hva skjer med sas innenlands-lounger i norge?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 24. sept 2022.

1. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan vel ikke klage på det, sist periode det var åpent opplevde jeg aldri noe annet enn muffins og first price kjeks. Det var forøvrig en toppnotering på turen å innta litt kaffe, eple og first price kjeks i SAS-loungen på TRD.
    At de nå noenganger har pølser i tillegg, ja da blir det for min del take off allerede ved pølsegryta

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Pølsegryta kommer vel fram på torsdager hvis det er samme system som loungene i Oslo

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært fast system lenge, det med torsdag, ja.

Husker nostalgisk (ikke egentlig) den ganske kortvarige SAS loungen som lå oppunder taket på OSL innland ute rundt A12-ish før den nye loungen åpnet.

Når de fyrte opp pølse-kokeren der, luktet det i hele domestic terminalen :D

Olelink, EndreD, Kristian and 3 others like this.
  4. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Klager ikke, det var godt med den pølsa, men synd for de som kom etter meg.
    Synes derav bare at det er kjipt at realiteten ikke er mer enn innholdet som passer i 1 pølsekoker, når man annonserer en storslagen pølsefest på torsdager. Noe med å håndtere forventningene... Håper at SAS tar lærdom av opplevelsen og handler mer til neste runde. Får skylde på at de feilestimerte folkemengden etter 2 år med pandemi/pengekrisestengt.

Var forøvrig også wraps med røkelaks eller mozarella/pesto da jeg var innom der på morningen i går (rett før kl. 8). Vet ikke om det var pga åpningsfest, eller om det kommer til å bli et varig tilbud. Synes de smakte godt :)

IMG_5135.jpg

Storbaba, Are, freddyen and 13 others like this.
  5. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha, ja det stemmer, men de fikk da servert rikelig med pølser slik at at alle vi som klemte oss inn der fikk en kjapp stående buffet.

Olelink liker dette
  6. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jo vært en stor forbedring om dem hadde wraps i denne loungen! Om noen har vært der etter åpningsfesten, så hadde jeg gjerne hørt om dem fremdeles serverer dette.

RoadKing liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    De hadde det iallefall ikke på kvelden av åpningsdagen. Da var det rimelig skralt. Pepita og annen kjeks samt vassgraut.

8. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    445
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk svar fra Avinor angående TOS lounge. Dessverre ikke noe konkret om SAS eller andre som får det ledige lokalet i nye terminalen.. :)

"
    Ja det er riktig at vi har et serverings lokale hvor vi foreløpig ikke har leietager.
    Der jobbes det nå med å finne riktig konsept og driver så får vi se i løpet av året om det blir lounge eller kafe.
    Vi gleder oss i alle fall til å få ny terminal med både gamle og nye tilbud
    "

Kristian liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Håper! Men min gjetting er at TOS ikke får SAS lounge, dessverre.

De stopper nok etter de er tilbake på TRD og ganske sikkert BGO.

SVG er mer sannsynlig enn TOS, men jeg tror ikke de åpner igjen der heller. Selv om alt dette selvsagt er en kombinasjon av gjetting og hva jeg selv ser + vet om SAS sitt behov for å kutte kostnader.

10. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Der det en gang var en liten lounge på BGO, bygges det en Fly Chicken.

freddyen liker dette
  11. Meursalt

Meursalt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    I motsetning til bollene til SAS er Fly Chicken faktisk ganske godt. En oppgradering der altså.

tobeornot999 liker dette
  12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,296
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly frå TRD i morgon, eg flyr med SK kollega med WF. Eg EBD han A*Gold med UA.
    Trudde WF med A*Gold hadde tilgang til lounge?

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    WF er ikke med i Star Alliance, kun Eurobonus, så i prinsippet er det ikke tilgang med mindre han flyr C.

snus_mumrikken liker dette
  14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,296
    Bonuspoeng:
    183
    Og når me då er på forskjellige fly kan eg heller ikkje gjeste han inn?

15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Litt komisk egentlig. Akkurat i det SAS "håper på" å gjenåpne loungen på Flesland, så åpner Fly Chicken i de gamle lokalene (som har stått tom i en liten evighet).
    Jeg reiste sist i desember og da var det endringer og ombygginger på gang, blant annet hos ARK. Det virker som at lokalet nå er delt og at Elkjøp har flyttet inn.
    I følge avinor.no og facebook har mange butikker og serveringssteder åpnet den siste tiden.
    Hvor er det da SAS har tenkt å starte opp?
    Det virker som at toget har gått.

Last edited: 26. febr 2023
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Gjest må være på samme fly som deg, ja.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Kjedelig hvis det stopper fordi at det ikke er ledig plass inne i terminalen.

Men cafe-loungene til SAS er jo ikke en stor højdare uansett, så jeg ville antagelig fortsatt gått til Bølgen selv om SAS delte ut gratis kaffe på BGO. Derfra ser man jo rett mot det som pleier å være Oslo-gate og kan sitte stille og rolig opp til siste sekund før avgang ;)

freddyen liker dette
  18. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Bølgen er erstattet med en «hamburger med pinne»-sjappe, så jeg endte opp i en kiosk forrige uke.

freddyen liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, så sannelig merket jeg det samme på BGO for noen dager siden.

Spiste ikke der, og maten folk fikk så ærlig talt ikke veldig spennende ut. Men de hadde ølglass i mange varianter og opp til 3/4 liter, så da ble det en ekstra stor Hansa ;)

Veldig mye ombygging av serveringssteder/butikker på BGO airside for tiden, men dessverre tydet det meste (ut fra oppslag rundt om) på at ikke SAS lounge er en av dem.

20. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,398
    Bonuspoeng:
    93
    Da har Pizzabakeren åpnet på Flesland. Kan vel se langt etter innenlandslounge med det første.

Del denne siden