Om du abonnerer på nyhetsbrevet fra ViaTrumf vises disse kampanjene med utløpsdato. Skulle du ha et Re:member eller Santanderkort får du 12% bonus gjennom deres cashback-portal frem til 7. desember.
Hadde et kjøp her som ikke ble registrert. La inn en henvendelse med kvittering og ordrenummer (som faktisk var registrert), har tatt en måned. Klagde på at ting tok tid, og fikk svar om at de i hht vilkår har 120 dager på seg til å behandle henvendelsen. Synes dette er tragikomisk. Når man går via Viatrumf, så er jo det å få cashback et premiss for kjøpet. At den elendige teknikken deres ikke alltid virker og at de ikke raskt klarer å agere er latterlig og skaper tvil til opplegget.
Jeg spår masse frustrasjon for deg om grensen din går ved én måned. Hos ViaTrumf er det omtrent som "i går". Det er hos butikken eller i annonsenettverket behandlingstiden er lang. Disse kanalene er ikke "kundeservice" med svar innen 2 dager. For min del ønsker jeg stort utvalg av butikker som mest sannsynlig betaler Trumf innen 12 måneder, heller enn 4-5 butikker som betaler på dagen (for dem kan du telle på én hånd...).
Det var ikke snakk om utbetaling, det er snakk om en manglende registrering. Ting skal være registrert innen 7 dager, så min henvendelse handlet om å få det registrert. 2-3 måneder etter kjøpet er det fremdeles ikke registrert på listen. Jeg handler der med et premiss om å få cashback, ikke for å stå i en jokernord-situasjon. Angående cashback, så har jeg null problem med å forstå at det kan/burde ta to uker pga angrefrist. Ellers er det med viatrumf som med hunden: Om belønningen ikke kommer fort nok etter handlingen, så oppstår det ikke noen kausal forbindelse. Ergo får de heller ikke skikkelig fart på Viatrumf. At vi bonusnisser holder ut, sier nok mer om oss
Ut over at det kan gå litt tregt å faktisk få sendt henvendelsen videre til selger (status på henvendelsen er "Klar til innsendelse") så er det ingenting å utsette på viatrumf kundeservice. Det tar den tiden det tar fordi noen av partnerne er ekstremt trege. Grensen de har på 120 dager har de fordi de vet at enkelte partnere bruker så lang tid. Noen svarer til og med ikke i det hele tatt. På små beløp gir de deg til og med bonusen som goodwill fordi de ikke får tak i partneren. Men du må vente.. til henvendelsen har vært hos partner i 120 dager. Hvis en partner vanligvis fungerer helt fint hadde det vært veldig dumt om den ble fjernet fra listen bare fordi de er dårlige på å svare hvis det går feil..
Kjøpte i går et par sko fra Skechers gjennom ViaTrumf. Fikk i morges bekreftelse på at skoene var sendt og samtidig kom pengene på Trumf-kontoen. Du verden ..
Jeg kjøpte fra Lego og Dustin under BW. Ingen av de er registrert enda...Handlet også fra Electrolux en uke eller to før BW, som selvfølgelig også glimrer med sitt fravær. Er det bare jeg som har utur her, eller? Virker som ingen kjøp jeg gjør for tiden blir registrert. Ekstremt irriterende å må purre hele tiden..
Det man kan gjøre,for å gjøre sitt beste er å... Ha en nettleser man bruker kun til dette. Og gå alltid inn TO ganger før du handler. 1´ste gangen ber butikken deg om å godta cookies. Gjør det,og gå ut. Så gå inn igjen fra Trumf for 2´dre gang og shopp. Siden jeg startet med dette for 3 år siden har allt blitt registrert utenom HBO. Men jeg tror HBO ikke lar seg registrere,da Trumf har rare regler som sier at allt man kjøper hos HBO kan IKKE klages på.
Du har kanskje fått det med deg, men det er igjen 9.3% hos jordbæret t.o.m 17/12, så da blir det i alle fall noen bookinger gjort ut Q1 fra min side
Husk at teknologien som sporer kjøpene gjort via ViaTrumf, er på vei ut og det skal nesten ingenting for at det skjer noe trøbbel her. Cookies kan konkurrere med hverandre, de registreres ikke skikkelig osv. At det tar lang tid for ViaTrumf å registrere i ettertid er selvsagt frustrerende, men det skjer vel muligens manuelt, siden det er snakk om MANGE affiliate nettverk de er med i, og bruken er jo ganske stor etterhvert. Så har partnerne de skal få penger fra ekstremt lang behandlingstid. Vi kan jo klage til vi blir blå, men akkurat nå er ViaTrumf noe av det aller gunstigste vi har for å spare opp poeng på mange områder.
Opplever flere ganger at prisen blir høyere på hoteller med hotels.com/booking.com når man bruker viatrumf. Akkurat nå opplevde jeg at en hotell booking i Bangkok ble nesten 10% dyrere ved å gå via viatrumf. Da er ikke 2,3% trumf bonus like god deal lenger.
Skjer innimellom hos flere av aktørene hos ViaTrumf, og som oftest er det fordi man ikke får både en tilbudspris, og "cashback" som ViaTrumf egentlig er. Samtidig er feks hotels.com bygget på dynamisk prising og valutakurser, så det er flere ting som spiller inn. Da jeg sjekket priser på en reise jeg var på, var et ingen forskjell. Faktisk så gikk prisene ned frem mot avreise både vanlig og via ViaTrumf, så jeg avbestilte og booket på ny. Sparte en del penger totalt.
Akkurat samme observasjon her. Jeg har gold status, men får alikvell dyrere priser en hva kona får med sin normale konto.
Har gjort en uformell test. Sjekket ni hoteller, ene hotellet sjekket jeg to datoer. Tre ulike nettlesere - ikke same vindu. Brukte Safari, Chrome og Firefox. Kun Firefox er tidligere brukt innlogget/ViaTrumf, så den ble brukt til det. En via ViaTrumf, en innlogget vanlig, og en ikke innlogget. Ingen forskjell i pris med ViaTrumf, ikke én eneste. Ikke-innlogget var noen hoteller dyrere, siden det var rabatt som medlem:
Antar du da har brukt inkognito mode/annen browser/slettet cookies når du har sjekket priser ikke innlogget? Er ikke sikkert det holder å bare logge ut
Selvsagt. Og for sikkerhets skyld har jeg brukt tre ulike nettlesere, ikke vinduer. Har brukt Firefox, Chrome og Safari.
Legger ved 2 bilder som viser prisforskjell. Samme browser, samme innloggede bruker, samme hotell og samme datoer. Eneste forskjellen er altså viatrumf. Er datoene 10-13 mars, på booking.com.