Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Det er berre 9,3 % i periodar. Stundom er det 7-komma-noko og.
     
    freddyen liker dette
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Om du abonnerer på nyhetsbrevet fra ViaTrumf vises disse kampanjene med utløpsdato.

    Skulle du ha et Re:member eller Santanderkort får du 12% bonus gjennom deres cashback-portal frem til 7. desember.
     
  3. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde et kjøp her som ikke ble registrert. La inn en henvendelse med kvittering og ordrenummer (som faktisk var registrert), har tatt en måned. Klagde på at ting tok tid, og fikk svar om at de i hht vilkår har 120 dager på seg til å behandle henvendelsen. Synes dette er tragikomisk.

    Når man går via Viatrumf, så er jo det å få cashback et premiss for kjøpet. At den elendige teknikken deres ikke alltid virker og at de ikke raskt klarer å agere er latterlig og skaper tvil til opplegget.
     
    haifinn liker dette
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg spår masse frustrasjon for deg om grensen din går ved én måned.
    Hos ViaTrumf er det omtrent som "i går".
    Det er hos butikken eller i annonsenettverket behandlingstiden er lang.
    Disse kanalene er ikke "kundeservice" med svar innen 2 dager.

    For min del ønsker jeg stort utvalg av butikker som mest sannsynlig betaler Trumf innen 12 måneder, heller enn 4-5 butikker som betaler på dagen (for dem kan du telle på én hånd...).
     
    Meursalt, livinspeed, EndreD and 4 others like this.
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ikke snakk om utbetaling, det er snakk om en manglende registrering. Ting skal være registrert innen 7 dager, så min henvendelse handlet om å få det registrert. 2-3 måneder etter kjøpet er det fremdeles ikke registrert på listen. Jeg handler der med et premiss om å få cashback, ikke for å stå i en jokernord-situasjon.

    Angående cashback, så har jeg null problem med å forstå at det kan/burde ta to uker pga angrefrist.

    Ellers er det med viatrumf som med hunden: Om belønningen ikke kommer fort nok etter handlingen, så oppstår det ikke noen kausal forbindelse. Ergo får de heller ikke skikkelig fart på Viatrumf. At vi bonusnisser holder ut, sier nok mer om oss :)
     
    CecilieL90 liker dette
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Ut over at det kan gå litt tregt å faktisk få sendt henvendelsen videre til selger (status på henvendelsen er "Klar til innsendelse") så er det ingenting å utsette på viatrumf kundeservice. Det tar den tiden det tar fordi noen av partnerne er ekstremt trege.

    Grensen de har på 120 dager har de fordi de vet at enkelte partnere bruker så lang tid. Noen svarer til og med ikke i det hele tatt. På små beløp gir de deg til og med bonusen som goodwill fordi de ikke får tak i partneren. Men du må vente.. til henvendelsen har vært hos partner i 120 dager.

    Hvis en partner vanligvis fungerer helt fint hadde det vært veldig dumt om den ble fjernet fra listen bare fordi de er dårlige på å svare hvis det går feil..
     
    The_Dude and holmen like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpte i går et par sko fra Skechers gjennom ViaTrumf. Fikk i morges bekreftelse på at skoene var sendt og samtidig kom pengene på Trumf-kontoen.
    Du verden ..
     
    pepperminte, Calling, petrate and 7 others like this.
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    Bestillinger fra Blush har en tendens til at utbetales 1-2 dage etter bestilling
     
  9. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kjøpte fra Lego og Dustin under BW. Ingen av de er registrert enda...Handlet også fra Electrolux en uke eller to før BW, som selvfølgelig også glimrer med sitt fravær. Er det bare jeg som har utur her, eller? Virker som ingen kjøp jeg gjør for tiden blir registrert. Ekstremt irriterende å må purre hele tiden..
     
    Last edited: 08. des 2023
  10. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her. Ingen av mine kjøp hos komplett, strawberry eller aliexpress ble registrert.
     
