Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser den på "Alle" og alfabetisk. Men vanligvis går jeg bare inn på elektronikk-kategorien og klikker derifra.
     
    Trykkern liker dette
  2. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Min regel er alltid å gå inkognito->ViaTrumf->nettside, men selv da er det ikke alltid det dukker opp selv om jeg har godkjent cookies. Forstå det den som kan:p
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,946
    Likes mottatt:
    2,225
    Bonuspoeng:
    113
    Det viktigste er å slette alle cookies før går inn på viatrumf og videre.
     
    Kaffen liker dette
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,283
    Likes mottatt:
    17,667
    Bonuspoeng:
    293
    Det å slettealle småkakene hver gang man skal booke hotell eller handle er slitsomt. Har brukt Safari på iPadden i alle år, og har vel hatt maks 2-3 ganger der jeg må etterregistrere et kjøp.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,140
    Likes mottatt:
    8,423
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig med @jgroneng.

    Og det er ikke nødvendig å slette cookies.

    Holder lenge med et Incognito vindu før man 1) logger inn på viatrumf, og 2) bruker "hoppet" derfra til den sjappa man vil bruke.
     
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93

    Selv bruker jeg ikke inkognito-vindu heller. Åpner enkelt og greit ViaTrumf i Chrome som alle andre sider, går inn på riktig nettbutikk, booker det jeg skal uten å gjøre noe annet i mellomtiden. Har aldri måttet etterregistrere et eneste opphold på Hotels.com som stort sett er det eneste jeg bruker VT til.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet oppstår først om man surfer på tjenester for prissammenligning eller annet som kan sette konkurrerende affiliatecookies i nettleseren.
     
    Storbaba and tobeornot999 like this.
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det kan være en svært god ide, legg merke til dette hvis dere skal booke ei større hotelbooking på viatrumf. Det kan spare dere for ei stor hodepine!
     
  9. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt to separate kjøp for en stund tilbake hos Nike, brukt samme fremgangsmåte som fungerer for meg på de fleste andre sider hos ViaTrumf. Ikke noe registrert hos Nike. Bare til info dersom andre søker etter Nike her på forumet. Har meldt inn begge manuelt, men ikke fått noe oppdatering av status..
     
  10. Andershellmann

    Andershellmann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    13
    IKEA er nå på ViaTrumf Screenshot 2024-07-16 at 22.59.35.png
     
    AirMags, Cumulus, Bolle and 28 others like this.
  11. Flander5

    Flander5 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg så også dette og ble kjempefornøyd ettersom jeg har ett par møbler jeg gjerne skulle kjøpt derfra snart..
    Gikk inn idag for å bestille, men da var IKEA borte igjen :/
    Noen andre som fortsatt ser dem der ?
     
  12. appelsin

    appelsin Haudemann

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Opplever stadig feil med via trumf. Siste sak jeg har med de er denne fra Budget. Betalte 555,57 euro i mars når de hadde kampanje på 7% trumf. Og fikk da trumf bonus med euro kurs på 1,- mot NOK...

    upload_2024-7-26_10-23-10.png

    Sendte inn sak og fikk den avvist :(:(
    upload_2024-7-26_10-26-7.png

    og ingen årsak til hvorfor den er avvist....
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan sende en ny henvendelse og spørre hvorfor den ble avvist. Bruk valget "Jeg har allerede sendt inn en henvendelse" eller noe sånt...
     
  14. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med Lufthansa og Viatrumf? Spesifikt hva legger de i "NB: Kjøp gjort som innlogget i Lufthansas kundeklubb vil ikke generere bonus på kjøp."

    Jeg var ikke logget inn på Lufthansa.com da jeg booket billetten, men jeg har jo selvsagt registrert Miles and More-nummeret mitt på bookingen etterpå (hvis det er det de mener med "kundeklubb").
     
  15. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her; kjøp gjennomført i februar, sak meldt inn i mars. Men i motsetning til deg ble kjøpet godkjent nå i slutten av juli.
     
    Preference liker dette
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke hvordan de eventuelt skiller ut dette, men jeg har fått trumf for kjøp gjort innlogget med Lufthansa ID konto uten miles&more. Får se om jeg får det på nytt kjøp gjort etter statusmatch, det ble i hvert fall registrert hos viatrumf.

    Ser at min siste trumf utbetaling fra Lufthansa var faktisk på en billett jeg kansellerte for 1 uke siden, bestilt i begynnelsen av mai, utbetalt i begynnelsen av juli. For øvrig får man kun trumf på base fare, ikke skatter og avgifter.
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativet er vel bare å bestille uten å være logget inn, for så å legge til M&M-nr etterpå for opptjening.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte det er greit å minne på hvor lurt det kan være å ta skjermbilde ved bestilling gjennom Viatrumf. Dette er fjerde gangen jeg har fått en klage avvist på sviktende grunnlag. På de tre første ga de seg så snart jeg sendte dokumentasjon i form av skjermbilder, og det kommer de til å gjøre denne gangen også.

    epost1-if.png

    epost2-if.png

    epost3-if.png

    BarceloIF-1.png BarceloIF-2.png BarceloIF-3.png BarceloIF-4.png
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Får du i hele tatt behandlet en klage før oppholdet er gjennomført?
    Jeg mistenker at det er vilkår hos enkelte aktører som ikke kommer frem på ViaTrumf. Innenfor hoteller er det eksempler på kjeder som ikke gir cashback til statuskunder. Både pga. mindre lønnsomhet blant disse og at kunden regnes som "allerede omvendt". Cashback er jo en slags finnerlønn for å bringe nye kunder inn.

    Uansett tenker jeg at det blir et sjansespill å booke et halvt år i forveien.
    Her kan mye gå galt fortsatt, selv om de kanskje gir seg i denne runden :)
     
  20. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpet skal være registrert hos Viatrumf innen 7 dager, uavhengig av når oppholdet gjennomføres. Hvis det ikke engang er registrert er sannsynligheten for å få Trumf lik null. I dette tilfellet klaget jeg på at kjøpet ikke var registrert over en måned etter bestilling. Så sparer man jobben i neste runde. Jeg har allerede avtalt ferie på jobb, booket fly og et annet hotell de fire foregående dagene, så planen er å gjennomføre. Trumf blir nok ikke utbetalt før buekorpset har gjort sitt på 17. mai, men det tåler jeg å vente på :)
     
    Last edited: 13. aug 2024

Del denne siden