Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke tilfeldig at de ikke har dukket opp i oversikten, men det skyldes ikke at de er non-refundable. Jeg booker nesten utelukkende non-refundable, har sikkert rundt 50 bookinger gjennom ViaTrumf. Tre av de ble ikke registrert og kunne ikke etterregistreres. Jeg tror jeg vet årsaken for alle tre. Jeg har alltid fått beskjed fra ViaTrumf om hvorfor de ikke kunne etterregistreres, gjorde ikke du?
     
    Lars J liker dette
  2. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Er det bare meg eller er hotellsatsen på Expedia redusert? Den er 7 nå, mener den var 8,5% tidligere? Hotels u/rewards gir 8% til sammenlikning.
     
    Lars J liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,408
    Bonuspoeng:
    293
    Den går litt opp og ned.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,408
    Bonuspoeng:
    293
    Da gleder vi oss til du deler hva du fikk vite fra ViaTrumf. Jeg har booket både refundable og non-refundable via Expedia og viatrumf, og fått for alle bookinger som er gjort i 2018.
     
    Lars J liker dette
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,530
    Bonuspoeng:
    183
    Joda for begge 2 fikk jeg beskjed om at de var kreditert en annen kilde.
    Selv om jeg alltid starter en ny browser i incognito osv. På samme måte jeg alltid gjør
     
  6. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har skjønt det sånn ja, bare aldri sett den så lav før. Litt spesielt er det iom at jeg fikk denne e-posten fra Trumf idag.
    1E93140F-6E5E-4388-9003-C9F07C798499.png
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk ikke vite noe annet gjennom Expedia enn det Lars J fikk, dvs standardsvaret om at transaksjonen var kreditert en annen formidler.
    Det jeg derimot har funnet ut i ettertid er at Expedia også lagrer henvisningshistorikk hos seg så lenge du er logget inn, ikke bare cookies lokalt i nettleseren. Har du for eksempel klikket deg fra Momondo til Expedia på et bestemt hotell mens du har vært logget inn, også booket det samme hotellet gjennom ViaTrumf er det den første siden som gjorde henvisningen som blir kreditert.

    Jeg tror imidlertid det hjelper å både bruke inkognito og tømme søkehistorikken på Expedia, men for å være på den sikre siden bruker jeg alltid inkognito også når jeg leter etter beste pris før jeg skal booke og passer på å ikke være logget inn.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Den er 8,5% nå.
     
  9. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har prøvd å bruke egne affiliatekoder til hotels.com og så ViaTrumf (som test) for å se hvor det blir kreditert - og i begge tilfellene har det tilfalt ViaTrumf.

    Men for sikkerhets skyld har jeg foretatt alle transaksjonene i ettertid i egen browser der jeg ikke er innlogget hotels.com eller Expedia heller.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Og nå fikk jeg mail med "Tilbud", og der står det at på Expedia er det 7% frem til 18/1.. :rolleyes:
     
    Sunnfjordingen and tombom like this.
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Her er det bare å slå til! Et tilbud bedre enn gråstein :p
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke 110% sikker på at teorien min stemmer, ingen har villet bekrefte det, men det er den beste teorien jeg har per nå. Jeg har heller ikke opplevd at salg ikke har blitt registrert etter at jeg begynte å ta høyde for dette.
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,530
    Bonuspoeng:
    183
    Om det gjør noen forskjell eller ikke så fungerte det for meg i dag:) slettet historikken før bestilling som du sa og så bestillte.

    Kom da opp i viatrumf ganske fort. Den første non refundable bestillingen som har gitt meg trumf.kommer nok til å passe på og slette historikken fremover også. Takk!
     
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Minnar om eit «tilbud» eg fekk av ein kammerat som hadde brygga øl; 15 kroner pr flaske eller 50 kroner for tre.
     
  15. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Da er første Viatrumf-transaksjon kommet på konto. Hotels.com - tok ganske nøyaktig 30 dager etter oppholdet var avsluttet. Nå venter jeg på en enda større transaksjon, som ble avsluttet før, men med Expedia.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  16. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Min erfaring er at Expedia kan bruke 4-5 mnd på å overføre bonusen.
     
  17. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er Bob Bob noen ganger går det rimelig raskt, den siste gangen har det gått veldig tregt med NTE 500 trumf kr. Etter en rekke hendvendelser fikk jeg de idag 4 måneder etter. Men det var deilig når de kom 7500 EB poeng hjelper på:)
     
    Sonictravel liker dette
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,530
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot from 2019-01-26 12-39-11.png
    Lurer på hva som er skjedd her, bestilte ett hotell til rundt 20k i sommer og den vistes korrekt på ViaTrumf i frem til i går, skulle gi litt under 2000 i bonus.

    Nå har den plutselig blitt endret til ett villt beløp.. for all del, jackpot om denne går igjenom men frykter vel at den kan bli avvist.

    What to do?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting. Du får ikke gjort noe før den endrer status til bekreftet eller avvist.
     
    Lars J liker dette
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Blir nok mest sannsynlig korrigert igjen til riktig beløp.
     
    Lars J liker dette

Del denne siden