  11. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    573
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Det man kan gjøre,for å gjøre sitt beste er å...
    Ha en nettleser man bruker kun til dette.
    Og gå alltid inn TO ganger før du handler.
    1´ste gangen ber butikken deg om å godta cookies. Gjør det,og gå ut.
    Så gå inn igjen fra Trumf for 2´dre gang og shopp.
    Siden jeg startet med dette for 3 år siden har allt blitt registrert utenom HBO.
    Men jeg tror HBO ikke lar seg registrere,da Trumf har rare regler som sier at allt man kjøper hos HBO kan IKKE klages på.
     
    Shankly, Cumulus, Emma and 3 others like this.
  12. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    93
    Du har kanskje fått det med deg, men det er igjen 9.3% hos jordbæret t.o.m 17/12, så da blir det i alle fall noen bookinger gjort ut Q1 fra min side:)
     
    Grooo liker dette
  13. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,662
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at teknologien som sporer kjøpene gjort via ViaTrumf, er på vei ut og det skal nesten ingenting for at det skjer noe trøbbel her. Cookies kan konkurrere med hverandre, de registreres ikke skikkelig osv.

    At det tar lang tid for ViaTrumf å registrere i ettertid er selvsagt frustrerende, men det skjer vel muligens manuelt, siden det er snakk om MANGE affiliate nettverk de er med i, og bruken er jo ganske stor etterhvert. Så har partnerne de skal få penger fra ekstremt lang behandlingstid.

    Vi kan jo klage til vi blir blå, men akkurat nå er ViaTrumf noe av det aller gunstigste vi har for å spare opp poeng på mange områder.
     
    AirMags, EndreD, Grooo and 1 other person like this.
  14. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Opplever flere ganger at prisen blir høyere på hoteller med hotels.com/booking.com når man bruker viatrumf. Akkurat nå opplevde jeg at en hotell booking i Bangkok ble nesten 10% dyrere ved å gå via viatrumf. Da er ikke 2,3% trumf bonus like god deal lenger.
     
  15. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,662
    Bonuspoeng:
    93
    Skjer innimellom hos flere av aktørene hos ViaTrumf, og som oftest er det fordi man ikke får både en tilbudspris, og "cashback" som ViaTrumf egentlig er. Samtidig er feks hotels.com bygget på dynamisk prising og valutakurser, så det er flere ting som spiller inn. Da jeg sjekket priser på en reise jeg var på, var et ingen forskjell. Faktisk så gikk prisene ned frem mot avreise både vanlig og via ViaTrumf, så jeg avbestilte og booket på ny. Sparte en del penger totalt.
     
  16. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat samme observasjon her. Jeg har gold status, men får alikvell dyrere priser en hva kona får med sin normale konto.
     
  17. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,662
    Bonuspoeng:
    93
    Har gjort en uformell test. Sjekket ni hoteller, ene hotellet sjekket jeg to datoer. Tre ulike nettlesere - ikke same vindu. Brukte Safari, Chrome og Firefox. Kun Firefox er tidligere brukt innlogget/ViaTrumf, så den ble brukt til det. En via ViaTrumf, en innlogget vanlig, og en ikke innlogget. Ingen forskjell i pris med ViaTrumf, ikke én eneste. Ikke-innlogget var noen hoteller dyrere, siden det var rabatt som medlem:

    Skjermbilde 2023-12-14 kl. 09.42.29.png
     
    Last edited: 14. des 2023
    Baldrick, AirMags, Cumulus and 5 others like this.
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Antar du da har brukt inkognito mode/annen browser/slettet cookies når du har sjekket priser ikke innlogget? Er ikke sikkert det holder å bare logge ut
     
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,662
    Bonuspoeng:
    93
    Selvsagt. Og for sikkerhets skyld har jeg brukt tre ulike nettlesere, ikke vinduer. Har brukt Firefox, Chrome og Safari.
     
    Thomas123, Finnks, Grooo and 3 others like this.
  20. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Legger ved 2 bilder som viser prisforskjell. Samme browser, samme innloggede bruker, samme hotell og samme datoer. Eneste forskjellen er altså viatrumf. Er datoene 10-13 mars, på booking.com.

    Screenshot_20231214_154403_Chrome.jpg Screenshot_20231214_154342_Chrome.jpg
     

Del denne siden