Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Etter USA ferie og masse bestillinger med Expedia (hotell og bil) er nå alle rabatter inn på konto... Venter å bare på 500 kroner +300 poeng tilbudet (kan man dele det opp i 2x500???) :D

    Man må sjekke prisene, men hvis mulig tar jeg alt gjennom Viatrumf-Expedia (500 poeng/natt på Thon/Scandic kan toppes lett når prisforskjellen ikke er så stort!)
     
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    5,058
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde 3 kjøp på apollo for hele familien for noen uker sider som fortsatt ikke står oppført på selve "min konto" siden hos viatrumf. Har meldt i fra og de skulle ta det med "teknisk" hva no det betyr. Har gjort samme prosedyrer til andre nettbutikker så sent som dagen før og der har det dukket opp på "min konto" omtrent med en gang.

    Noen andre som har erfaring med viatrumf og apollo?
    Veldig irriterende da en har svidd av 50k fordi en nettopp har holdt en knapp på apollo pga viatrumf,
     
  3. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Hva er den offisielle forklaringen for at poengene ikke blir overført med en gang etter transaksjon er bekreftet? Er vel ingen grunn til å holde igjen da vel !?
     
    Anton80 liker dette
  4. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Har opplevd det samme, men ikke med Apollo. Meldte i fra, men det kunne ta opptil tre (!) mnd å bare få det registrert på kontoen...så tre mnd til da for overføring. Opptil et halvt år altså!!! Hvordan det er mulig å bruke så lang tid må gudene vite.
     
    Mbj and Anton80 like this.
  5. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte noe fra Carriealong 17 mai, og denne dukket ikke opp i oversikten. Ventet en uke, tok kontakt, og de skulle gå videre med saken, mulig 2-3 mnd behandlingstid. Den har fortsatt ikke dukket opp i oversikten min. Stusser også på hvorfor dette skal ta så lang tid.

    Ellers har jeg lagt inn en del bestillinger på Hotels.com og en på Park Inn, de dukket opp i oversikten en halvtimes tid etter bestillingen. Har ikke gjennomført noen av oppholdene enda, så spent på hvor lang tid det tar før bonusen blir godkjent og faktisk overført til kontoen.
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det har tatt tre til fire måneder fra oppholdet ble gjennomført til pengene har vært på konto. Dette gjelder hotels.com. Mulig noen har noen andre erfaringer
     
    Mbj liker dette
  7. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    ViaTrumf er jo helt genialt...veldig synd at ting tar så lang tid. Greit at det kan ta tid med tilbakemeldinger fra butikker og hoteller, men når status er "bekreftet", bør selve overføringen kunne gjøres mye raskere enn 3 mnd spør du meg...en uke burde være nok i massevis?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo være at det er betalingsbeteingelsene til ViaTrumf som gjør at det tar så lang tid.

    Bekreftet = tilbyder er fakturert for salget

    Så har noen forhandlet seg frem til f.eks. 90 dagers betalingsfrist og vips, vi må vente 3 måneder fordi viatrumf må vente i 3 måneder før hotels gir sin del av overskuddet til dem.

    Jeg forstår at det er irriterende, men for min del er det ikke så farlig og jeg kommer til å fortsette å bruke det så langt det er mulig.

    Tror at de som ikke får registrert kjøpene med en gang bruker for lang tid på å gjennomføre transaksjonen. Eks, du trykker "gå til butikk" og så tar det 1 time før du er ferdig med hele opplegget. Da "faller du ut" og det blir ikke registrert.
    Jeg har alltid gjort alt klart hva jeg skal kjøpe, så klikkre jeg gå til butikk, legger alt i vogna og kjøper, alt gjort på 5 minutter og ingenting mangler.

    Ja, det går fint :)
     
    Eatyomama and TElg78 like this.
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er fremgangsmåten min også, men allikvel har det skjedd en gang at det ikke ble registrert. Det var Lensit.no.
     
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    5,058
    Bonuspoeng:
    183
    På de 3 Apollo bestillingene mine så gikk jeg bevisst via viatrumf hver gang..hver bestilling tok vell maks 10min, uten at det hjalp
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Brukt viatrumf to ganger, én gang på iPad og én gang på mac. Begge har blitt registrert, men det er lenge til pengene kommer :)
     
    Fredrik81 liker dette
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Alle handler hos Hotels.com har kommet inn i løpet av en halv times tid, MED UNNTAK av en handel utført i EUR og ikke NOK. Den dukket ikke opp, har tatt kontakt men har enda ikke sett noe til den.

    Alle handler gjort hos Apple.no, Blivakker.no og Expedia har jeg også måttet etterlyse manuelt og har enda ikke sett noe til.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt Viatrumf mye de siste månedene, og er stort sett ganske fornøyd. De fleste kjøp blir registrert innen ett døgn, jeg har bare måttet etterspørre et kjøp hos Cdon.no, men det kom inn ganske umiddelbart etterpå.

    Det er litt ulik praksis på om momsen blir trukket fra totalsummen, men det er forsåvidt greit.

    Jeg har forøvrig ikke fått noen kroner inn på Trumf-kontoen ennå, men jeg har skjønt man må være tålmodig! Skjønner ikke hvorfor det skal ta så lang tid? Samler uansett poeng til neste CT.

    Jeg har handlet hos cdon.no, x-life, tretti.no, Stayhard.no (med 20% bonus!!) og booket masse hotell på hotels.com. Jeg passer på å melde meg frivillig til å legge ut for hotell når jeg har muligheten, 14 mann i 3 dager på hotell i Berlin blir mange trumf-kroner. Får rewards på hotels.com for alle rommene i tillegg, og betaler selvfølgelig med Amex plat.

    Hittil i år har jeg samlet trumf-kroner til en verdi av litt over 60000 EB-poeng.

    Noen som vet hvor ofte det er 300 ekstra poeng for hver 500 trumf-kroner overført?

    Alt i alt: dersom man likevel skal handle noe, eller skal booke hotell, Viatrumf er supert. Men, man må passe seg for å bli bitt av basillen og kjøpe mer enn man trenger. Man kan heller ikke være avhengig av at trumf-kroner kan overføres til EB raskt.
     
    TElg78 and Insomnia4u like this.
  14. USAsia

    USAsia Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Min erfaring er at det tar veldig lang tid før poengene kommer inn, men at de kommer til slutt.

    Vær oppmerksom på at ved bestilling på hotels.com får man ikke viatrumf-poeng dersom man har benyttet en rabattkupong, uavhengig av hvilken type rabattkupong det er. Ofte får man f.eks. e-post fra hotels.com etter et hotellopphold om at man kan få dobbel rewards-opptjening på neste bestilling dersom man skriver en hotellanmeldelse. Dersom man benytter seg av denne kupongen, får man ikke en eneste trumf-krone. Dermed bør man vurdere om det faktisk er verdt å benytte kupongen, eller heller få trumfbonus.
     
  15. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Da er det enda mer merkelig at man får viatrumf-poeng ved bruk av bonusnatt hos hotels.com. Man får vel heller ikke rewards netter ved bruk av rabattkupong vel?
     
  16. USAsia

    USAsia Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, jeg er enig i at det er merkelig at man derimot får viatrumf-poeng ved bruk av bonusnatt, selv om man kun får poeng for det faktisk betalte beløpet.

    Det kommer vel an på hvilken type kupong det er. Med dobbel rewards-kupong må man nødvendigvis få rewards-netter siden det er hele poenget med kupongen ;)
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Koblingen mellom hotels.com og Viatrumf går vel kun på beløp? Siden du sannsynligvis alltid vil betale noe når man tar ut bonusnetter så funker det derfor fint.. Veldig bra synes jeg! :)
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Der var trumfkronene for vinterens eskapader i Taiwan/Asia kommet inn på konto. Har vel tatt ca 3-4 mnd, i tillegg kom bonusen for en awardnatt i Genéve i Mai, hvor jeg betalte 90 kr og fikk 75 trumfkroner.
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen med erfaring med viatrumf og hotel.com. Bestilte i januar og sjekket ut av hotellet for en uke siden. Kjøpet har stått bekreftet siden februar så da kommer vel utbetalingen 60dager etter at jeg sjekket ut av hotellet.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har booket masse hotell gjennom hotels.com og Viatrumf. Men har ikke fått noen trumf-kroner ennå. Venter i spenning, for å si det sånn! Booket noe i april, bodde i mai/juni, står som bekreftet. Har booket alt av sommer og høstferie også, så etterhvert (Håper jeg) renner det inn med trumf-kroner på kontoen..
    Står det noe om hvor lang tid det skal ta på Viatrumf?

    Edit: 90 til 120 dager etter oppholdet (!!!)
    Det var lenge... Men det er jo "gratis" poeng, så man bør kanskje ikke klage alt for mye.
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden