Houston

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 03. juni 2015.

  1. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, det er jo litt å finne på i Dallas og Ft. Worth, men om det er så mye er spennende enn Houston er jeg ikke særlig sikker på. Kommer litt an på hva en liker, men du er ogaå fort ferdig i Dallas :)
     
  2. christopherjac

    christopherjac Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei ! noen som har noen erfaringer med Bush int, airport i Houston ? immigrasjon og toll køer, har hørt det kan være ganske "TEXAS" å komme seg igjennom dette innen rimelig tid !
     
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk greit når jeg var der. Så ikke ut til at disse automatene var i drift, for vi ble alle geleidet mot den vanlige kontrollen. Køene gikk for det meste ganske kjapt (med unntak av der jeg hadde stilt meg, grunnet en litt irriterende grensevakt). Det tok nesten lengre tid å vente på bagasjen som det gjorde i immigrasjonskøen. Men det avhenger nok veldig når du kommer. Jeg mener å huske jeg landet sånn i 2-tiden på dagen.
     
  4. christopherjac

    christopherjac Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, tar Oljeruta med SAS og lander 19.30 så jeg får krysse fingrene og håpe det går unna!
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Houston er langt fra den verste flyplassen å ankomme til fra Europa. Ved 1930 tiden er det ikke mange internasjonale flighter som kommer inn
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann, jeg og frua skal som andre kose oss med dette billigsalget til Houston. Vi drar om et par uker og jeg har begynt å sjekke litt hoteller. I den anledning fant jeg ut at min nye venn lowcostholidays.com gruser de andre også på en-natts opphold.
    F.eks så fikk vi opp på Four Seasons i Austin til halve prisen av Hotels.com, Expedia etc.

    Hvis du er på utkikk etter rimelig hotell (de sier de har fly og, men det her jeg ikke sjekka), så ta en titt her: http://www.lowcostholidays.com
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske heftig kø på det tidspunktet faktisk, men 10-15 minutter så er du i gjennom
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke en kjeft i immigration da vi kom. Etter at vi hentet bagasjen var det derimot litt kø for å levere fra seg immigration-lappen. Men tok 25 minutter fra vi gikk av flyet før vi satt i bilen på vei mot sentrum. Det lar seg høre i USA.
     
    RoadKing liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Hei, er på SVG, skal til Houston. i følge SAS personal jeg snakket med er det ingen lounge? Stemmer det?
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det. Er en liten kafé ved gaten med litt småmat.
     
    RoadKing liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Nvr mind. Fant ut. Konseptet er så naivt at det er søtt :).
    Når det er sagt, jeg syns faktisk mattilbudet her er bedre enn i Scan lounge på OSL, ihvertfall det som var der før den nye åpnet (har ikke vært der enda).
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Så får du det igjen på returen.
    Både QR og EK bruker samme losjen på IAH.
    Dessuten betjent cocktail bar
     
    RoadKing liker dette
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk lounge på returen, ja!

    Jeg synes faktisk ikke den var så dum den avgangsloungen på SVG heller, jeg.
     
    RoadKing liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Var i Houston på business i mai og flydde SVG-IAH på turen ned. Gikk fort gjennom immigrasjon. Litt kø gjennom tollen, men det gikk unna det også. Absolutt ingenting å klage på.

    Bodde på Sorella hotell i Citycenter området som ligger vest for downtown langs beltway 8. Veldig bra hotell og område med noen butikker og restauranter i typisk amerikansk outlet stil.

    Shoppingen ble unnagjort på Galleria og hovedsakelig på Houston Premium Outlets i Cypress, ca.20-30 min kjøring fra Citycenter området.

    For de som liker meksikansk mat, så anbefaler jeg Pappasito's cantina...ummm. Verdt en tur i seg selv :)
     
  15. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Folkens, er det noen som har sjekket ut noen av de mange hotellene rundt IAH?

    Reiser med en kamerat på 951 den 26.08, og jeg tviler på at noen av oss er særlig kjørbare når vi kommer fram. Ihvertfall ikke jeg:D Så det betyr en natt i nærheten av IAH før det blir enten Austin eller New Orleans (tror jeg). Tips mottas med takk!
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og hopp,
    Marriott har et hotell i gang avstand fra hvor du lander. De ferdig-stiller oppussingen av hotellet 17.08 hvis de holder tidsplanen. Jeg har selv bestilt Hyatt som er 4,6 miles unna. Det betyr ca. 10 minutter i shuttle, og de har basseng med sol-plass.

    God tur.
     
    bern747 liker dette
  17. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd 2 ganger på Country Inn & Suites i Humble som er en 10 min kjøretur unna. Første gang i 2004 syntes jeg det var meget så bra, bortsett fra frokosten, men det er nå en gang slik det er på hotell i uniten.

    Siste gang i mai.....humm, ikke imponert. Kunne trengt litt oppussing og rommet stinket parfyme. Lurer på om vaskedamene vasker eller om de kun åpner døren og sprayer litt? Ok, det var noelunde rent, så vasker gjør de nok....inni mellom.

    Summasummarum: Rimelig sikker på at det finnes noe bedre i nærheten av IAH, men her stopper min kunnskap.
     
    bern747 liker dette
  18. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Så litt på Country Inn & Suites pga CCG, men det var jo varierte anmeldelser på TA. Ser også det ligger et Park Inn i shuttle-avstand fra flyplassen, og der får man jo awards til 9000 poeng pr natt så.

    Har også gull hos Hilton, men synes det var i overkant stivt og betale $215 for simpleste rommet på et Hampton Inn...

    Men, fingeren i jorda.. det er jo bare en natt da:D
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde på Best Western Plus ca 5 min med shuttle. Helt ok til å sove av rusen. Varm frokost.

    Jeg vil foreslå å velge ett rimelig alternativ første natta, du har ikke glede av annet enn sengen da uansett.

    Hvis du er ung er det et yrende natteliv i Austin, men er du ute etter litt mer modent stoff er nok New Orleans å foretrekke.

    Går dere for Austin anbefaler jeg The Driskill, jævlig stilig hotell fra gamle dager midt i smørøyet. Vi digget det. Hyatt hotell tror jeg.

    Austin hadde forøvrig mange spennende mikrobryggerier, om du er glad i øl.

    PS: velger du BW, pass på, der er to og den andre er lenger unna. Dessuten, du må ringe etter shuttle bussen.
     
    bern747 liker dette
  20. Haansi

    Haansi Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Bodde på willowbrook inn by marriott.. likte meg veldig godt.
     

Del denne siden