Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk nettopp utbetalt trumf opphold jeg hadde i slutten av februar. Kom fort som bekreftet etter bestilling, men det tok 4 måneder etter utsjekk at trumf kronene tikket inn.
     
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,190
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har stort sett positive erfaringer med Viatrumf. Så langt har jeg gjort 21 kjøp og alle har blitt registrert. Har ikke knekket koden på hvordan de beregner bonusgrunnlaget. Noen ganger er bonusgrunnlaget hele summen og en gang var summen halvparten(!!) fra samme tilbyder (expedia.com) og noen ganger noen prosent lavere, noe som kan stemme overens med at man ikke får bonus for skatter og avgifter.

    Om jeg skal si noe negativt, så er det kundeservicen. Har kontaktet kundeservice med to kjøp hvor kjøpssummen er altfor lav. De sier at de skal se på det og komme tilbake, men gjør det aldri. Har ventet 2-3 måneder nå på svar...har purret de, men kommer bare med unnskyldninger.

    HOTELS.COM
    Ser at bonusen varierer mellom 7 og 8 prosent og typisk nok er den alltid 7% når jeg skal booke o_O

    Noen som har sett et mønster i variasjonen? Eller vet hvorfor?
     
  3. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har sett det samme. Alltid forskjellig, og som du sa, noen ganger halvparten. Har ikke skjønt noe av det jeg heller, men tar det jeg får, og gidder ikke å forske mer på det. Om det ikke er halvparten da, da får vi vente et halvt års tid på å få det fikset :)
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurer på om ViaTrumf har hatt noen veldig effektive sommervikarer. I løpet av de siste dagene så har det både kommet inn oppgjør for en booking fra mai og en fra starten av juli..
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det? Jeg fikk svar på en henvendelse dagen etter at jeg sendte den inn.. Er sjokkert ennå! :p
     
    Stuttfeiten liker dette
  6. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre som har problemer med å få logget seg inn på Trumf/Viatrumf?
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, vært litt trøblete i hele dag: "Beklager, det oppstod en feil."
     
    Mbj liker dette
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jaggu. Tikka inn noen kroner fra noen bookinger fra juni nå. Er nok noen effektive sommervikarer. Håper dette er fremtiden, mot de 6 månedene det tok tidligere.
     
  9. Tpeg

    Tpeg Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Får heller ikkje logget inn på Trumf eller Viatrumf. Får håper dette fungere har over 4000kr Viatrumf på vent.
     
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel nevnt tidligere også, men jeg bestilte nylig et par netter med hotels.com og valgte å bruke 2 bonusnetter for å redusere beløpet. Dog nå da den er registrert på Viatrumfsiden min, så ser det ut som om jeg får bonus for hele beløpet. Det er jo helt greit! :)
     
    holmen, alfrednobel and Blaa like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke si det høyt... :)
     
  12. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Noen av dere som har erfaring med å få rettet opp feil, dvs lavere kjøpesum? Det som ble registrert er cirka 10% av den reelle summen
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    har en sak der jeg fikk 50% under kjøpesum. De har sluttet og svare og det har gått over 3 mnd. Purret flere ganger uten hell eller svar. Så selv har jeg dårlig erfaring. Husk at de kan trekkes av 25% i moms+frakt osv fra kjøpesummen.
     
  14. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Har en case der jeg skal kjøpe linser og trenger nybegynnerhjelp! Takknemlig for alle svar.

    Prisjakt.no gir 575,- per linseboks. Skal ha 3 stk.
    Skal man gå via viatrumf får man 9,5% trumf, men ikke til prisen 575,-. Da koster hver linseboks 695,-. Begge handler utføres ved samme forhandler.

    Stemmer dette regnestykket mitt?
    1)
    Prisjakt gir meg ved søk 575 kr per pakke hos dette firmaet.
    575*3 pakker = 1725 kr.
    Jeg bruker Saga mastercard og dermed har jeg:
    0,2 (20 ebp/100kr) * 1725 kr = 345 eurobonuspoeng.
    Jeg kan ikke bruke viatrumf på denne handelen.
    Totalt: 345 EBP

    2)
    Går jeg gjennom viatrumf.no sine sider koster hver pakke 695,-.(ikke mulig å få de til 575 da, det er kun når man går gjennom Prisjakt)
    Viatrumf gir meg 9,5%.
    695*3pakker=2085 kr.
    2085 kr * 0,095 = 198 trumfkroner = 2751 EBP.
    I tillegg bruker jeg Saga mastercard fra DNB også her:
    0,2 (20 ebp/100kr) * 2085 kr = 417 EBP
    Totalt: 2751 EBP + 417 EBP = 3168 EBP

    Handel 1 gir meg 345 EBP og koster 1725 kroner.
    Handel 2 gir meg 3168 EBP og koster 2085 kroner.

    Dette vil si at jeg betaler 360 kroner (2085-1725) for 2823 EBP (3168-345).

    Er det noen som er uenig i at handel 2 er lurest å gå for?

    Mulig jeg er på feil villspor, og da håper jeg du kan dra meg i land, tusen takk!

    Alfred
     
  15. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ganske riktig ut, men sannsynligvis får du ikke 9,5% på hele beløpet i handel 2.. Viatrumf/forhandler pleier å kun gi poeng på summen fratrukket mva.
     
  16. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for respons. Men fortsatt er vi enige om at det er "best" handel med nr 2? Selv om det er dyrere..
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer som alltid an på hvor høyt man verdsetter poengene og hva man bruker de på.. Men ja, jeg tror de fleste her ville valgt alternativ 2. Andre får korrigere meg om jeg tar feil! :)
     
    alfrednobel liker dette
  18. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Tror de fleste her inne valgt mest mulig poeng, om det er veldig økonomisk er en annen sak. Men nå blir poeng ofte verdsatt høyere enn penger her inne ;)
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste hadde nok gått for nr 2. Spørsmålet er litt hva er planen med poengene. Er et en tur i first eller biz for poeng så go for it. Tuller du de vekk på innenlands BGO-OSL så nei.
     
  20. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Momsspørsmål til ekspertene! Gjort noen handler hjemme når kona er borte, hehe. Glade for å ha dere :)

    [​IMG]

    Her ser dere en handel til 9198 kr. Gratis frakt. 25% moms gir etter mine utregninger her: 9198*0,25 = 2299,50,- Forhandler har oppgitt dette til 1839 kr.

    [​IMG]

    Her ser dere en handel til 2413 kr totalt. 25% moms gir etter mine utregninger her: 2413 kr*0,25= 603 kr. Det står likevel oppgitt til 483 kr.

    Jeg forstår ikke, regnes ikke moms (25%) av totalbeløpet?

    TAKK!
     

Del denne siden