Hva jobber du som og hvor ofte reiser du?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Shyneno, 20. juli 2015.

  1. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Pensjonist fra en større leverandør (største markedsandel den gang alt var så mye bedre) av subsea produksjonssystemer. Den gang jeg var i "skolealder" het studiestedet NTH.
    Alle reising er følgelig privat. I år blir det kun Thailand, New Zealand og UK, alt standsmessig og delvis med CT. CT oppdaget jeg på dette forumet, og er alle bidragsytere "evig takknemlig" for gode tips og flotte reisebrev, alt holdt i en trivelig tone.
     
    Calling, Hanen, TJT and 4 others like this.
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg slått sammen to relativt like tråder. :) Ellers ingen endringer!
     
  3. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Tidligere i jobb innen idrett, med 100-150 reisedøgn, og omtrentlig nok reiser til EBG, pluss på hils med noen andre selskaper.

    Har nylig byttet jobb til noe innen økonomi. Meget mer behagelig, og man får faktisk betalt for det man jobber. Her går alt via nett, så reisevirksomhet i jobb er lik null, bortsett fra et par oblig kurs i løpet av et år.

    Kjipt for den flyglade, men det er jo mange fordeler med å faktisk være hjemme om dagene. Er ikke så flink til å reise privat, så min EBG blir følgelig rasert ved neste periodes utgang. Satser på litt mer privatreiser på sikt!
     
  4. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Produktdesigner i Norges største mediehus. Primært jobbreiser til utlandet, men ikke så altfor mye at det gjør noe :)
     
  5. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jobber med bil og motor. Alt av jobbreiser er relativt korte avstander og fly er uaktuelt. Så alt jeg flyr er i privat regi. Håper på å finne noen error fares med Star neste år også for å beholde gullet mitt.
     
  6. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Programmerer. Noen long-haul turer med jobb en gang i blant, og hobbyer + familie som nødvendiggjør en god del "obligatoriske" private turer innenlands.
    Men med veldig mye fleksibilitet, en del venner spredt for alle vinder rundt omkring i verden, og en relativt grei lønn/livsstil ratio blir det nok med tid, ressurser, og anledninger til å kunne delta i galskapen her inne. Og jeg elsker det.
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    NoLimit liker dette
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    jobber offshore og kjører bil til og fra Sola.
    ikke flyging der altså, men flyr mye helikopter da :eek:
     
    Blaa and Xflipper like this.
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Kundemottak og delelager hos wn bilforhandler. Er det møter eller kurs må jeg kjøre, så flyr mer eller bare på bonusbilletter.

    Men det er morro lell.
     
    TommyB liker dette
  11. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jobber på havet som matros, reiser 2 legs hver gang jeg skal til jobb eller hjem. Har som mål at hver fritur skal jeg en tur utenlands.
     
    Travellingalf liker dette
  12. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jobber som dykkerleder - Innshore/offshore - Opptjener mest poeng innlands, bruker dem på CT utland
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jobber offshore innen brønnservice, men med adresse midt mellom de to største heliportene blir det ofte buss () dessverre, men blir gjerne en tur eller tre til Florø, Hammerfest og litt slikt i løpet av et år.

    Privat blir det heller ikke så mye fly, da vi tar familieferiene på andre måter, men pleier å klare to-tre turer i året.
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jobber som SAP konsulent. De fleste flyturene er privat, har Gullkort på BA og ser på dette som en hobby. Sparer Eurobonuspoeng via kredittkort og Trumf for å få min årlige tur på CT i F:):D
     
  15. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Prosjektledelse innenfor samferdsel, privatsektor. 70-140 legs i året og ca 200 reisedøgn.
     
  16. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    ERP konsulent (konkurrent til SAP). 6-8 turer i året innen Europa i forbindelse med jobb. Resten er privat. Reiser relativt lite sammenlignet med gjennomsnittet her.
     
    Xflipper liker dette
  17. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Kaptein ( sjø )
    Etter at en bytta ut utenriks med offshore, også offshore med ferge... Så blir det jevnt over nøyaktig 0 turer i jobb sammenheng:confused:

    Men stortsett 1-3 langturer i året på privat basis :)
     
  18. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Internrevisor i et relativt stort globalt selskap. Ca 10 turer i året, alle verdensdeler :)
     
  19. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jobber som stuer og følgelig ingen jobbreiser. Men på privaten blir det en del reiser og stort sett alltid C på langturer.
     
    Angie and Xflipper like this.
  20. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jobber til sjøs,og må da følge min samboer som kun har 5 uker ferie i året. Men da farter vi rundt omkring overalt på denne jord,holder oss unna Harrykanari :) og såne andre samme steder ;) Vi trives best og reise i C på langturer..
     

Del denne siden