Trenger 14K for å fornye min Diamond status, men det er bare 6 uke til siste dagen for opptjening for min del. Jeg må avbestille to utenlandsreise og vil derfor ikke oppnå 90K. Jeg håper at SAS kommer med en løsning. Rabatt på Status poeng eller bedre enn det sett ned poengtall for Status med 12.000 for Diamond o.s.v. som tilsvarer gjennomsnittspoeng for 50 dager som jeg kan ikke tjener poeng. Eller tilsvarende for andre EB medlemmer som mister enda lengere tid etter 30.04.20.
Har allerede vært omdiskutert i andre tråder her på forumet. Noen nevnte 9/11 at da fikk folk beholde nåværende status i 1-2 år ekstra. Anyways, dette er virkelig ikke det viktigste problemet akkurat nå tror jeg. Ingen trenger status hos flyselskap slik det ser ut nå, og det kommer nok et svar fra SAS etterhvert som ting roer seg
SAS har pr nå ingen planer om å gjøre noe med Eurobonus. Alt fokus er på å få folk hjem. Om det kommer noen justeringer når krisen er over er ikke usannsynlig. Men akkurat nå er folks status det som bekymrer verden minst
Fikk mail fra sas om at de foreløpig ikke har planer om å endre opptjeningskravene/opptjeningsperioden per nå. Jeg fikk tilbud om å kjøpe manglende grunnpoeng, men jeg mangler 13.000 grunnpoeng og kunne bare kjøpe opptil 10.000. Lurer på hva som skjer fremover
Dette er jo en drøm for alle som synes det er pakka fullt i alle Lounger. Nå blir det en naturlig devaluering av Status og da lettere for SAS å belønne sine gode kunder nå som det har blitt langt færre av de.
Hvordan skal man tro businessen til SAS går om alle de som ville fått gull ikke får det, og samtidig får en kald skulder av SAS ? Ryker halvparten over til DY så blir det neppe mange og lange hurra.. For min del er jeg redd for at EBD ryker med minimal margin, det er også nedtur da jeg trenger det så kona kan få EBG så vi kan ta med hele familien i lounger...
Jeg er på 96 000 poeng allerede med ny periode fra juni, men jeg håper de gjør tiltak for de som går glipp av statusen sin. Har allerede fått en god del mailer fra div hotellkjeder som har ymse løsninger.
Det er et godt spørsmål. En som er 7 år inn i LTG-kjøret gidder nok ikke å gå for gull lenger hvis hen må starte på null igjen. Det vil SAS tape på.
Men igjen, en stor andel av de som har status hos SAS har den pga de må fly med de, eller pga firmaavtaler. I denne situasjonen vi er i nå tror jeg ikke folk kommer til å bytte flyselskap om statusen demmes kommer til å ryke. Man kan like gjerne miste status hos BA eller Lufthansa. Å starte på nytt vil det være mange som må gjøre uansett tror jeg. Men allikevel har jeg en mistanke om at SAS og mange andre kommer på banen når dette roer seg og vi er på vei tilbake til det normale. Da starter nok kampen om kundene. Men som VirreVapp skriver, det blir nok litt rydding av de som har status, men egentlig ikke kvalifiserer til den. (kort o.l.) Kanskje de også ser muligheten til å endre programmet totalt? Status med gode fordeler til de som er lojale kunder som legger igjen mye penger, og mindre fordeler til de som reiser to ganger i året, men allikevel har status med kredittkort osv.
Godt jeg har gull inn i evigheten ... og mor får gull frem til oktober -22 ... hvis vi og SAS overlever dette.
Trur du og mor kommer helt fint fra dette, og SAS må nok ha en bandasje og litt gips og tunge medisiner. Gleder meg til å høre hele historien over en øl og litt champis
Neida, tomme trusler. Kun en brøkdel vil bytte til DY. Folk vil komme logrende tilbake og kombinere EB points med trumf og alt annet som finnes der ute. Så risikoen for SAS er liten
For min del er situasjonen litt annerledes. Jeg flyr en del Star Alliance økonomi, og ikke så mye SAS, så nyter godt av gullkortet hos SAS mtp lounge, ekstra bagasje, fasttrack mm. Problemet mitt er at jeg skulle til New York imorgen med SAS Plus og til London 8 april i plus, kun for å få fornyet gullkortet med utløp 30/4. Det får jeg nok ikke muligheten til nå. Klarer de å forlenge opptjeningsperioden et halvt år skal jeg selvfølgelig klare å fly det inn på andre måter. Vinn/Vinn for alle og SAS beholder en kunde som har 7 år igjen før han når LTG
Er jo ikke SAS sin feil dette, så hvorfor skal folk gå over til DY? Det er folk som gjør det der, det er noe feil med, ikke flyselskapet.
Nei mulig du har rett, stort sett vil folk bare klage og syte og så fortsette som normalt. Men jeg tror fortsatt at det vil gi en solid støkk i lojalitetsfølelsen om man mister EBG pga dette og man faktisk allerede har booket flights. Jeg ser for meg en god løsning at man skulle fått poeng for bookede flights i perioden som man ikke tok.. Som nevnt over, om man ryker på en smell etter 7 års EBG nå og må starte på nytt på evig-gullet er det et rimelig hardt slag i magen.
Kunne jo være en ide for SAS å ha en kampanje på å kjøpe statuspoeng akkurat nå for med det å få inn litt cash.