Noen som har fått fra hotels.com i det siste? Det sto jo tidligere en melding på Viatrumf om at hotels.com foreløpig hadde stoppet utbetalingene. Men denne meldingen ser jeg ikke lenger nå. Sjekket ut fra hotellet i Berlin begynnelsen av mars men står fortsatt med status "bekreftet".
Noen her som tilfeldigvis har tatt screenshot av Ice tilbudene 9 oktober 2019 og/eller 22 september 2019 og/eller 2 desember 2019? Har en lang korrespondanse fram og tilbake med viatrumf på disse tre ulike Ice kjøpene som ikke har blitt registrert, eller ikke blitt godkjent. Mener jeg selv timet disse tre kjøpene til da de ga 600+ i trumf, men viatrumf hevder 300+ nå. Jeg har selvfølgelig ingenting jeg kan si, når jeg ikke sitter på bevis
hvordan er det med Aliexpress ifht moms? er dette som en hvilken som helst nettbutikk "i" Norge, eller må man fortolle/får krav ved levering?
Aliexpress er på VOEC listen, så i utgangspunktet skal det være automatisk betaling av moms fra første krone og ingen toll. Dog er dette visstnok innstilt på ubestemt tid, slik at i praksis så gjelder de gamle reglene inntil videre. Altså frigrense oppad til 350 inkl frakt. Jeg fikk nylig en pakke bestilt i medio mai (verdi 4$) uten noe om og men.
Står dette skriftlig noe sted? Jeg spør fordi jeg også har hørt at reglene ble utsatt.. men kan ikke finne noe skriftlig på det sånn sett.. fra proprietær myndighet..
Endelig kom Trumf fra Expedia for hotell i Washington i 5.-8. mars. Ble bekreftet 2 dager etter utsjekk, før den etter 1 mnd. havnet tilbake til «Under behandling» før den atter en gang gikk over til «Bekreftet» i juni igjen og til slutt overført en av de siste dager.
Bestilte strøm hos Eidsiva. Kom kjapt opp i oversikten "under behandling". Nå noen uker etter bestilling står den som avvist. Sjekket på min side hos Eidsvia og der står det at jeg har ViaTrumf-avtalen. Noen som har opplevd lignende eller har noen forklaring til hva som har skjedd?
Prøver meg med et lite spørsmål om ViaTrumf her. Har brukt det en stund nå og har grei erfaring med det. Husker når jeg begynte å lese rundt på forumet her, at veldig mange understreket at ViaTrumf var stedet man kunne hente maaange poeng. Og jeg ser jo at det er litt å hente der, men at det skal være så voldsomme mengder forstår jeg ikke helt. Hovedsaklig fordi jeg bare ikke helt ser hva jeg skal handle så mye av hos nettstedene som er representert? Jeg bruker ikke linser, vi har ikke printer (blekk), vi er bare to i husholdningen (ingen barn) og shopper veldig lite generelt. Det jeg har brukt ViaTrumf til hittil har stort sett vært hotels.com, samt litt kosmetikk. I løpet av de siste 12 månedene har jeg vel hentet 500 Trumf-kroner herifra. Og det blir jo poeng av det, for all del. Men jeg sitter bare å lurer på om det er noe helt spesielt som mange handler her, som har gått meg hus forbi? Så, dere som drar inn en god del på ViaTrumf: hva kjøper dere?
Det er klart det er enklere å hente mye hvis man har barn. Bytte mobilabbonement for unge og gamle. Bytte strømabbonement 1 gang årlig. Er det noen i slekta, eller kompiser som skal kjøpe ny mobil, eller andre gadgets? Be om å få legge kjøpe for dem, og hvis det er mye forskjell på billigste tilbyder og Viatrumf kan en jo betale mellomlegget. Jeg kjøpte en mobil som var 120kr dyrere på Apple, men det ga meg 198 trumf, det er verdt det mener jeg. Shampo, balsam og allslags dameremedier er det mye trumf å hente på. Det betyr dog at fruen må nekte å kjøpe stash hos frisøren, noe som muligens kan gi dårlig stemning. Generelt sett må man legge litt ekstra energi i poengoppsamling, er det noe man skal kjøpe? Sjekk Prisjakt og se om noen av butikkene på Viatrumf dukker opp. (Etterhvert lærer du deg de mest kjente butikkene ) så blir det 30kr her, 15kr der og 110kr der. De fleste mine beløp ligger under 100kr, så noen megabeløp er det ikke snakk om. Har spart 5900 trumf siste 12mnd. Lykke til!!! PS! Ikke glem å bestille kalendere og julekort igjennom Viatrumf!
Det er en del ting du kan prioritere å kjøpe på nett i stedet for butikk. Shampo, hårprodukter hudpleie. Klær, spesielt sokker og boksere som alle trenger. Hotell. Bytt mobilabbonement flere ganger. Test alle streamingtjenestene. Kosttilskudd hvis du trener og er en av de som bruker det. Bildeler og andre ting til bilen. Mobilstæsj. Jakt og fikseprodukter. Elektronikk. Bøker. Jallavarer fra aliexpress. Du finner jo nesten alt unntatt matvarer der. Kjøp det du kan gjennom Viatrumf og kjøp alle matvarer på kiwi, så kommer du langt. Om du skal handle noe du ikke får gjennom viatrumf, prøv å finn en butikk som tar amex for å få spend mot CT. Vet ut du at du har noen "store" kjøp i fremtiden som ikke haster å anskaffe med en gang kan du vente til det blir 2xpoeng helg
Mine 'go to' på viatrumf er typisk Expedia, hotels.com, proteinfabrikken, lyko (frøkna handler ofte der og har bra med ting til meg også), skittfiske, adlibris/ark og ellers flere av kleskjedene. Skal også sies at inkclub har mer enn bare blekk. Har blitt overrasket over hva man finner av produkter på ulike nettsteder. Ellos f.eks har mye mer enn bare mote, som skittfiske har mer enn bare fiskeutstyr. Happy shopping
Ja, det kan være mye å hente. Problemene og de rene tapene kommer først når Viatrumf avviser kjøpet - da har man plutselig tapt penger istedet for å gjøre et godt kjøp. Skal man krangle med Viatrumf kundeservice kan det ta måneder, om ikke år før man får det man har krav på.
Har registrert at du har hatt noen avviste kjøp, det har jeg heldigvis ennå tilgode å oppleve. Og dersom det skulle oppstå, så får en bare skrive det på kontoen for shit happens, tenker jeg. Når jeg bruker Viatrumf såpass aktivt som jeg gjør, så tenker jeg at jeg har råd til å tape et kjøp i ny og ne.
Ice står nå som "bekreftet" hos meg, og jeg har så langt betalt én faktura. Er det nå "trygt" å bevege seg videre til neste Viatrumf-mobilselskap, eller bør jeg vente til Trumfen faktisk er overført? Og hvilket selskap bør være det neste i rekken?
Min erfaring er ja. Sist gikk det helt fint. Portering til Talkmore skjedde før Ice gikk fra bekreftet til overført. Jeg sa også opp Talkmore før det engang ble bekreftet og fikk fortsatt trumf. Jeg er i ferd med å gjøre det samme i samboers navn i sommer og håper det funker denne gangen og. Denne gangen har jeg til og med fått god utnyttelse av abonnementene på hytteruteren med 30 GB bli kjent-kvote (*2 mnd) med Ice og nå 10GB velkomstdata (+0.5GB mnd fra abonnementet) fra Talkmore i august.