Nyttig tråd! Trur ikke dette er nevnt: Kaffebønner, Peet´s er favoritten. Undertøy, digger Hanes. Og salatkrutonger! No helt annet enn hjemme. Ellers bestilles mye på Amazon, helst i locker i tilfelle endring hotellplaner. Pass på: kun 3 dager til å hente etter leveringsdagen! Det blir alltid litt feilbestilling. Testa retur på Kohl´s nå - tipp topp. Trenger ikke etikett, ikke engang pakke inn! Smilende service & rabattkupong til butikken!
Jeg har kjøpt i San Francisco, New York og Toronto (denne butikken er nå stengt). Jeg veit de nå også har butikker i Chicago, Boston og London. Ja, dette må være ulempen; jeg bruker størrelse 14. Imidlertid utvider skoene seg noe ved bruk. Her må man bare i butikken og prøve. Det beste er at man lett kan vaske dem på ullprogram i vaskemaskina!
Jeg er alltid innom diverse flea market når jeg er i USA. Kjøper ting og tang til å pynte opp i dineren vår. Bilskilt, ting og tang og ymse. Har hatt med mye rart i kofferten..
Outlet-shopping er min greie. Kan ikke sammenlignes med "outlets" i Norge. Bra merker, nyere modeller og veldig gode rabatter. Selv med dagens dollarkurs er det mye å spare. I tillegg er jeg jo en matnerd, og kan bruke timesvis på å rusle rundt i matbutikken på jakt etter ting å ta med hjem.
Søkte opp denne tråden igjen, for en ny USA-tur er på trappene! Denne gangen har jeg fått bestillinger fra venner, og det går mye i (reseptfrie) smertestillende i store bokser. Jeg vet lover og forskrifter sier at man kan ta med seg 3 måneders forbruk fra utenfor EU, men har noen her opplevd at de tar en titt i kofferten eller hva som skjer hvis man skulle bli stoppet med mer? 3 venner som hver vil ha 1000 tabletter.. Det er helt klart over 3 måneders forbruk (med godvilje kan du si at 2 tabletter x 4 ganger per dag = 8/dag, = tabletter for 375 dager :-D). Alt er i originalemballasjen og jeg har kvitteringene fra Walgreens/CVS. Er bare spent på om de veiver meg forbi eller ei. Det er jo ikke en koffert full så det ser ut som jeg driver med videresalg heller. Som tidligere sagt i tråden har jeg kun blitt stoppet i tollen en gang, og da var det bare en overfladisk titt i kofferten før jeg fikk gå videre. Må nok uansett sjekke litt hva som er i pillene og hva som er lov. Koffein er ikke tillatt i Norge lenger, i smertestillende kombinasjonsmedisin? https://www.nrk.no/livsstil/en-pille-kan-koste-tusenlapper-1.8251470
Du får ta en titt i felleskatalogen.no F.eks: Paracetduo Paracetamol 500 mg, koffein 65 mg, hjelpestoffer. Selges den. Ikke hørt noe om at komb. prep ikke lenger er tillatt?
Det var nok i kombinasjon med Kodein som ikke lenger er tillatt hvis jeg så rett. Koffein ser altså ut til å være ok, takk!
Hvis du vil ha( eller trenger) kodein i Norge må du snakke med @drsyk bare. Eller kanskje helst fastlegene din....
Paralgin forte: Kodeinfosfatsesquihydrat 30 mg, paracetamol 400 mg, reseptbelagt men forsatt i markedet, antar du må ha resept/legeerklæring for å få den inn i landet.
Høres ut som en morsom flyvning! https://sykepleien.no/2018/03/du-ma-betale-sovnen-med-renter Han tok 10 mg zopiklon da han gikk om bord i flyet. Ti timer senere våknet han opp i hotellsengen i New Orleans. Han husket ingenting fra turen