Hva jobber du som og hvor ofte reiser du?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Shyneno, 20. juli 2015.

  1. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Forsker/stipendiat, reiser lite i jobben, men gjerne 2-3 turer hvorav to langturer i året. Disse bikker meg opp i EBG i tillegg til at jeg reiser en del privat.
     
  2. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ingeniør og mellomleder med base i Trondheim, men tre arbeidsdager i Oslo i uka. Så det vil si at jeg har gleden av å fly ca 80 flights i året mellom Trondheim og Oslo :eek:
    Ingen langdistanseturer med jobben, men blir 2-3 turer årlig i privat (bonus-) regi.
     
  3. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg jobber som IT-konsulent i et mindre selskap i Oslo. Da jeg var på oppdrag i 2016/2017 for en stor teleoperatør fikk jeg muligheten til å fly noen turer til Asia i business - og da var galskapen i gang. Før det hadde jeg riktignok vært med i Norwegian Reward og Hotels.com Reward. Kvadsheim fortalte at kredittkort til daglige innkjøp var farlig, og Trumf var vel bare noe gamlinger brukte? Det er fortsatt tungt å svelge at jeg har handlet omtrent all mat på Kiwi med debetkort (uten Trumf) i 15 år. Takket være dette forumet betaler jeg nå ikke ei krone uten å tenke på hva som gir best uttelling.

    I nåværende jobb-oppdrag reiser jeg ingenting. Privat har jeg et mål om 1 x CT (C/F), 1 x Fly Premium (Plus), 1 x betalt C, samt noen kortere turer.

    Jeg har en livsstil som kan tillate mye reising i jobben, men da er det kanskje mer realistisk med en fast stilling et sted for å få til det. Reising er slitsomt, og det kan umulig være det beste for helsen å holde på slik i lange perioder. Alt-i-alt er jeg godt fornøyd med nåværende situasjon. En god (les betalt) jobb åpner mange muligheter for spennende reiser på fritiden også.
     
    Shyneno and jgroneng like this.
  4. bolli

    bolli Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Jobba offshore for eit boreselskap, akkurat no er utreisa bergen, så bil er det mest praktiske valet, derfor 0 turar med fly.
     
  5. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Jobber som analytiker i finansbransjen. Dessverre er det veldig lite reising(fly), det meste foregår via nettmøter.

    Var med å starte opp et tech-selskap i 2012. Dette førte til at jeg var heldig nok til å frigjøre en andel av dette til å bli helt gjeldsfri. Så all lønn er disponibelt til eget bruk.

    Levner vel liten tvil om at en andel av dette går med på å oppleve hva vår store-lille verden har å tilby av opplevelser :)
     
    DanH, Calling and Travellingalf like this.
  6. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt flere forskjellige stillinger innenfor engineering, salg/kontrakt og ledelse i et relativt stort oljeservice firma basert i Stavanger hvor jeg jobber.
    Har de siste årene reist 2 til 20 legs hvert år. Mest de årene jeg har jobbet med salg og kontrakter.
    Stort sett Bergen, Oslo og Trondheim, med noen sporadiske turer til Aberdeen, København og Amsterdam.
    Desverre ikke noe longhaul i jobbsammenheng enn så lenge....
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 28. sept 2020
    Spielhaug liker dette

Del denne siden