Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er fortsatt Trumf på strøm.

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan anta at det vil fungere så lenge du ikke bruker rabattkoder eller andre personlige tilbud fra nettbutikken. Du kan gjerne handle salgsvarer. Samtidig har du ingen garanti for cashback. Moralen er: ta ikke en kjøpsbeslutning basert på cashback.

Du kan ikke dobbeltdippe fordi både viatrumf og loyalty solutions er basert på affiliateavtaler. Det betyr at linken du trykker på sist blir kreditert salget. Om du har kredittkort som gir rabatt i spesfikke bransjer (feks. Santander Flexi) eller butikker (DNB) kan du få få både cashback OG kredittkortrabatt.

jonss liker dette
  3. tensai

tensai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for alle svar. Må si meg litt lite imponert med eurobonus systemet hittil:

Talkmore på viatrumf i chrome med adblock på: 48+ timer og ingen tegn til at det ble registrert.

Boligalarmer på onlineshopping.flysas i ny-installert firefox: 48 timer og ingen tegn til at det ble registrert.

Storytel på onlineshopping.flysas i ny-installert firefox: 48 timer og ingen tegn til at det ble registrert.

3 av 3 ser ut til å ha feilet hittil, så da blir det vel mailing og styr med hver og en av de. Kan det ha noe med at jeg opprettet sas eurobonus kontoen min 28. desember tro? Ser at de har problemer på trumf siden og når jeg prøver å opprette fast overføring får jeg erroren: "
    Opplysningene samsvarer ikke med en gyldig Eurobonus-konto

"
    Screenshot_43.png

Får bare smøre seg med tålmodighet.

ArthurDent liker dette
  4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo ikke klage på viatrumf når DU gjør det feil...Bruke firefox er det dummeste du gjør (hilsen flittig firefox entusiast). Alle slike rabatter er avhengig av sporing, aka cookies. Firefox blokkerer alt av slike sporingskapsler automatisk (som standard). Så med nyinstallert FF er dette garantert på.

Bruk chrome og bruk incognito-modus HVER GANG du skal handle noe gjennom viatrumf. Den blokkerer alt av tillegg, deriblant adblock. Så gjør du følgende:
    1) Chrome, incognito-mode.
    2) Åpne viatrumf, logg inn, tast inn to-faktor, åpne butikken du skal inn i.
    3) Handle der (og bare der), ikke gå innom flere butikker, prisjakt eller andre sider i samme browser-session.
    4) Problem solved.

100% suksess med nevnte fremgangsmåte.

lMartin, livinspeed, jonss and 3 others like this.
  5. tensai

tensai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Slo av dette manuelt i firefox før kjøp, restartet browseren og dobbeltsjekket at det var lagret.
    Screenshot_44.png

Angående første kjøp på chrome så brukte jeg incognito, men hadde både ublock origin og privacy badger aktivert i incognito. Med den tabben hjelper det meg sannsynligvis lite dessverre.:rolleyes:

Blir å bruke chrome+incognito med alle utvidelser avslått neste gang jeg forsøker!

ArthurDent liker dette
  6. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Det er tydeligvis veldig mange svakheter i systemet til Viatrumf, og mange av disse står ikke nevnt i brukerguiden. Det bør ikke være så komplisert å få Viatrumf og det skaper stor misnøye. Viatrumf fortjener tyn for deres kundebehandling og dårlig teknisk løsning.

Flott at folk opplyser om løsninger som å bruke inkognitomodus i Chrome osv. Kanskje Viatrumf burde opplyse om dette også. For meg så fremstår de som kjeltringer så lenge de ikke utbetaler trumf og svikten er deres egne systemer.

ArthurDent liker dette
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183

Står tydelig forklart at informasjonskapsler må være påskrudd og hvordan man gjør det - se Teknisk Kundeservice https://viatrumf.no/faq

Er ikke dette aktivert er det umulig å spore kjøpet. Dette er en teknisk forutsetning for at slike løsninger skal fungerere, ikke en svakhet i Viatrumf spesifikt.

Det står også spesifisert her at de anbefaler å tømme informasjonskapsler før man går inn og gjør ett kjøp, dette kan gjøres ved å følge bruksanvisning hos viatrumf eller bruke inkognitomodus nevnt over..

ArthurDent liker dette
  8. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Her ramlet jeg av. Er ikke cookies blokkert i incognito modus da?

ArthurDent liker dette
  9. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, incognito lagrer bare ikke økten når nettleseren lukkes (altså, historikk, infokapsler, etc). Alt annet av funksjonalitet er som vanlig.

TommyL and ArthurDent like this.
  10. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, cookies er lov, men slettes når man lukker. Da skjønner jeg. Takker for oppklaring!

11. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Og hva gjør man når trumfen fortsatt ikke kommer etter x-antall måneder eller år, og kundeservice bare har deg på vent?

Jeg snakker ikke om at man gjør noe feil, men har fulgt oppskriften de foreslår, og som blir foreslått i tråden. Forøvrig kan man da med rette påstå at de har et elendig system.

12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183

Hvis du ikke har fått pengene/trumfen, har heller ikke ViaTrumf fått pengene fra nettbutikken/nettverket nettbutikken tilhører.
    Det har vært tilfeller hvor personer her inne har fått trumf pengene fra ViaTrumf sin egen lomme da de ikke har fått betalt fra nettbutikk/nettverk.

Har selv ett kjøp med Agoda som ble gjort for halvannet år siden og stått til bekreftet siden Juni. opplever også at ett kjøp ikke har blitt registrert her og der.

Det er kjipt når bonusen tar tid/ikke kommer.

Samtidig har jeg i følge trumf.no tjent 7200 siste året på ViaTrumf, så fordelene er for meg mye større en ulempene.

Gjør heller aldri kjøp kun basert på at jeg får trumf cashback, og det anbefaler jeg heller ingen andre å gjøre.

Heldigvis er ViaTrumf 100% frivillig og bruke.

Hvis du er misfornøyd så er det mange andre tjenester du kan prøve som f.eks kickback og fjordkraft, utifra butikkene som er representert der vil jeg tro de bruker de samme nettverkene som ViaTrumf.

Last edited: 31. des 2019
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Istemmer her. Mulig jeg har vært heldig, men er påpasselig med å slette cache etc. før bestilling. Har kun et par transaksjoner som er veeeldig trege, ellers kommer alle etter hvert. Har opptjent over 7400 i 2019, en god kilde til poengsanking når en utnytter Viatrumf til kjøp som uansett skal gjøres.

Godt nytt Viatrumf-år :D

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Har hverken gått i inkognito-modus eller slettet småkaker eller cache. Men trumf-kronene kommer inn.

Bruker stort sett Safari på mac og ipad, og noen ganger Chrome på jobb pcen.

Men ja, når Viatrumf ikke klarer å levere den tjenesten de tilbyr. Så er jeg enig med @PetterX at dette er noe som absolutt ikke er innenfor. Når du bør lese deg igjennom 20 sider FAQ før du kan forvente å få det de reklamerer for, så er det kanskje på tide at «noen» bør gjøre noe.

PetterX liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Synes ViaTrumf fungerer supert med unntak av Agoda. Her synes jeg Trumf bør utbetale bonusen, og ta interne stridigheter med Agoda på kammerset og ikke la kundene vente på en løsning som drar ut over mange måneder.

De få gangene jeg har måttet etterregistrere har det gått som smurt.

PetterX liker dette
  16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Enten er du ekstremt uheldig, eller så gjør du noe galt selv om du mener at du ikke gjør det. Jeg har siden jeg begynte med denne "galskapen" hatt nesten 100 kjøp via Viatrumf, og jeg har et eneste kjøp som ikke har blitt registrert. Det er snakk om et kjøp på 1.100 kroner hos Interflora, Trumfen for den har jeg aldri fått.

Men alle andre har kommet, noen veldig kjapt og andre har tatt lang tid.

17. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Over 1000 kjøp de siste 5 årene, 995 har kommet inn automatisk, og det ved bruk av helt vanlig chrome nettleser uten å bruke incognitomodus eller å tukle med innstillinger. Har også fungert like bra på nettbrett som pc. De 5 jeg ikke fikk har jeg etter 1-2 år fått gjennom henvendelser.

18. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Det er mulig jeg er uheldig, men da er jeg også uheldig med kundeservicen. Man blir totalt ignorert og det brukes unødvendig lang tid på korreksjon. Viatrumf sier butikkene ikke har noe med utbetalingene å gjøre, så da ligger jo hele ansvaret hos Viatrumf alene. Men selvsagt mulig de feilinformerer også her.

19. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Har svært god erfaring med kundeservice hos Viatrumf. Raske svar og god oppfølging de få gangene jeg har vært i kontakt med de!
    Utbetalingen av Trumfpoeng er det selvsagt Viatrumf som står for, men de må jo selvsagt få bekreftelse fra partner (og her er det stor variasjon).

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    I følge viatrumf nettsiden har en muligheten til å legge til et hotellrom eller leiebil og øke bonusintjeningen fra 0,7 til 2,7%.

Er det noen med konkret erfaring fra hvordan dette gjøres i praksis?

Når jeg åpner bookingen min finner jeg ingen måte å linke en ny hotellbestilling opp mot en eksisterende flyreise feks.

Del denne siden