Slik jeg forstod det av @Neonex så kunne man bestille 1 abonnement til andre også via viatrumf siden din, og at han fikk bekreftet dette fra viatrumf kontoret.
Yep, det er jo ikke første og sikkert ikke siste gangen at Viatrumf ikke følger egne regler. Men det kan jo være greit å huske på at reglene er der.
Noen som har opplevd noe lignende på ViaTrumf? Hadde et kjøp hos Bangerhead som ble registrert kort tid etter kjøpstidspunktet med status «Under behandling». Alt så normalt ut, men bonusen ble aldri bekreftet. (Ved tidligere kjøp har Bangerhead betalt ut bonus etter ca 30 dager.) Purret til ViaTrumf etter 90 dager som lovet å ta saken videre med Bangehead, men ingenting skjedde. Purret på nytt etter 120 dager, og dagen etter denne purringen meldte ViaTrumf at bonus var utbetalt. Utbetalingen har fått betegnelse «Goodwill» og er datert dagen for utbetaling - ikke dato for kjøpet som er vanlig. Kjøpesum står som 0. Det kan nesten se ut som ViaTrumf har betalt ut bonus av egen lomme, men det høres jo egentlig ikke så sannsynlig ut…
Jeg har fått det en gang før, husker ikke hvilken butikk det var snakk om. Tror det faktisk er Viatrumf som betaler ut av egen lomme ja, og så tar saken med butikken etterpå, i stedet for å få sure kunder. Jeg meldte sak til Viatrumf om et kjøp på Bangerhead i sommer selv, så da venter jeg på at dette blir resultatet hos meg også.
Alt fra et par uker etter opptil 6 måneder etter opphold. I 2020 har det noen ganger tatt enda lenger tid.
Jeg har lagt inn et forslag til Viatrumf om at de viser betalingsmetoder (Amex, MC, Visa, Paypal etc) litt slik som Eurobonus shopping viser på sine sider. Så kan man bedre planlegge bonusopptjeningen. Sikkert fint hvis flere legger inn forlag om det samme, hvis det er interessant.
Jeg hadde selv nylig problem med Talkmore, måtte vente i 8 måneder på trumfen og da utbetalte viatrumf det talkmore skulle.
Kan jo fly verden rundt opptil flere ganger med slike summer kreditert til trumfkonto! Direkte klipp fra mail mottatt i dag, antar det er Storytel uten at jeg har peiling.
Etter årevis med å bestille linser ved fysisk oppmøte hos optiker valgte jeg å bruke Lensit for første gang tidlig i september. Dreit meg i et svakt øyeblikk ut ved å bestille samme styrke for både høyre og venstre øye, men god kundeservice reddet meg inn temmelig øyeblikkelig, og ganske nøyaktig to måneder etter bekreftet kjøp er trumf-kronene inne på konto og videre inne hos Eurobonus.
Bare vær obs på at en som regel kan oppnå vesentlig bedre pris med å bruke link fra Prisguiden eller Prisjakt. Tidligere gikk det å få Trumf også via disse linkene med litt triksing, men har ikke klart dette det siste året..
Hvordan «trikset» du det til? Jeg brukte Lensit sist i sommer, handlet for rett over 1100 kr med 91 kr i Trumf, med endte opp som avvist.
Gikk bare inn via prisjakt. La ingenting i handlekurven, så gikk jeg inn gjennom viatrumf og la til I handlekurven gikk fint det! Men med extra optical forrige gang gikk ikke bra...
1: Er det ikke mulig å engangsoverføre EB-poeng til andre enn seg selv nå, etter at matching mot fødselsdato kom? 2: Er det noen aktuelle tilbud på Viatrumf som gir asap Trumf-overføring? F. eks Dagbladet Pluss, ViaTrumf etc?
1: Litt usikker på om jeg svarer riktig men, Jeg satt i hvert fall en overføring fra min fars Trumf-konto til min mors EB-konto i går og satt på autooverføring. La inn eb-nr, fødselsdato og kjønn til den som eier SAS-kontoen så virket som det gikk fint. Har ikke sjekket eller spurt de om det har gått igjennom.
Virker som det er noe feil. Jeg får heller ikke satt på overføring (engangs eller auto) til meg selv. Har forsøkt ulike nettlesere og alt det der...