Hva er egentlig mulighetene til Tokyo HND med SAS Biz?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av XIII, 04. mars 2021.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet at dette har blitt snakket om en del her og at det er vanskelig å finne bonusbilletter CPH-HND-CPH. Nå har jeg overvåket awardhacks i mer enn 1 år og uten hell.
    Er dere 2 som vil dra med Biz: gratulerer, det er bare å vente og så kommer det!

    Men vi er 2 voksne og 1 barn (plus 1 baby) så da trenger vi 3 billetter. Har SASMC og FP. Så når det aldri dukker opp flere enn 2, hva er mulighetene?


    Kjøpe med poeng 2 biz + 1 pluss. 1 voksen+barn i biz og den andre voksen i pluss. Og voksne bytter inn i mellom.. det er kanskje ikke helt greit?

    Kjøpe med poeng 2 biz + 1 pluss og så oppgradere. Er det mulig?

    Kjøpe med poeng 2 biz + 1 biz med penger.
    Det billigste jeg finner er 8116kr for 1 barn.
    jeg bruker å regne 10000 poeng = reise innenlands i go = verdt i snitt 1500kr. så da 20000 ebpoeng 3000 nok mtp innenlands reiser
    men 20000 ebpoeng er ca. 1500 i trumf nok

    jeg synes det er vanskelig å regne akkurat verdien. men hvis jeg tar trumfnok så gir en reise til HND "tilbake" 1500 nok, så koster biz billetten 6616kr

    Noe annet? Hva er mulighetene egentlig?
    Jeg vil virkelig reise til HND med familien i Biz når dette roer seg ned, men jeg tenker og tenker og ser ikke bedre løsninger :eek:
     
    Last edited: 04. mars 2021
  2. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Mulighetene for såpass mange med reine bonusseter i biz hos SAS til HND anslår eg for å vere veldig små. Så alternativa blir jo å evt gjere som du seier å mikse litt, eller sjå på andre selskap. Dette spørs jo litt kor mange poeng du har å svi av.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Min plan for fremtidige reiser er å bestille to billetter i Business og en i Plus, for så å følge med på om det legges ut et ekstra sete i Business nærmere avgang.

    Går ikke dette har man litt forskjellige muligheter:
    - kjøpe en ordinær billett for penger eller poeng slik at alle får plass i Business
    - avbestille SAS-billettene og bestille bonusbilletter med annet selskap
    - legge inn bud på oppgradering gjennom Plusgrade eller forsøke å oppgradere i gate
     
    Upsaker liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville booket voksen + barn + spedbarn først, eventuelt 2 voksne og spedbarn. Og så fulgt med som en hauk helt opptil. Og så har en plussbillett for poeng som backup hvis det ikke slippes mer. Dere kan nok ikke bytte underveis i flyvningen, men kanskje hver sin vei?
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Har titt og ofte funnet flere enn to seter, i November '19 fant jeg 4 seter T/R for vinterferien i Februar'20, da var det mange datoer og velge i, endte opp med å ikke reise pga COVID-19 utviklinga
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et ekstremt trangt vindu du forsøker å treffe. Hvis du virkelig "må" fly business anbefaler jeg enten å spare poeng amex-CT slik at du kan velge innen Star Alliance-nettverket, eller følge med å kjøpe Qatar Business på tilbud.
     
    magnusant liker dette
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    helt siden jeg fikk SAS MC har jeg lyst å oppleve SAS Biz (for Go :) i en lang reise. Til nå har jeg bare benyttet Plus for Go innenlands, fint men ikke kjempespennende. Har veldig lyst å dra til Japan, og det er lite interesse til andre langreiser som har lik tilbud med SAS.

    @trygveat er det bra historikk med oppgradering gjennom Plusgrade/gate til/fra HND?
    takk @Upsaker det var også bra tips

    ja, det var før HND..

    Hva som er ekstremt trant vindu? å fly SAS Biz med 3?
     
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du får tak i 2 Biz billetter er det flere muligheter derfra for å få til dette på poeng. Som andre har vært inne på så er den "sikre" opsjonen å kjøpe den tredje billetten for poeng (/penger). Problemet er at det koster gjerne en hel del.

    Som du også selv nevner, så er del mulig å kjøpe den tredje billetten i Plus/Eco, og satse på å by på oppgradering på denne senere. Koster gjerne også en del poeng om du lykkes, og det er selvfølgelig høyst usikkert om du får tilslag på budet ditt, spesielt ettersom jeg antar at du ikke har gull/diamant status.

    Det er sikkert mulig å godsnakke med cc om å få lov til at de voksne bytter litt på Biz setet, men du kan i så fall neppe forvente full Biz oppvartning for begge, og igjen en høyst usikker opsjon som avhenger av (stor) velvilje hos cc. Det er selvfølgelig også veldig mye triveligere å kunne sitte sammen.

    Alt i alt så tenker jeg at @Upsaker sitt tips er det beste. Kjøpe en pluss billett og følge med på om det dukker opp flere Biz nærmere avgang. Om det ikke lykkes har du tross alt fortsatt muligheten med å by på oppgradering.
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, og på spesifikke datoer. Jeg kjenner ikke igjen det du beskriver i første post med at det bare er å vente, så dukker award-seats opp. Med mindre du sitter klar 24/7.

    Du sier jo også selv at det er omtrent umulig.
     
    magnusant liker dette
  10. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    HVA SKJER???!! :D :D

    8 biz til Tokyo! -.-
    Screenshot 2021-06-09 at 21.00.22.png
     
    kaiarne and RoadKing like this.
  11. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Snart

    upload_2021-6-9_21-30-42.jpeg
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    4-16 august for 2 pers ligger der….
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel begrenset med innreisemuligheter med mindre det er noen OL-deltagere her jeg ikke vet om.
     

Del denne siden