Supplerer meg selv her. Sendte en e-post om hjelp til å bestille seter evt få opplyst bookingkoden hos TK for å kunne bestille seter selv. Diamantmailen svarte etter tre dager og hadde både reservert setene og opplyste om bookingkode hvis jeg skulle ha behov for den senere.
Spurte i dag mailen om de kunne legge til OSL-CHP-OSL på en booking CHP-IST-BKK-IST-OSL siden Sas ikke har lagt ut en bonusbillett etter 14.juni Du som är Diamantmedlem är garanterad en sittplats (men inte en klass) när du bokar en biljett till fullt pris (bokningsklass C). Då är det alltså en vanlig biljett du betalar för. Denna förmån gäller om du tar kontakt med SAS kundtjänst för att boka 48 timmar före avgång för flygningar med SAS/Widerøe, utom inrikesresor i Norge med Widerøe, eller 24 timmar före avgång för flygningar med SAS mellan Stockholm och Göteborg/Malmö och inrikesresor i Norge med Widerøe. Gäller dock inte för kortdistansrutter i Norge. Vi kan inte svara på om, eller i så fall när, det kommer att kunna erbjudas fler Bonus biljetter närmare till avgång men idag har vi ingen möjlighet att erbjuda fler Bonus biljetter. Når jeg påpekte at det ikke har blitt sluppet en billett etter 21juni og at dette var noe jeg hadde fått hjelp til tidligere fikk jeg dette svaret: Hej XXX Vi har deverre ingen möjlighet att erbjuda fler Bonus biljetter på dessa flygningar. Välkommen åter. Som jeg savner Vibeke og Janni.
Tror ikke Vibeke eller Janni kunne funnet bonusbilletter til Circle Hot Springs, Alaska heller.. I tillegg, hvis det ikke er lagt ut bonusbilletter på dagene du ønsker, så er det jo ikke så rart at de ikke kan legge til bonusbilletter på reisen din? Vi kan irritere oss over mye hos SAS, men at de på kundeservice ikke kan legge til bonusbilletter som ikke finnes? Det synes jeg blir for dumt.
De hjalp meg x antall ganger åpne opp bonusseter som ikke fantes. Og det var ofte etter at de hadde solgt ut bonussetene som allerede var gitt ut. Og dette var selv uten endring/kansellering fra Sas. I tillegg lyver agenten i svaret sitt om at de ikke kan legge ut flere bonusbilletter. De har lagt ut nada.
Beklager Bjørnar for at jeg stokket om 2 bokstaver. Ingen dysleksi og skylde på. Ren skjær skriveleif.
Fikk svar idag. Representanten konstaterte at agenten hadde gjort feil ved booking og aktiverte den utgåtte CT'en, la den til, og frigjorde den feilbrukte. Tok sin tid, men resultatet var hvertfall tilfredsstillende. Thomas
Det finnes aldri et feil tidspunkt å ta opp og/å og da/når. Et samfunnsproblem. Litt mindre seriøst: Både diamant- og gullmail kunne - i alle fall i min erfaring - i tidligere gyldne dager (da Vibeke eller noen av hennes likesinnede sto ved roret) vitterlig frigjøre bonusbilletter (på SK metal såklart) dersom man oppga en god grunn, for eksempel at en medium haul kun gikk fra ARN eller CPH og det ikke fantes ledige bonusseter på forbindelse fra og/eller til OSL. Eller dersom man ville til EWR og det kun var to ledige bonusseter i Ci, men man også gjerne ville ha med treåringen. I virkelig, virkelig gode gamle dager - i første halvdel av det herrens år 2016 (før både Brexit og Trump) - bisto til og med Vibeke i å spore opp bagasje som var forsvunnet mellom OSL og FCO. Denne typer service må vi nok se langt etter, hvilket ikke er helt uten ironi på en tid hvor SAS i min mening virkelig burde strekke seg litt lenger for å holde på de kundene som faktisk er villig til å betale litt ekstra for å tjene opp alle disse bonuspoengene, både statuspoeng og andre slags. Men jeg mer enn mistenker at SAS har en CEO som ikke helt klarer å holde to tanker i hodet samtidig. Alle skjønner at skuta må reddes på kort sikt, men det kommer jo også en tid etterpå.
Gullmailen kan gjøre noe, da. Fikk de til å ordne opp i EB-kontokrøll for kona, der en av ungene hadde endt opp med samme mailadresse i profilen, og da ble hun med jevne mellomrom kasta ut fra App og web. Med påfølgende «kan ikke hente nytt passord på grunn av feil i profilen» eller noe sånt. En rask mail og 2 dager senere hadde de sporet problemet til en ubrukt konto for en av ungene, og problemet løst.
Jeg fikk idag hjelp av gullmailen til å sende en allerede SAS-kansellert tur til Tokyo til refusjon, siden dette ikke går automatisk Svartid var ca 2 døgn. Siden tilbakeførte poeng går ut allerede neste år svarte jeg på mailen og spurte om de kunne trekke poengene for en *A-booking jeg har på nytt. Jeg fikk svar på 12 minutter(!) om at dette gikk helt fint og allerede var gjort. Hele to nye ting gullmailen kan hjelpe med der altså! Det er tydeligvis et triks å svare på en eksisterende sak istedenfor å sende en ny forespørsel inn i køen, selv om jeg tviler på at de setter pris på at man gjenoppliver uker og måneder gamle saksnummer de har liggende
Litt mer småting gullmailen kunne fikse: Deler av en bonusreise sto uten kontaktinfo og EB-nummer til de reisende. Dette fikset de. De kunne også bekrefte at APIS-info som jeg etter mye om og men hadde lagt inn på en LOT-flyging til MIA via Lufthansa sine sider, hadde kommet korrekt inn
Takk Gud... endelig har de fått inn et nytt kompetent menneske hos SAS kundeservice (gullmailen). Peter H fikset alt jeg ba om rask og uten tull eller feil, og nye billetter kom umiddelbart. Det jeg ba om var å bli flyttet til en annen avgang mellom OSL-CPH for å få kortere tid på CPH før neste flyvning til MIA, og å få reservert bassinet til baby.