Hva bør vi si til flying blue?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 03. des 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    På fredag møter en gjeng av oss Flying Blue ledelsen i Amsterdam. Det er alltids en sjanse for at vi får ytre oss om hva vi mener. Foreløpig har jeg på lista:

    Negativt:
    - Nada upgrades for elites på long haul (i flg dem jeg kjenner)
    - Nesten null opptjening i economy. SAS, BA og UA gir 100%, og da trenger man ikke KLM. BA gir i tillegg +100 til sine Silver og Gold (= KLM Gold/Plat)
    - For dyre uttak av business awards i europa.

    Positivt:
    - Reward saver flights i economy innen Europa er fint
    - Fantastisk premium ground product i Amsterdam. Check-in/Fast-track/lounge
    - Bid for business class, synes jeg er kult (men strengt tatt ikke Flying blue greie)

    Hva mener dere?
     
    Jørgen liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt største horn i siden til dem, er det at de utvidet med en ekstra stol i bredden på 330/340 maskinene sine. Benplassen er heller ikke mye å skryte av.
    Den gamle businessclassen deres var minst like utdatert som SAS sin, men nå er de vel i gang med oppgraderingen.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at vi skal besøke Flying Blue, ikke kun KLM. Herbert og de andre driver ett lojalitetsprogram for både AF og KLM så de har ikke noe å gjøre med seter, mat mv, men en del på servicefronten for eliter, som lounger etc.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var meldingen til broderen, som har 9-12 returns OSL-HKG med KLM i året. Han er alt annet enn en fornøyd kunde, og er nok snart vervet til et selskap rett over fjorden:

    "Min ønskeliste ville være:
    * Bruke poeng til å kjøpe taxfri ombord eller på flyplass.
    * ENKELT kunne bruke poengene til oppgradering.
    * Få tilsendt tilbud på turer hvor bonuspoengene dekket det hele.
    * Beholde Gullkort når jeg kjøper mer enn 10 ordinære langdistanse billetter via KLM.com på ett år. "


    I tillegg var det relativt kraftig misnøye med lounge i Paris og i hvilken grad man blir anerkjent som god kunde. Særlig i Air France. Sistnevnte er vel litt utenfor Flying Blue's kontroll.

    Kort og godt - han har vært blodlojal kunde siden 2006 - og har hatt et tett reisemønster hele tiden, men er nå i ferd med å bytte.
     
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    25% opptjeningen deres gjør at jeg har holdt meg helt unna KLM, selv om de burde vært førstevalget fra Bergen.
    De skal ha pluss for opptjeningen på det nye premiumkredittkortet, spesielt siden det er et mastercard så det faktisk kan brukes. Gull og platinum burde kanskje få dette gratis?
     

Del denne siden