Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Du fikk det «bekreftet« eller «utbetalt»?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen av delene : dårlig forklart : Mitt kjøp gjort i går står allerede i listen som "under behandling", altså der det skal stå, og kom inn i løpet av noen timer. Kjøp gjort i vinter står fremdeles som " venter på avgjørelse" forskjellen er altså at et nytt Telia kjøp kommer rett inn i kjøpslisten. I stedet for at jeg og mange andre har måttet klage på kjøp gjort i vinter, der jeg bekjent ingen har fått svar eller utbetaling enda.

3. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Mitt kom aldri opp i oversikten. Klaget og nå står bare klar til innsending. Viatrumf har dårlig score hos meg. Håper hele selskapet blir lagt ned og erstattet av noe bedre. Det er så mye plunder og heft med viatrumf at man faktisk har det bedre uten.

4. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Tja... Til nå har jeg samlet opp nærmere 5000 på viatrumf de siste to-tre årene, så med tanke på at det er et gratistilbud må jeg si meg godt fornøyd med tjenesten... De "stjeler" vel litt provisjon fra prisjakt.no og lignende, men så lenge pengene - eller poengene - havner på min konto lever jeg helt fint med det :)

Jan89, Oggiwara1, Xflipper and 2 others like this.
  5. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    For svært mange her er nok viatrumf den viktigste ordingen for samling av bonuspoeng, det er som ugangspukt et veldig bra tilbud. At ting tar tid har jeg ingen problem med å forstå så lenge det ligger en fornuftig forklaring bak. Viatrumf fakturerer en gang i slutten av måneden og selskapene har en viss frist på å betale. Men det er jo ikke det dette handler om- problemet er at systemet kan være ganske så tunggrodd, og at de skylder på hverandre. Ting bare sviver uten at noen tar ansvar. Kontaker man viatrumf kan man få beskjed at de venter tilbakemelding fra firmaet
    • Venter på avgjørelse - Vi venter på svar fra nettbutikken som enten vil godkjenne eller avvise saken din. Dette kan ta opp til 90 dager.
    Hvorfor det kan ta opp til 90 dager er ikke lett å forstå annet enn å trette ut kunden. Kontakter man butikken kan man få beskjed om at det er viatrumf man må kontakte og slik fortsetter det i en endløs loop. Da handler det ikke om å "smøre seg med tålmodighet" men et system som gir lite mening. Uansett, desto flere som tar direkte kontakt desto større håp om at det blir gjort forbedringer og at de rydder opp. Det gir ikke mening at et kjøp skal ligge med "venter på avgjørelse" hvor det går vinter, vår og sommer uten at noe skjer.

For å bruke telia som eksempel igjen. Jeg tok kontakt igjen i dag på chatten siden de aldri svarte på mailen min. Forklarte problemet med at jeg ble kunde hos dem gjenom viatrumf, at det hadde ligget som "venter på avgjørelse" i 2 måneder og spurte hvorfor det ikke ble godkjent. Kundebehandler skulle undersøke... lurte på om jeg hadde vært i kontakt med viatrumf osv. Jeg forklarte igjen at jeg hadde opprettet sak manuelt på viatumf men at det lå på telia at de måtte bekrefte til viatrumf. Tror at hun til slutt forsto problemet. Det endte i alle fall med at hun skulle kontakte telia sitt "kompetansesenter" og gi meg en tilbakemelding.- Dette er jammen kompliserte saker.o_Oo_O:oops: :rolleyes: Spurte om jeg hadde noe referansenummer men det nummeret viatrumf bruker er jo "bestillingsnummer" fra teleselskapet, så jeg mente at hun vel kunne vise til det. Hun skulle ta kontakt på mail om hun trengte flere opplysninger. The story continues...:cool:

Last edited: 07. aug 2019
    SAJblue and Xflipper like this.
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Selv med en fornuftig forklaring har jeg store problemer med å forstå at dette skal ta dager/uker/måneder/år! Hvor vanskelig er det egentlig?

Du går inn på viatrumf. Klikker på butikken. De får informasjon om en «bonus-greie», Du handler, sjekker ut og betaler. Butikken sender informasjon til refer (viatrumf i dette tilfelle) med beløp betalt for. Viatrumf gir deg EB ...

Jesus Kristiansen! Det er 50 år siden vi gikk på månen! 47 år siden FFI på Kjeller ble koblet på datidens «internet»!

holmen liker dette
  7. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43

Jepp, dette skal jo være automatiserte prosesser. I bunn og grunn er det ingen fonuftig forklaring, men alskens bortforklaringer.

