Hva har dere gjort med meg???

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Trollemoringer, 11. mai 2019.

  1. Trollemoringer

    Trollemoringer Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Nå har jeg vært på forumet ca 14 dager, og lest til øyet blir både vått og tørt. Jeg kjenner meg helt ødelagt, og livet blir aldri det samme lenger!!!

    Hvorfor?

    Fordi jeg nå nesten hoppet av glede i sofaen når jeg fant en reise til Aberdeen som innebar hele 6 legs tur retur fra Kristiansand- at turen tar 6 timer bryr jeg meg ikke omEi heller at jeg kan ta direktefly fra Stavanger på en time.

    At jeg kjøper nytt boblebad og tenker juhu- dette blir det bonuspoeng av

    At jeg har utstyrt guttungen med trumfkort og strengt instruert han om at dette skal brukes-ALLTID

    At jeg bokstavelig talt drømmer om eurobuonuspoeng, og at alt jeg nå handler konverteres kjapt i hodet til poeng.

    At jeg finregner på hvilket kort jeg skal bruke i hvilken butikk

    At jeg stadig søker på helgeturer som gir mange legs/ - og nå har som mål å klare en lengre tur i First.

    Og jeg som meldte meg inn fordi jeg ville finne enkleste måten å tjene poeng til en Award tur til Spania Der kommer jeg nå ALDRI å bruke poengene mine

    Ja, da må dere ha en flott dag, jeg skal forsøke rive meg løs fra forumet noen timer nå..
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    En laaaang bonustur i C elle F er ingen lindring av feberen og den blir egentlig bare verre, men gøy er det!
     
    SilverBird, drsyk, Earl and 9 others like this.
  3. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, jeg kjenner meg igjen! Når man skjønner at det for vanlige lønnsmottakere faktisk er helt mulig å reise i førsteklasse til andre sida av jorda uten å bruke så mye ekstra penger, men en god del innsats og planlegging, da er det fort å bli veeeeeldig hekta på InsideFlyer :p

    Slekt, venner og kolleger av meg lurer på om det ikke er slitsomt å være «poengfundamentalist» - for meg blir det en hobby/livsstil som gir meg glede og forventning, ikke noen belastning :)
     
    SilverBird, drsyk, jonss and 8 others like this.
  4. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    @Trollemoringer, du har bare fått en softwareoppdatering. Den er litt annerledes enn tidligere versjoner, men dersom du har installert den riktig skal den ha tettet alle sikkerhetshull slik at bonuspoeng ikke lenger renner ut. Husk å oppdatere jevnlig for å sikre best mulig ytelse.
     
    Kalsnes, drsyk, johanna and 11 others like this.
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ålreit med direktefly (når ein må) og det er fint og flott med bonusponeg på kredittkort osv., men det er aller mest stas å fly litt via-via og på den måten hanke inn ekstra mange bonuspoeng. Kjenner meg igjen i mykje av det andre du skriv òg :) God poengfangst!
     
    drsyk, Earl, Rscott and 2 others like this.
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner meg 100% igjen her, jeg var der seg for snart 2 år siden. :)
     
    Eddie47 and Trollemoringer like this.
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Bonuspoeng er som heroin, når du oppdager hvordan det funker, så er du F***d :confused:
     
    SayWhat, indahla, drsyk and 3 others like this.
  8. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er overrasket over hvor enkelt det er å få ting med Eurobonus. Jeg har aldri før vært interessert fordi jeg ikke skjønte bæret av systemet og de 3000 poengene jeg hadde bare reduserte prisen med noe ubetydelig.

    Nå som jeg skjønner det og har Payr får jeg jo plutselig en drøss innenriksreiser nesten gratis hvert år (eventuelt noe færre utenlandsreiser).

    Jeg reiser oftest EVE OSL, og bare der kan jeg jo spare ganske mye på disse strategiene. Og når jeg i tillegg vil få SAS Plus på alle bonusreiser om bare 32 000 poeng vil jeg jo ha lounge. Det vil jo spare meg for 5-600 kroner hvis jeg kan spise suppe/kjeks og drikke pils for å kurere bakfylla. Men jeg har aldri vært i loungen, så er spent på 19. mai for første tur.

    Jeg tror kanskje bonusjegere er underutilisert. Jeg har byttet forsikringer, byttet matbutikk (brukte å handle på Coop, nå er det Kiwi), og flyselskap. Hvis terskelen for å begynne var lavere ville nok mange flere begynt. Men jeg skjønner jo at det vil være umulig å forklare min mor hvordan Payr, Revolut og så videre henger sammen.

