Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
  2. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    hifiman liker dette
  3. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Alternativt er å velge å handle på lensit.no via Viatrumf til pris 575kr, og da "bare" 7% trumfbonus. Da maksimere du eurobonuspoeng uten at man betaler mer enn man må for et produkt man uansett skal ha.
     
    alfrednobel liker dette
  4. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Det var et veldig godt alternativ!

    Merkelig at det ikke endres til annen pris når man går gjennom viatrumf, men det gjorde de faktisk ikke!
     
  5. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Det endrer seg hos lensstore fordi de har en "kampanje" pris når man går via prisjakten. Mens lensstore sin pris er den faktisk normale prisen som dukker opp uansett hvilken vei man går til nettsiden deres.

    En ganske snedig metode lensstore bruker for å holde seg lav i prisjakten sin statistikk, men holde en høyere pris for andre. For den prisen du får opp når du går via Viatrumf sin side får du også hvis du går direkte til lensstore uten å gå via prisjakten (eller vært innom prisjakten i løpet av den økten i nettleseren).
     
  6. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig snedig! De andre kommer vel etter..
     
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Her om dagen bestilte eg eit par hotellnetter på Club Carlson sitt 2 for 1-tilbud. Eg rekna med at dette gjekk under punktet at ein ikkje frå trumf, sia ein må bruke ein kampanjekode, tenkte likevel at eg skulle teste å gå inn via Viatrumf. Ser no at eg har blitt kreditert med eit beløp som er ca 10% av kjøpesummen, og so 5% trumf av det. Altså ca 7kr trumf, av eit beløp på 12-1300. Er det nokon andre som har erfaring med dette? Vil dette bli sletta før dei vert bekrefta? Vil summen bli endra?
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette utanlandsk hotell? Hotellpris i Euro?
    Eg såg at opphaldet eg hadde i Zürich på veg heim no i veka var registrert med ein pris på 200-og noko, trumf var då 11,50 eller der omkring. Det stemte for så vidt, men beløpet var i sveitsiske franc. I dag ser eg at beløpet i kontooversikta på viatrumf er justert til NOK.
    Gje det eit par dagar og sjå om det rettar seg?
     
    afirm liker dette
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det stemmer sånn ca med det eg betalte i pund. Då gjev eg det nokon dagar og ser om dei endrar kursen litt. Kjekt å høyre at ein kan få trumf når ein nyttar dette tilbodet.
     
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Gøyalt svar fra kundeservice:
    "Gjør deg oppmerksom på at de fleste nettbutikkene fakturerer rundt mnd.skifte, så det kan da være at du må vente helt til januar før bonusen faktisk blir overført til din Trumfsaldo." ..Januar gitt...:eek:
     
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kjenner forretningsmodellen til Viatrumf, og hvordan verdisetting av Eurobonuspoeng faktisk finner sted inne i et slikt økosystem?
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Så det kan gå opptil 6 mnd? Wow, den var drøy
     
  13. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Ser at det er ymse erfaringer med ViaTrumf her så tenkte å dele mine.

    Jeg har gjort ca 50 transaksjoner og alle er faktisk blitt registrert så det er jo bra.
    Jeg har i tillegg fått registrert 3 handler som ikke er mine, og t.o.m. fått pengene for dem til tross for at jeg har meldt fra til kundeservice to ganger.

    Har allikevel problemer med ca 20% av transaksjonene. Noen tall er helt feil, noen blir satt til 0 ved "Bekreftet" status til tross for at de var riktige "under behandling", noen blir feilaktig avvist osv osv osv

    Det største problemet er den kompett latterlige kundebehandlingen deres. De besvarer enhver henvendelse med standardsvar. De svarer overhode ikke på det jeg spør om NOEN GANG! Har sikkert 10 tråder gående med dem, og siterer gjerne den ene hvor jeg spør om hvorfor et kjøp som er gjort (blomster) 4 februar og bekreftet ennå ikke er godskrevet Trumf. Ved hver purring spør de om kvittering og de.får den. Etter siste purring nå svarer de at de nå har all dokumentasjon og at de håper de kan få løst dette innen rimelig tid, men det kan ta opp til 3 måneder. Hvis det tar 3 måneder begynner det å nærme se ettårs jubileum for handelen.

    Latterlig.....

    ViaTrumf og Trumf er fine greier, men det er synd at de er så dårlige på kundebehandling og at de aldri får orden på systemene sine. At det er problemer med overføring til Eurobonus fra Trumf og at kjøp på Shell tar evigheter for å bli registrert har vel stått på siden deres siden starten. Hvor vanskelig kan det være?

    mvh John
     
    TommyL, hifiman and Insomnia4u like this.
  14. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen av dere klart å få endret bonusen når den er feil oppgitt? Tenker da ikke på at den er feil og retter seg noen dager senere men at den er gitt til som i mitt tilfelle 2,5% og ikke 8%
     
  15. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk nettopp casha inn 1100,- fra viatrumf etter 2 hotellopphold i USA nå :) Tok litt tid, men glad at jeg har fått dem :)
     
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Viatrumf har noen problemer for tiden. Først kjøpte jeg hotellopphold gjennom de norske Expedia-sider og det som dukker opp på Viatrumf er Europrisen og bonus på Euro.... dette ble rettet etter noen dager og nå kjøpte jeg på lensstore til 350 kroner, men viatrumf viser et kjøp på 30 kroner...

    At de ikke klarer å holde systemene i orden... spent hva de svarer på mailen (hvis de svarer).
     
  17. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg gjorde mitt første kjøp på Expedia for nokon dagar sia og fekk også ein verdi som var ca 1/10 av reell verdi. Del gjerne kva tilbakemelding du får, eg har ikkje gjort noko meir med det.
     
    TElg78 liker dette
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Skal si fra om det. 3 eller 30 kroner er en liten forskjell...

    Expedia rettet seg etter noen dager selv. Det var ca. €-verdien som ble brukt (hotell i Tyskland). Ringte til Trumf og han på telefonen hadde lite peiling og forsikret meg bare, at det er bare norske kroner som brukes (som hjalp ikke og var ikke svar på mitt spørsmål).
    Spørsmål er om det er et callsenter i India som svarer på mailene med standard svar. :D
     
  19. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut til at ViaTrumf har gjort endringar (eg har iallfall ikkje sett dei før no) i forbindelse med Hotels.com bookingar.

    https://viatrumf.no/cashback/trumfhotels-no

    No får du berre 5,5% ViaTrumf-bonus hvis du vil ha Hotels.com Rewards-opptjening...
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vel expedia uten tvil best? Har til nå hatt 3 opphold med expedia og viatrumf og alt har gått greit tar bare en evighet :()
     

Del denne siden