Pensjonist fra en større leverandør (største markedsandel den gang alt var så mye bedre) av subsea produksjonssystemer. Den gang jeg var i "skolealder" het studiestedet NTH. Alle reising er følgelig privat. I år blir det kun Thailand, New Zealand og UK, alt standsmessig og delvis med CT. CT oppdaget jeg på dette forumet, og er alle bidragsytere "evig takknemlig" for gode tips og flotte reisebrev, alt holdt i en trivelig tone.
Tidligere i jobb innen idrett, med 100-150 reisedøgn, og omtrentlig nok reiser til EBG, pluss på hils med noen andre selskaper. Har nylig byttet jobb til noe innen økonomi. Meget mer behagelig, og man får faktisk betalt for det man jobber. Her går alt via nett, så reisevirksomhet i jobb er lik null, bortsett fra et par oblig kurs i løpet av et år. Kjipt for den flyglade, men det er jo mange fordeler med å faktisk være hjemme om dagene. Er ikke så flink til å reise privat, så min EBG blir følgelig rasert ved neste periodes utgang. Satser på litt mer privatreiser på sikt!
Produktdesigner i Norges største mediehus. Primært jobbreiser til utlandet, men ikke så altfor mye at det gjør noe
Jobber med bil og motor. Alt av jobbreiser er relativt korte avstander og fly er uaktuelt. Så alt jeg flyr er i privat regi. Håper på å finne noen error fares med Star neste år også for å beholde gullet mitt.
Programmerer. Noen long-haul turer med jobb en gang i blant, og hobbyer + familie som nødvendiggjør en god del "obligatoriske" private turer innenlands. Men med veldig mye fleksibilitet, en del venner spredt for alle vinder rundt omkring i verden, og en relativt grei lønn/livsstil ratio blir det nok med tid, ressurser, og anledninger til å kunne delta i galskapen her inne. Og jeg elsker det.
Søndagslektyre om karrierevalg. Lang artikkel – men velskrevet og gjennomtenkt. https://waitbutwhy.com/2018/04/picking-career Se også: https://insideflyer.no/forums/medlemspresentasjon https://insideflyer.no/forums/definisjon-av-å-fly-mye https://insideflyer.no/forums/din-allianse-hvor-mange-selskap-har-du https://insideflyer.no/forums/ditt-flykart
Praktikantjobb for boknerd/skribent på Soneva Fushi, Maldivene i 3 måneder. https://www.theguardian.com/2018/dream-job-island-bookseller https://www.soneva.com/soneva-fushi/ En av seleksjonsoppgavene er trolig å finne ut hvor og hvordan du bør søke. http://www.ultimatelibrary.co.uk
Kundemottak og delelager hos wn bilforhandler. Er det møter eller kurs må jeg kjøre, så flyr mer eller bare på bonusbilletter. Men det er morro lell.
Jobber på havet som matros, reiser 2 legs hver gang jeg skal til jobb eller hjem. Har som mål at hver fritur skal jeg en tur utenlands.
Jobber offshore innen brønnservice, men med adresse midt mellom de to største heliportene blir det ofte buss () dessverre, men blir gjerne en tur eller tre til Florø, Hammerfest og litt slikt i løpet av et år. Privat blir det heller ikke så mye fly, da vi tar familieferiene på andre måter, men pleier å klare to-tre turer i året.
Jobber som SAP konsulent. De fleste flyturene er privat, har Gullkort på BA og ser på dette som en hobby. Sparer Eurobonuspoeng via kredittkort og Trumf for å få min årlige tur på CT i F
ERP konsulent (konkurrent til SAP). 6-8 turer i året innen Europa i forbindelse med jobb. Resten er privat. Reiser relativt lite sammenlignet med gjennomsnittet her.
Kaptein ( sjø ) Etter at en bytta ut utenriks med offshore, også offshore med ferge... Så blir det jevnt over nøyaktig 0 turer i jobb sammenheng Men stortsett 1-3 langturer i året på privat basis
Jobber som stuer og følgelig ingen jobbreiser. Men på privaten blir det en del reiser og stort sett alltid C på langturer.
Jobber til sjøs,og må da følge min samboer som kun har 5 uker ferie i året. Men da farter vi rundt omkring overalt på denne jord,holder oss unna Harrykanari og såne andre samme steder Vi trives best og reise i C på langturer..