8. Klopp

Klopp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Sletta, feil tråd

Last edited: 08. aug 2019
  9. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Omtrent slik det foregår?
    Viatrumf: Hei Telia, vi har fått en henvendelse fra X her som hevder han er blitt kunde hos dere gjennom å klikke på en link hos oss. Stemmer dette eller er det bare noe lureri? Vi har hatt noe problem med datasystemet vårt.
    Telia: Hei, Viatrumf. Stemmer dette. Han ble kunde her xxxx. Sikkert bare noe tull med datasystemet deres.
    Viatrumf: Okay fint det Telia. Da er alt i orden.
    :D

SAJblue liker dette
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    En utfordring er jo at ViaTrumf ikke har noen måte å sjekke om kunden faktisk har kjøpt noe (og eventuelt for hvor mye) etter at de har klikket på linken. Og (i dette tilfellet Telia) har et stor insentiv for IKKE å melde tilbake til ViaTrumf: de sparer penger. Sier ikke at Telia bevist forsøker å lure noen men de trenger jo ikke akkurat gjøre «alt» i sin makt for å løse opp i dette.

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skulle de ikke det? Butikken sender tilbake id, transaksjonsid og beløp handlet for.

Hvordan ellers skulle Viatrumf kunne betale deg antall poeng/kroner.

12. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo absolutt et "gratistilbud" som du sier, men jeg har i flere år før jeg oppdaget viatrumf brukt Kickback og spart/tjent en god del kr som har blitt overført til bankkonto. Der har jeg aldri opplevd noe venting eller trøbbel. Fra mai har jeg handlet via viatrumf i stede, og har til nå ikke fått en krone/et poeng overført... Men det kommer vel :)

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    En sak er at det tar tid for poengene overføres, det er greit nok. Det tross alt skje en pengeflyt mellom aktørene i bakkant, Men at det skal ta måneder med status "under behandling" er for dårlig (risiko for avvisning som jo kan skje). Greit å vite hva en sikkert har tilgode. At det står under behandling på reiser/hotell som kan avbestilles er greit, men når tjenesten er fullført burde dette ikke ta mer enn en dag.

Tjo and Rscott like this.
  14. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Overhodet ikke. Systemet er langt mer komplekst og rotete enn dette.
    Det sies det hverken er Telia eller Viatrumf som utbetaler beløpet/poengene men såkalte affiliate-nettverk. Så skylden kan ikke deles mellom Viatrumf eller butikken, påstås det.

For meg som kunde aner jeg ikke om jeg har handlet hos Viatrumf eller Telia, eller hvem av dem jeg skal klage over til forbrukerrådet. Så langt er dette svindel, når man etter sitt avsluttede kundeforhold enda ikke har velkomstgaven/trumf (som presenteres som penger) og saken fortsatt er til behandling.

(Telia er brukt som eksempel).

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis ikke butikken sender noe tilbake vet jo ikke ViaTrumf hva som har skjedd. Det er jo ikke hver gang en handler selv om en har trykket på linken hos ViaTrumf.

16. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Ventetiden varierer sterkt med innkjøpssted, jeg har selv ventet i trekvart år (!) på penger fra Expedia, så da de endelig trillet inn på Trumf var det nesten litt irriterende... Hadde det ikke vært for at det er EB-poengene jeg er ute ettter ville jeg sikkert sett meg om etter bedre løsninger. (Bruker ikke Expedia lenger, er har bedre erfaring med Hotels.com, selv om de er i samme konsern er det åpenbart ulike rutiner.)

17. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    En detalj som irriterer meg er at viatrump-poengene bokføres på kjøpsdato i Kjøpshistorikken på trumf.no. Når det "plutselig" dukker opp viatrumf-overføring, og man har en lang transaksjonsliste på viatrumf så må man begynne å lete for å finne ut hvilken som er utbetalt. E-posten kommer jo en uke etterpå.. Synes også kontooversikten på viatrumf skulle vært bedre, har sendt de mail med ønske om bl.a. å kunne klikke på overskrifter for å sortere etter de, så man kan velge å se de pr. status, dato, beløp osv. Men om det skjer noe er vel usikkert...

Toddsen liker dette
  18. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Har tinga straum med Fjordkraft via ViaTrumf, men ikkje fått noko opp i oversikta. Eg har derimot fått mail frå Fjordkraft om at eg vil få Trumf-bonus. Er det nokon som veit om eg treng å sende inn henvendelse?

19. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Min erfaring denne sommeren: Selve strømabn må være overført/aktivert hos Fjordkraft før man kan forvente noen poeng. Samtidig har det vært store forsinkelser for oppstart av abn i juni/juli, slik at 1mnd ekstra ventetid må påregnes.

20. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde samme sak, og jeg la inn henvendelse på Viatrumf. Kort tid etter dukket den da opp i oversikten og trumfen var overført få dager etter det - helt eksemplarisk. Jeg har flyttet et abo. på hytta over denne uke, også det mangler i oversikten. Så jeg legger inn henvendelse så snart 7 dager er passert..

Del denne siden