Hei! Kom nettopp tilbake fra jul/nyttår i Adelaide, Melbourne og Sydney, så bør kunne komme med et par aktivitetstips.
Jeg hadde, i motsetning til deg, mest tid i Adelaide, da det er der de jeg besøkte bor. Dersom fruen vil sjekke ut dyrelivet, besøkte jeg en wildlife park utenfor Adelaide som heter Gorge Wildlife Park, hvor det, etter mitt skjønn, virket som om dyrene hadde det veldig bra. Det var ikke for mye mennesker selv i skoleferien. Har du først reist oppover i åsen, på svært svingete veier, er du ikke langt unna vinområdene. Her er du heller ikke langt unna den fantastiske turistattraksjonen som heter the Big Rocking Horse, og som er nettopp det navnet tilsier, en gigantisk gyngehest.
I Sydney booket vi en helikoptertur over byen/strendene, og dette var faktisk ikke urimelig dyrt (AUD 500 for to pax, vi fikk til og med eget helikopter). Ellers ville jeg passet på å få med meg en cricketkamp i KFC Big Bash League (som kun varer i tre timer, i motsetning til mye annen cricket). Kjempestemning!
I Sydney besøkte jeg også Taronga Zoo, som hadde fantastisk utsikt over byen, i tillegg til å være en flott dyrepark. Av spisesteder i Sydney vil jeg anbefale dim sum-stedet Mr. Wong, midt i sentrum. Sørg imidlertid for å ha en reservasjon, da dette stedet er populært. Metrokortene kan også brukes på fergene som går fra Circular Quay, og jeg syns dette var en helt fantastisk måte å se Sydney Harbour på.
Ønsker dere en helt fantastisk tur til et flott, spennende land, og send gjerne et svar dersom du vil ha flere tips!
Vis alt...