Hva kan diamantmailen hjelpe med?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 17. okt 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fyrte avgårde en henvendelse til diamantmailen og spurte om de hadde mulighet til å splitte opp en t/r reise på ett PNR til to PNR, ettersom dette skal være mulig. Svaret fra diamantmailen overrasket meg:

    Tack för ditt email. Nu är detta inte en EuroBonus relaterad fråga men det är inte möjligt att dela en tur och retur biljett till två enkel biljetter.
    Vid fler frågor gällande detta vänligen kontakta vår kundservice på telefon 05400 (+47 915 05400).
    Ha en trevlig helg.


    Hæ? Jeg kan kanskje være med at det ikke er mulig å lage to PNR av ett på en t/r-reise, selv om jeg har fått det mest bestemte inntrykk her inne på forumet at det skal gå an, men siden når måtte et spørsmål til diamantmailen vedrørende bookinger og annet SAS-relatert være "en EuroBonus relaterad fråga"? Hva er egentlig en EuroBonus relaterad fråga og hvordan skiller den seg fra andre henvendelser til SAS som reisende med status?
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Når man snakker om å splitte PNR er det f.eks å skille to reisende på samme PNR til to ulike bookinger.

    Har aldri hørt om at det skal være mulig å splitte opp utreise og retur til ulike PNRs.
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med du, begrenset hva de faktisk klarer å svare på.

    Jeg hadde problemer i app'en da jeg forsøkte å booke SVG-IAH nå under opphørssalget. De mente jeg måtte ha fått economypris, siden det var 3.300. Da ga jeg opp å spørre videre
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, det er nå så - men det interessante i svarmailen var at dette ikke var en "EuroBonus relaterad fråga", som dermed altså synes å være hva diamantmailen skal forholde seg til. Det må jo uunngåelig innebære visse begrensninger.
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fullt mulig å splitte en PNR, men det innebærer at (minst)en av de reisende får en egen PNR. Og ( jeg tror ikke )man kan splitte en PNR til én utreise og én retur.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    I mange tilfeller er prisen du har på en reise tur/retur-basert og splitting her vil jo føre til at prisen blir feil.

    Forøvrig synes jeg diamantmailen klarer å svare på spørsmål vedrørende reiser, har brukt de hver gang jeg vil avbestille en plus-reise med stort hell.
     
    SASlovah4evah liker dette

Del denne siden