IKEA returnerte til ViaTrumf 15. august: https://viatrumf.no/cashback/ikea-trumf (oversikt fra https://viatrumf.madsopheim.com/)
Hvilke butikker godkjenner kjøpet raskt slik at trumf blir tilgjengelig? Trenger 20k poeng innen 18 november pga endringene hos Strawberry. Blush merket jeg meg tok kun noen få dager, men begrenset på hva jeg trenger derfra.
Kan gi min erfaring, slik jeg husker det.. Lyko, blivakker, blush, Fredrik og Louisa, vetzoo og billigvvs gikk fenomenalt kjapt når jeg har bestilt hos dem. Hadde nærmest poengene før produktet. Gikk også ganske kjapt med komplett, nytelse og ecco sist jeg bestilte fra dem. Ellos, tilbords, bakeren og kokken har vært litt variabelt. Strawberry har tatt evigheter. Apollo har jeg gitt opp.
Jeg måtte sende en epost til Viatrumf i dag, for tre opphold fra august plutselig gikk fra bekreftet til avvist. Spent på hva de sier. Alle kjøpt gjennom Hotels siden før sommeren (eller noe sånt) har fått 5 linjer hver, med 0 i kjøpesum og avvist, med en ny linje for under behandling. Merkelige greier, og det blir veldig rotete og uoversiktlig.
Det siste nå er at kjøp gjennom Hotels.com vil (etterhvert) dukke opp som to-tre identiske linjer hvor alle utenom den ene vil bli markert som avvist, mens den siste da skal gå som normalt. Det står noe informasjon om det på beskrivelse om hotels.com inne på viatrumf siden. Enig i at det er veldig rotete. En annen ting er at noen ganger får man ikke hele kjøpesummen på én av linjene, noen ganger kommer det mindre beløp over flere linjer. På den siste jeg har mangler det nærmere halvparten.
Ja, og på de fleste så skjer akkurat det. Men på tre opphold er det blitt totalt 5 linjer, hvor alle er avvist. Men det har ikke gått 90 dager, så vi får se hva som skjer til slutt.
Jeg har gitt opp å få oversikt. Har 50 bekreftede overnattinger siste 12 mnd, men en endeløs rekke med avvist, bekreftet, under behandling osv. Beløpene er det oftest umulig å lese noe ut fra. Har opptil flere ganger vurdert å sette av en dag/helg til å lage et slags "regnskap", men mister motet før jeg i det hele tatt kommer i gang. Livet er for kort. Nå får det bare gå sin gang. Misfornøyd med hele opplegget? Ja, en smule. Her er et utdrag fra en enkelt dag i april, altså nøyaktig for et halvt år siden.
Vy/Nettbuss har ikke gitt automatisk Trumf bonus når jeg har bestilt og booket bussreiser med viatrumf. Jeg har måttet klage og har ved manuell behandling etter klage fått Trumf bonusen. Kjøpene ble registert og fikk status Bekreftet men kom aldri videre til Overført til Trumf. Det var det jeg måtte klage på. Dette til informasjon for interesserte.
Hadde eit kjøp hos Adlibris denne uken siden bonusen var økt til 7.8% men kjøpet ble registret med den vanlige satsen på 4.6% har sendt melding til via trumf om det men ikke hørt noe enda.
Lang svartid hos ViaTrum for tiden? Har tidligere opplevd å få svar innenfor ca 1 uke, men nå har det snart gått 2. Flere av kjøpene på Hotels.com i det siste har fått status bekreftet, men som de sier og skriver i vilkårene nå, skal det overføres til Trumf "ca 90 dager etter status har endret seg til bekreftet". Det har foreløpig ikke skjedd med en eneste en. Den lengste har det nå gått 110 dager på.. Andre som opplever det samme, eller det motsatte - at det funker som de sier?
Tja, det med viatrumf er ganske så begrenset egentlig. De lover bonus, men det er sånn sporaisk om du får eller ikke, og ofte er bonusen så dårlig at det ikke er verd det heller. Forbrukerobudet lar det hele sture, mydighetene gir blaffen, og media gir blaffen, så de kan bare fortsette, men jeg sjekker ikke så ofte dem lengre. Dette er i tråd med flere leverandørers taktikk, de vet at det aparatet som er ment til å ivareta kunders rettigheter har begrensede resurser, så de bare drukner dem i arbeid, også fortsetter de som før. Så det med kjøpsrettigheter vil det bli mindre og mindre av fremover.
Jeg synes det er en glimrende måte å tjene opp EB-poeng på. Og har sjelden problemer med å få det jeg har "krav på". Dette er de siste 12 månedene hos meg. Og jeg har vel omtrent det dobbelte på vent, så det drypper stadig inn poeng hos meg. Kanskje du gjør noe feil?
God mulighet at jeg gjør noe feil, har sjekket cookies, testet på telefon osv... Det kan være jeg snubler over ei løsning. Foreløpig så har jeg mer enn nok poeng, så får se hvis nøden melder seg.
Alltid verd det med "gratis" kr/poeng vel? For meg er det spesielt overnattinger på Strawberry, Hotels.com og noen billeier hos Avis som gir viatrumf, og får alltid det som er lovet noen mnd i ettertid. Tror ikke det fungerer på mobil, og du må bruke en nettleser med cookies. Jeg bruker standard Chrome og går via viatrumf.no for hver booking og gjennomfører booking umiddelbart, det fungerer alltid for meg.
Samme her. Det hender det ikke dukker opp, men da er det bare å legge inn en henvendelse og vente noen måneder.