Hurra det er torsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 04. febr 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er torsdag og solen skinner ute.
    Alltid fint med litt vårstemning i starten av februar.

    I går kveld kjørte jeg i land av et blått skip i Sandefjord, og for tiden er det jo en grensekontroll som pågår når man ankommer Norge, så man må vise legitimasjon. I Sandefjord sto både tollere og politi og ventet på de ilandkjørende biler, og politiet hadde stilt seg opp med 4-5 mann på grønn sone. Siden jeg hadde noen øllebasser å betalt toll for, svingte jeg inn på rød sone, møtte en tollermann som sa at jeg måtte inn på kontoret og betale.

    Så jeg går ut av bilen, krysser over den grønne sonen og mens jeg gjør det blir jeg anropt av en godt voksen politimann, og resten av samtalen forløp slik:

    Meg: Ja du vil kanskje se min ID også?
    Politi: Er det første gang du kjører i land her?
    Meg: Nei, det har jeg gjort mange ganger.
    Politi: Og fortsatt vet du ikke hvor du skal kjøre?
    Meg: Jo det vet jeg. Når man har noe å fortolle sier loven at jeg skal kjøre på rødt.
    Politi: Men vi har jo grensekontroll her borte (og peker mot den grønne sonen)
    Meg: Ja det ser jeg jo nå. Men har man noe å fortolle skal man kjøre på rødt:
    Politi: Du er klar over at det er politiet du snakker med?
    Meg: Ja, det er jo vanskelig å unngå, men vi skal vel følge loven, skal vi ikke?
    Da snur politimannen seg og går.

    Kanskje noen burde sende politiet i Sandfjord på kurs i hva rød sone er for noe?

    Er det rart jeg drikker??

    Forøvrig møtte politet opp med 5 mann for grensekontroll av ilandkjørende en kveld i forrige uke når den røde balja som også trafikkerer der borte ankom. Etter en stund måtte en av politifolkene bort på rampa mot skipet og forhøre seg om de ikke skulle slippe passasjerene i land snart. Da fikk de beskjed om atte joda. Alle 7 passasjerer var allerede gått i land over gangveien, da de ikke hadde med bil..... :cool:
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo.

    Ble utbyttefest på jomfrutur på trendy hipster-bingo i går, og jeg kom seirende ut med en flaske cava etter å ha truffet en 5er-bingo (er det riktig uttrykk?). Satser på at flaksen varer ut februar!

    God torsdag!
     
    tommy777 liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag!
    Har funnet ut at jeg kan kjøpe en vannkaraffel med poengene jeg har fått, bare ved å være medlem, av Alitalia.

    Det er vel noe slikt man får når man har hatt 90 flights med SAS?
     
    tommy777, Henrik and Scandipendler like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra SK1473 CPH-TXL. 3 passasjerer på 12 rekker plus. Kan jo kun bli en fin tur:)
     
    Misterix and Bizflyer like this.
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Puhh....det er nok å henge fingrene i....all den tid det er glatt og folk ikke kan ratte en bil.

    Ja ja...bare en dag med jobb , så blir det frihelg inkl. årsfest på jobben :):)

    Ha en fantastisk dag :D
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Bah! Kan det ikke snart bli fredag så man får flydd litt igjen :D
     
    braathens safe liker dette
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Eller så kan jeg kjøpe 2 like vannflasker hos Alitalia, for de poengene jeg har fått gratis siden jeg ble medlem.

    Og man får "bare" 3000 poeng som velkomstbonus med SAS EB MC. ;)
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Så bra at det tradisjonelt så lønnsomme selskapet SAS ikke slenger rundt seg med poeng og vannflasker og dets like. ;)

    Ut over det er tur nr 1 til US booket (i LH premium economy) + en dyr innenlands tur i US, og planlegging av tur til tur nord for Washington DC i gang.
     
    Last edited: 04. febr 2016
    tommy777 liker dette
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Eva Solo hos Alitalia også.
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Alitalia eies bl.a. av Etihad og AFKLM. Ville ikke akkurat kastet stein når det gjelder finansielle prestasjoner dersom jeg var deg. Eierstrukturen i SAS har ødelagt ekstremt mye for hvordan selskapet drives i dag, alle som har lukta på det som blir sure sokker når du har 3 land som er hovedeiere har skygget banen. Men Etihad har jo en historie med merkelige investeringer, så SAS bør jo være midt i blinken. :D Dessverre forhindrer olje under 30 daler flere feberkjøp -- inntil videre ;)

    Poenget var vel at du mottar poeng bare for å bli medlem av MilleMiglia, ikke signe opp for kredittkort, som også gir mange poeng i tillegg dersom du ønsker ett MilleMiglia kredittkort ;)
     
    TOS and mathiasfe like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Torsdag kveld har det blitt og mens madamen har besøk av noen venninner nedenunder så sitter jeg foran iMac´en oppe og klør i bookingfingeren (mens katta ligger i papirkurva under skrivebordet).
    Uansett, så langt i kveld har man fått meldt seg på EBD-turen til Zürich for å glane på fly og sosialisere seg og man har booket tilknytningsfly (i Plus som seg hør og bør) til/fra Oslo. I tillegg har jeg sjekket tilgjengelighet på LH/Swiss/Austrian sitt salg i Business til sommeren for å ta en liten MR, men med bare 100% opptjening så ble det til at jeg bestilte med SAS i stedet for. Bestilte da Ålesund - Los Angeles (nei, ikke direkte...) i SAS Plus Saver for litt over 9000,- og det vil gi 18 760 poeng og forhåpentligvis en fin helg i en by jeg ikke har besøkt før.

    Sjekket så for moro skyld hva OT skulle ha for en oppgradering til Business og ble da smått sjokkert. Jeg hadde forventet minst 500 Euro hver vei, men prisen var 240!
    Selvfølgelig ingen garantier som vanlig for at man blir oppgradert (og i alle fall ikke denne karen lengre), men knappe 2300,- NOK for oppgradering til Business fra Plus Saver anser jeg som ett røverkjøp om det går gjennom.

    Så nå gjenstår det bare å få tillatelse/tilgivelse fra sjefen der nede for å reise... ;)

    Ha en fin aften!
     
  12. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    God aften fra Stavanger. Kan melde om noe vinterlig vær på disse kanter. Rolig sad på jobben hvor det også ble funnet tid til en bedre lunsj sammen med broderen som var på jobb tur. Det ble som det pleier, mye mimring om tidligere turer. Nå har kvelden gått med på bookingleken hvor en bare "nesten" booker. Fant faktisk rimelig Biz turer med SIA til New Zealand som bare koster 26k t/r. Klart at det er mye penger, spesielt etter tilbudene til Qatar, men SIA er hakket kvassere. På en slik tur har du egentlig (nesten) Gullkortet i boks.
    For noen daler ekstra får en stopover i Singapore. Det klør voldsomt nå ;)
    Ha en bedre kveld :)

    SVG-AKL SIA BIZ.png
     
    tommy777, Bizflyer and Travellingalf like this.
  13. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    God torsdagskveld..

    Da er min første CT-billett booket med SAS (kun AMEX Premium)..

    Ble SAS til USA.. OSL - CPH - EWR 7. sept, med retur MIA - CPH - OSL 30. sept.
    Planen så langt er å være i NY fra onsdag til søndag, for så å fly United til San Jose (Costa Rica). To uker i CR med sol, surf og strandliv, før en flyr tilbake til USA og Miami via IAD. Lander sent mandag kveld, men blir i Miami til fredag ettermiddag.

    Kan det ikke bare snart bli høst... :)

    Får flightene med United i eco til 4300,- ifølge google.com/flights. Flighten EWR - SJO kunne jeg tenke meg å oppgradere til prem eco eller biz da den blir rimelig lang. Returen SJO - IAD - MIA, her er hvert segment bare et par timer i lufta, så da kan jeg overleve eco.

    Noen som har noen tips, eller tanker om dette?
     
    Misterix, tommy777 and Ruby like this.

Del denne siden