Hva er vitsen med SAS Gull?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Snabelfaen, 17. juli 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    28
    Dette stemmer ikke. Enhver *A Gold slipper inn på offisielle *A Gold Lounges. Det er avtale-loungene som er problemet.

SASlovah4evah liker dette
  2. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har landet på at jeg trolig kommer til å beholde EBG for min del, men det er ikke på grunn av at jeg ville ha tjent det inn alene. Har vært litt i tenkeboksen, også har jeg landet det da en venn av meg sa seg villig til å bytte de 5000 trumfkronene han hadde mot cash, sånn at jeg kunne sette dem inn på EBB kontoen min. Handelen gjort og nå mangler jeg 2000 poeng for å nå målet om Premium 4 med 200.000 EBB på tolv mnd :D

Siden jeg har master premium og får 12.000 tellende poeng i året + 7000 poeng med jobben for flygingene jeg har hatt med Jobben i Juni så må jeg tjene 26.000 Poeng, og det gjør jeg nesten ene og alene på en Biz flyging til HongKong, og jeg skal jo dit uansett i Jan/febr neste år. Så får jeg se i forhold til LH F til høsten. Men jeg har landet på er at greier jeg å "hore" meg inn til 200.000 Poeng i året :)

"No Nuts needed!!!" ;)

Last edited: 20. juli 2017
    Fredrik81 and Edvard like this.
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Vet det er ingen offisielle A fold lounger, men loungen i Split (3 part) hadde et A gold skilt ;)

4. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ett JRL booking triks fikser sånt, om en vil, men jeg tviler på at loungen i Split er verd det :)

5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sikkert fordi alle *A-selskaper ga sine statuskunder adgang helt til SAS ville forbedre seg.

vegardg liker dette
  6. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis SAS skal forbedre seg, så starter de med å fjerne de gavegullet til EBD, og dropper servering på flyginger kortere enn 75 min, og med det kutte cabin-personell til det minimum av lovens rammer her på de korteste flygingene.

Deretter så senker de avgiftene på å booke med Star Alliance også lager den en database for SAS sølvmedlemmer+ for å booke "Award seats" på hele star alliance som er mye bedre enn hva United Airlines sin base er for dette. Vanlige EBB kunder med blått kort og kunder fra andre Star selskaper kan abonnere på denne basen mot en årlig avgift på 200 kroner, sånn afår en separat inntektsmulighet for en periode fra andre kunder enn selskapet.

https://www.united.com/ual/en/us/flight-search/book-a-flight/redeemmiles

En annen ting SAS kan gjøre det stort på er å selge eurobonuspoeng for en såpass bra pris at det blir attraktivt å kjøpe poengene, men ikke så billig at SAS taper på det selvsagt, det handler om å finne den gyldne prisen akkurat som Avianca prøver på :)

Xflipper liker dette
  7. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg tenker på hva vitsen med SAS Gull egentlig er, så hadde jeg dumpet Gullet om ikke Mastercard Premium hadde dukket opp når det gjorde, for det kortet snudde om litt på verdisystemet mill litt :)

8. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Sikker på du ikke har tatt noe fra politiets fyfy-liste i dag @Snabelfaen ? Føler forumet er mer snabel-monolog enn diskusjon!

C

grisefod, Shyneno, epletyv and 3 others like this.
  9. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Snabelen stilte spørsmålet og har så konkludert selv, så da tenker jeg at vi runder av her for denne gang. :cool:

grisefod, LN-FHU, Shyneno and 8 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden