Hva leser du på tur?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 25. mai 2015.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Fly og bilblader!!! Ellers er iPad'n med på alt og med Kindle-app'n på padda så har jeg uten problemer lest over 200 bøker. Ser ikke behovet for Kindle. Så leser jeg selvfølgelig bonusfeber.no når jeg er ute og reiser...
     
  2. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Når det gjelder elektroniske duppeditter så må Kindle være noe av det beste jeg har brukt penger på. Er mer eller mindre som å lese på papir, masse masse batteritid og har man lest ferdig en bok er den neste kjøpt og tilgjengelig på et par minutter. Har lest vesentlig mye mer etter at jeg kjøpte den
     
    tommy777 liker dette
  3. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarer heller ikke å finne roen på fly. Dessverre sliter jeg litt med å finne roen til å lese i det hele tatt for tiden, så det blir stort sett noe musikk på øret og... hehe... CandyCrush på mobilen når jeg er ute og flyr. Har prøvd å høre på lydbok, men da faller jeg ut veldig fort ev. sovner. God sovemedisin! :)

    Xxx.
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg regner med at denne ikke er påbegynt. Det heter rettskrivingstrilogien :rolleyes:
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    På begynt men ikke ferdig lest... ;)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det tyder vel paa feil lektyre :)
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det heter påbegynt :rolleyes:
    Skjønner at du er i målgruppa for denne trilogien :p
     
    Cecilie liker dette
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    ..og ferdiglest ;)
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    ˙pǝu ddo sǝʌıɹʞs ʇןɐ ןɐʞs ɹǝןbǝɹsbuıʌıɹʞsʇʇǝɹ ǝʎu ןıʇ pןoɥuǝɥ ı
     
    RoadKing liker dette
  10. Olav

    Olav Galning

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Er heldigvis ikke så flink på rettskrivingsregler, så holder meg til riktig retning :p

    Liker veldig godt sci-fi bøker, i papirformat. Så lenge det er sci-fi så kan det inneholde både politikk og filosofi, som normalt ikke bryr meg en plass :p
    Problemet mitt er at jeg blir hektet, så begynner jeg på en serie så er det stor fare for at jeg kjøper alle bøkene i serien.... (hilsen en som venter på de neste bøkene i Dune-serien :p)
     
  11. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Leser jeg på fly, stammer det som regel fra Narvesen/Hudson News/WH Smith, og handler om fly, men mest gitarer, evt musikkproduksjon.
     
  12. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Absolutt ingenting bortsett litt i inflight magasinet for å se nyheter fra firmaet som flyr meg...

    Er man på ferie , så er man på ferie . Lykkelig er den som aldri flyr i jobb. Nerdestoffet som vi alle leser, STUDERES hjemme i sofaen..Taes ikke med og øker vekta på håndbagasjen.

    Flirer godt av de som tar med en bok på vel 943 sider for å vise alle, men leser ingenting...
     
  13. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Lesestoff er som en god PowerPoint. Bør innholde mer bilder en tekst... :)
    Ha en innbringende reise, med eller uten Gutenberg og Kindl.
     
    Bjoern In America liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Denne her du tenker på?:

    Monster Hunter 4 - The master guide

    Jeg synes den er topp skrytebok. Har den ofte med på date
     
    Reidar liker dette
  15. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarer ikke å konsentrere meg under flyreiser, så å se lange filmer eller lese bøker blir normalt bare med forsøket. Så det blir musikk fra telefonen, og noen TV-serier på underholdningssystemet. Ellers pleier jeg å ha litt magasiner. Normalt musikkblader, men også reisemagasin hvis det er noe spesielt interessant. Ser jeg film er det normalt noe komedierelatert som jeg har sett tidligere en gang. Da trenger ikke å følge like mye med.
     
  16. Sunni

    Sunni Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Gleder meg alltid til å lese - stort sett lettere lektyr da (fordi jeg så lett lar med distrahere). Av en eller annen merkelig grunn så havner jeg (nesten) alltid ved av folk som har så ekstremt behov for å skravle og har livshistorier like lange som den kalde krigen. Gleder meg alltid til å komme frem/hjem så jeg kan få lest boken.
     
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg drar ikke med meg ekstra kilo i form av bøker og blader. Kanskje jeg finner noe ombord, eller i loungen.

    Men er det ikke mat og drikke på bordet, og ikke film, så blir det å sitte nå notere noe av at det som foregår oppe
    i hue mitt. Eller så forsøker jeg å lese noe av det jeg noterte for én time siden, eller i går, og lurer på hva var det
    egentlig jeg tenkte når jeg skrev dette....
     
  18. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    I det siste har det gått i en fin blanding av Tom Clancy, hvor jeg jobber meg gjennom Jack Ryan serien og Jon Michelet og hans en Sjøens helt serie.

    På Kindle så klart. ;)
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Lonely Planet Shop: 45% på alle bøker og eBooks ut søndag 24. juni.

    "It’s back – 45% off everything in our Not-So-Secret sale.

    Offer applies to all of our instock print editions, eBooks, individual chapters and print+digital bundles, and is available with Lonely Planet Shop website orders only."

    https://shop.lonelyplanet.com/
     
    Last edited: 11. mai 2021
    Mbj liker dette
  20. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leser alt mulig, både på papir og kindle. Elsker å lese på fly, og leser mest i ferier og på reise. Om noen ønsker tips til relativt lett og reiserelatert litteratur vil jeg anbefale alt av Torbjørn Færøvik, han har skrevet mange gode bøker! Spesielt "Veien til Xanadu" er flott, der reiser han i Marco Polos fotspor. Fin miks av historie, kultur og Færøviks opplevelser underveis. Bill Bryson har også mye bra i samme sjanger.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden