Hotels.com legger ned bonusprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av trulsdd, 29. mars 2023.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Det var betryggende å høre. For en som meldte seg ut av både Facebook og Instagram da de kom med nye vilkår, sitter det litt langt inne å godta noe nytt. Nye vilkår blir sjelden bedre for kunden :)
     
    themichael liker dette
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,541
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker hva dere snakker om? :D
    Jeg fikk bare nylig (ila de siste 30 dagene) tjent og brukt stempler etter gamle vilkår. Jeg husker heller ikke at jeg ble bedt om å godkjenne noe nye vilkår og jeg kan fint navigere meg gjennom rewards sidene.
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Alle amerikanske kunder ble konvertert ifjor, og de starter med Hotels.com og Expedia UK 7.Juli iår. Fortsatt ikke satt noen dato for oss i Norge, men vi må nok anta at det skjer etterhvert. Jeg har ingen aning hva som skjer om den datoen kommer og man ikke har godtatt de nye vilkårene.
     
    holmen and themichael like this.
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt ingen datoer som er satt?
    Kanskje like greit å tømme kontoen for rewards uansett? Verdien på onekey er 1/5 av verdien på verdien av bonusnetter når jeg bytter mellom de ulike regionene.
    Vil bonusnetter og verdi der bare fordufte ved overgang til nytt system?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal vel både klipp og bonusnetter konverteres til reell verdi. Så selv om opptjening reduseres kraftig etter overgangen så får du fortsatt riktig reduksjon i pris på bestilling av netter på det du allerede har opptjent. Eller er det noe jeg har misforstått?
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg aner ikke, forstår ikke helt systemet.
    Tror uansett jeg bare blåser av bonusnettene så jeg slipper å gå på en smell.
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn som jeg har skjønt det så er One Key Cash 100 poeng per dollar i USA som har det allerede. Da de konverterte fra bonusnetter fikk man derfor 100 poeng per dollar av verdien av bonusnetter og 1/10 av verdien per klipp på den eventuelt ikke-fullførte bonusnatten man holder på med. Med andre ord taper man ingenting på konverteringen. Så lenge det blir noe tilsvarende i Norge såklart.
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Da gir det jo mer mening, om jeg får 1/10 av verdien på hvert klipp så vil jeg jo faktisk gå sånn ish-even. Kanskje den Amerikanske siden bare har konvertert det jeg hadde tidligere? Om jeg får 1/10 av bonusnettene på min .no konto så taper jeg jo ingenting på det.
    Det må jo være eneste logiske forklaring her?

    Blir jo en smule forvirret av dette, og som bonusjeger ville det jo vært et mareritt å la noe gå til svinn :cool:
     
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Da tikket det inn denne gladmeldingen fra Hotels.com. Hvis det stemmer som de sier at de har konvertert mine award-netter til cashpoints, så er jeg veldig spent på konverteringsraten. Og ikke minst hva som skjer med mine 36 netter på vent. Jeg har ikke godtatt å bli med i OneKey enda, men de ble vel lei av å vente..

    IMG_3249.jpeg
     
    chrt liker dette
  10. verticalnor1

    verticalnor1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg fikk nå for en times tid siden en mail "Welcome to One Key". Logger umiddelbart på Hotels, og finner ut at jeg er blitt nedgradert til tier "Blue", som er laveste medlemskap.

    Mine bonusovernattinger er borte, og jeg har $0 i OneKey Cash. Er nå i kontakt med chat support. Spennende det her.

    Fort mulig det bare er noe forsinkelser på overføring av medlemskap og bonuser. Håper i hvert fall det.
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Bytt land/språk til Norge, så er du tilbake der du var.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Du er ikke i utlandet, vel? Eller har en VPN til et utland som bruker OneKey?

    Jeg fikk en stygg overraskelse selv for en stund siden, fra utlandet. Men fant fort ut at alt var OK så lenge jeg koblet opp VPN til Norge og logget på derfra.

    Testet selv akkurat nå, på norsk nett, og alt er ved det vanlige med stempler og opptjente overnattinger.
     
  13. verticalnor1

    verticalnor1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jaggu, vanskeligere var det ikke :oops: Regionen var satt til USA, ja.

    Men mailen angående One Key fikk jeg, så da regner jeg med det skjer noe veldig snart i forbindelse med overgangen.
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke fått mail selv. Først var det USA som fikk OneKey, og nå fra juli 2024 gjelder det også UK.

    Er vel dessverre bare et tidsspørsmål rundt når de ruller det ut for alle.
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    Hotels.com har startet med noe nytt.
    Bonusnatt var tidligere tilgjengelig 1-2 dager etter utsjekk, nå har det stått slik en mnd.

    upload_2024-9-27_7-57-8.png
     
    Preference and freddyen like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Samme i UK også, som ligger litt nærmere og har overført til nye poeng for en god tid siden.

    Ingen tap ved å sitte gjennom konverteringen.

    Men opptjening blir slashed så hardt at programmet ikke er særlig spennende lenger.
     

Del denne siden