Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Vil nesten si dette er en forutsetning om man er bonusjeger og vil sikre seg at man får alle de poengene en har krav på... :cool: Ikke mye jobb, bare å innarbeide en rutine.

tobeornot999 liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,410
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke jobb, det er hobby! og gøy! :)

Jeanette and Sunnfjordingen like this.
  3. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Synsk du eller?

Sunnfjordingen liker dette
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,315
    Bonuspoeng:
    183
    Skal seie! Med SQ vart det jo plutselig råd å få inn til 6 stk i C i sommarferien. So då har eg to av tre.

Neste månad begynner eg faktisk å jobbe med forretningsutvikling og analyse for ein ganske stor aksjonær i Widerøe, so då skal du berre sjå at siste punktet og vert røyndom.

EndreD, oleredv, holmen and 1 other person like this.
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,908
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som følger dette opp i excel, hvor mange transaksjoner vil dere si at man går glipp av dersom man ikke har et system for å følge dette opp? Altså jeg forutsetter at de fleste følger med såpass at man får med seg om det siste kjøpet man gjennomførte dukker opp i appen med korrekt beløp. Men etter dette, hvor mange forsvinner på mystisk vis etter at de korrekt har dukket opp i appen? 1 av 10, 1 av 50, 1 av 100?

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg følger opp i excel, som jeg ofte glemmer å oppdatere :p

Men å gå innom siden for retroactive claims nå og da er min sikreste metode. Der dukker det opp alt som er tracket hos Viatrumf, og så kan man ta en ganske rask sjekk på den listen opp mot hva man bestilte.

Gjerne med mail-søk (etter bestillingsbekreftelse) i separat vindu, og listen over faktisk registrerte kjøp (også på Viatrumf siden) i atter et separat vindu. Så slenger jeg avgårde noen claims rett som det er, når noe ikke ble betalt ut/havnet på listen over kjøp.

På den måten fanger jeg opp ca 95% av kjøpene jeg skulle fått trumf for. Og så kommer det noen rare avslag (Mr Spex sier alltid nei), selv om jeg skulle hatt pengene men selvsagt heller gir blaffen i 3-4 tikroner tapt her og der.

Nuvolari liker dette
  7. Storbaba

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Det er flere utfordringen en løser ved å ha oversikten, jeg bruker det til å passe på
    - at man får alle transaksjonene, dvs. sende henvendelset på de som ikke kommer i lista (jeg sender et antall, underkant 10 pr. år tenker jeg)
    - at man får rett prosent. Ref. booking.com som hadde 16% nettopp, også hotels.com og andre har i perioder avvikende % ift normalen
    - at transaksjonene faktisk blir utbetalt. Når oversikten på Viatrumf er lang, og hotels.com kanskje utbetaler 6 mnd etter opphold, og det er bestilt noen måneder før det, så må en scrolle langt nedover for å sjekke om alle transaksjoner er blitt utbetalt. I tillegg sjekker jeg at de faktisk er utbetalt når de er markert som det - det har avvik på det også...

Nuvolari liker dette
  8. holmen

Likes mottatt:
    64,410
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke så mange som må følges opp. Hos meg iallfall. Tipper jeg sender henvendelser på hver 25. booking/kjøp som faktisk gjennomføres. Kanskje enda sjeldnere. Det aller meste går gjennom til slutt.

Nuvolari liker dette
  9. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    ....så er jo spørsmålet om unge lovende @holmen har en mal han kanskje kunne tenke seg å dele med andre excellergiske (les: bruker det minst mulig)? Jeg bestiller særdeles lite som ikke dukker opp siden jeg ikke gidder legge ut titusener i måneden for arbeidsgiver i mangel av dedikert kort, men kanskje det kunne vært til glede for andre om du hadde?:)

Ellers venter jeg fortsatt på svar ref Talkmore tidligere ordre fra tidlig januar, står fortsatt som "venter på svar".

holmen and OleMarius like this.
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,410
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et meget enkelt og "manuelt" Excel-ark, så det tror jeg de fleste skal klare å lage helt selv. :)
    Har bare laget en mal hvor jeg legger inn info fra bookinger/kjøp, også oppdaterer jeg med fargekoder for det som er gjennomført eller avbestilt, eller de som må følges med på av ulike grunner. (F.eks. ikke registrert, eller reg. med feil % Trumf).
    Jeg har også lagt inn kolonner for kommentar, dato for siste avbestilling, hvilket kort som er brukt, etc.
    All info i Excel-arket er bare tekst/tall. Det eneste som regnes ut er "Ventet EB-poeng" (Forrige felt x 13,5), og summering av feltene nederst i regnearket.
    Når status endrer seg, så endrer jeg det feltet. Når status blir "overført", og jeg har sjekket på trumf.no at det faktisk er overført, så flytter jeg linjen over i en ny fane på regnearket, så jeg har historikken.
    Excel_Trumf.jpg

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,143
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at jeg ikke har etterrgistrert hotell ever, men at jeg har måttet etterregistrere 7 av 38 andre bestillinger i «vanlige» butikker. Plutselig er det en elektroimportøren som ikke går inn (1 av 3 stk samme dag feks), men jeg ser ikke noe tydelig mønster hos de butikkene jeg må etterregistrere

Are liker dette
  12. Brembo

Brembo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Melding hos Trumf:
    Det er for øyeblikket feil med overføring til SAS Eurobonus. Vi jobber med å løse problemet. Beklager ulempen dette medfører.

pongi13 liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert SAS IT som er problemet. For det går som en kanonkule til NCC.

Brembo liker dette
  14. Onico

Onico Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
  15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Får man en bekreftelse på at man er påmeldt der?

16. Storbaba

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor fant du den, og må man bruke akkurat den lenken? Finner mulighet til å melde seg på nyhetsbrevet på spar.no men finner ingen info om de 10%....

17. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    937
    Bonuspoeng:
    93
    Den er på forsiden, trumf.no

Storbaba liker dette
  18. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Startet opp igjen abonnementet på strim på samme konto og brukte viatrumf. Fikk på ny bonus som skal gjelde nye kunder.

Last edited: 23. febr 2023
    livinspeed and GlennDi like this.
  19. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk det samme for 2 mnd siden.
    Men jeg brukte et Strim Tilbud som hadde 90% avslag for nye kunder,så betalte 40kr ca. Fikk da 273 trumf kroner.
    Jeg har vært kunder der 2 ganger før,med ny e-mail hver gang.
    Funka fint,men jeg brukte en 3´je email når jeg registrerte meg hos Strim.
    De har ofte 50-90% avslag for nye kunder kampanjer hos Strim,så denne metoden virker.
    Tok forresten 13-14 dager etter kjøpet til pengene var på konto.

tobeornot999 and livinspeed like this.
  20. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Spør for en venn, hvor finner man dette tilbudet? Betaler i dyre dommer for alt som er inkludert i dag, så det hadde vært kjekt.

Del denne siden