeg snakket med Hotels.com for noen dager siden. Fikk beskjed om at bonusnatten for Norge og Europa blir.
    Man må bare logge inn og bestille gjennom den Norske siden.
    Det var veldig gode nyheter:)
    Vi tar ut tre oppsparte netter i disse dager.
     
    Last edited: 21. juni 2024
    Rscott liker dette
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg tok også ut noen bonusnetter nylig for et opphold i sommer. Det gikk helt greit. Spørsmålet er jo om de er like "rause" for fremtidige opphold etter at du har godtatt nye vilkår, selv om disse ble bestilt på forhånd? Opptil flere er også forhåndsbetalt.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg godtok One Key greiene i fjor sommer, og har fortsatt de samme betingelsene på hotels.com som jeg alltid har hatt. Så det er jo ingen endring?
     
    Rscott liker dette

Del denne siden