    Gleder meg til jeg får kjøpt leilighet slik at jeg kan begynne å bruke penger igjen slik at jeg får CT. Håper jeg og fruen kan ta første klasse til japan...
     
    drsyk, Baldrick, Avixlo and 6 others like this.
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Welcome to the dark side...

    We have cookies! ;)
     
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var morsomt, avslørende og ærlig! Og ca slik er vi alle sammen som holder oss på dette forumet. Det er vanedannende, selvutviklende og dementutsettende. Garantert. At det også er litt pengesløsende kan vi med nokså god samvittighet føre på konto for hobbyvirksomhet. Og så er det sosialt. Mange kommentarer/hilsner til og fra folk vi aldri har møtt (heldigvis?), og noen vi faktisk har møtt (heldigvis!) bl.a. på Fly og Øl treff.
    Takk til trådstarter for å ha startet tråden :)
     
    indahla, drsyk, Baldrick and 10 others like this.
  11. Oggiwara1

    Oggiwara1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk til trådstarter. Jeg er helt ny her og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har i ganske mange år vært en utro flypassasjer og ignorert både Trumf, SAS Eurobonus og andre bonuskort jeg har "tjent" utallige tusen poenger og kroner, der alle tidligere fly bonuser er borte i løse luften. Når jeg for en måneds tid siden leste en artikkel her om hvor lett det nå var å bruke Trumf Bonus til å overføre til SAS Eurobonus og at en får bonus i over 200 nettbutikker, bensinstasjoner, "online reisebyråer" og flyselskap +++ jeg bruker ofte, våknet "bonusdyret" i meg. Gikk dessverre glipp av over 30.000 SAS poeng på grunn av et mobilkjøp og bytte av abonnement på meg og konemor like før jeg våknet, men nå er alle kjøp vurdert med Trumf/SAS Eurobonus i tankene. Og har allerede booket hotell til neste ferie som tilsvarer det samme poeng beløpet og mere til.
     
    drsyk, johanna, Finnks and 3 others like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Enda en rekrutt...Sekten vokser... Minner om den dagen jeg snublet inn på forumet, etter å ha tilfeldig lest en artikkel i fra selveste Espen @ValdresBjarne han er min sanne guru og jeg hans læregutt, spm hva skjer når jeg en vakker dag kan mer enn læremesteren?:p Nei vi bøyer oss ned for den guddommelige skikkelsen @ValdresBjarne :rolleyes:

    Bare vent, jo mer tid som tilbringes her, mer oppslukt ifra omverdenen blir man:

    Alt er på inn pust tenkes Trumf, på ut pust tenkes EB, når du holder puster er det AmEx, når en sover er det Award Fares og Expert flyers... Hva dukker opp av tilgjengelighet på F- seter... Kan jeg rømmer fra hverdagen, har jeg nok poeng...

    Dette er starten, og slutten kjenner ingen;)
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det var då voldsomt @drsyk !
    (Men du begynner å bli ganske flink, Padawan DrSyk!)
    Men uansett, ganske mykje å kjenne seg att i her, og etter å ha snart vore avhengig i 2 år, så kan eg seie at det fungerer.
    Alt er verdt det når ein sit å drikk Dom Perignon med Kaviar på 38 000 fot, mens ein strekker ut føttene og kjenner at det ikkje er noko foran der
     
    Hanen, drsyk and Trollemoringer like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Yes Jedi Master... DP og Kaviar... For et fantastisk liv... The Force is strong with this one (@ValdresBjarne ) Kos deg der opp :cool:
     
    ValdresBjarne liker dette
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel som å banne i kjerka, men jeg liker ikke kaviar!!! :p
     
    drsyk liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    WTF:rolleyes: (smak og behag, det er innafor)

    Hmm undres hva sier du til F-verten opp i himmelen når Kaviaren skal serveres?
     
  17. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg AVSKYR vanlig kaviar, men spiser kaviaren jeg får servert når jeg reiser i F i 30000 fots høyde :p
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Kan vel ikke akkurat sammenligne Mills kaviar med Beluga.. :rolleyes:
     
    Kalsnes, Earl, drsyk and 1 other person like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :D @holmen du får sagt det rett fra levra ;)

    Om Ryanair skulle ha servert kaviar var det nok Mills som hadde vært både første og siste valget... @Finnks du får holde deg unna budget Airlines...

    EDIT: Ser tråden omhandlet @Trollemoringer ... Om forlatelse for å ta en 360grader u-sving i tråden...
     
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg aldri flydd i F før, så jeg vet ikke helt, men jeg kommer nok på noe. :)
     

Del denne siden