Var innom gullstua på CPH i går, og du store min... hva i all verden har skjedd med utvalget der? Det ble riktignok stusseligere og stusseligere og stusseligere gjennom mine fire år med pendling, men i går var det bare begredelig. Den thai-kokossuppa burde det ha vært lagt ned forbud mot - selv om det var den eneste varm"maten". Selv den sure cavaen er forbedret vekk, mens utvalget hvitvin er redusert til en pisslunken chilensk sauvignon blanc. Hvorfor sparer SAS så iherdig i CPH-loungene, mens loungene på OSL og ARN nesten har nærmet seg det akseptable i løpet av de par siste årene? Er det for å senke forventningene til re-launchen etter oppussingen (som jeg forøvrig ikke så noen som helst antydning til)?
Var innom der for vel en uke siden og er enig med deg .. dette er SAS på et lavmå! Har du god tid og pass er Eventyrloungen et svært godt alternativ
SAS gull-loungen på CPH er virkelig trist. Toalettene er altfor få, og det er stinn brakke med ganske begrenset utvalg. Håper pågående modernisering gjør det bedre. På sist reise sjekket jeg ut både Eventyrloungen og SAS sin gullounge. Ville gått for Eventyrlounge 10 av 10 ganger om det ikke hadde vært for at man må betale. Varm mat, godt utvalg drikke, top-notch utsikt.
Kort statusrapport fra SAS-loungen på CPH 5. oktober. Det har skjedd mye siden sist jeg var her, i juni: Nytt inventar og møblement (i SAS innenrikslounge OSL-stil). Umiddelbart føles det som om det er færre plasser oppe på mezzaninen (tidligere? gullstue) enn det var før ombyggingen, men det er allikevel på langt nær så proppfullt som det var før, selv på en fredag ettermiddag. Kaffebar! Intet skille mellom business-lounge og gull-lounge, men antar dette kun er midlertidig i forbindelse med ombyggingen. Nye (eller rettere sagt gamle) arbeidspulter i loungedelen ut mot terminalen. De fleste pultene er mer private enn hva var tilfellet før, men jeg savner utsikten utover Øresund. Ingen kjøleskap (som uansett har vært praktisk talt tomme i to år). Nå benyttes samme kjøleløsning for bl.a. vin som på Gardermoen, men med den forskjell at kjøleløsningen her ikke fungerer, så hvitvinen og cavaen er varm. Til gjengjeld er rødpølsene som serveres omtrent så kalde som hvitvinen burde ha vært. Serveringen er med andre ord like stusselig som den alltid har vært, sett vekk fra kaffebaren.