Jeg har søkt vilkårlig noen uker fremover og prisene på reiser til nord har jo bare absolutt eksplodert hos SAS? Om jeg skal reise på noenlunde OK tidspunkter skal SAS ha minst 4000,- for å fly meg i GO tur/retur?!? Disse billettene har alltid før kostet maks 16-1800 tur/retur.. Er det bare jeg som finner dette eller har SAS strammet prisene noe helt hinsides?
SAS har skrudd til også i Sør-Norge. De fleste avgangene på KRS-OSL koster nå 899 en vei. Og det er den korteste SAS ruta fra OSL.
Kanskje man kan begynne å få ordentlige overskudd igjen .... Det trengs. Flyflåter skal fornyes, og skal man kunne gjøre det uten å blø til døde i de klamme hendene til leasingsselskapene, trenger man å bygge opp litt kapital igjen.
Ja jeg bare reagerer på at dekningsgraden skal være så bra i ukesvis og på stort sett alle ukedager og tidspunkter. Har aldri opplevd billetter i nærheten av disse prisene. Vanskelig å forsvare å bruke 5000,- om konkurrenten skal ha 2300,- :-/
Det er ikke lenge siden Eivind Roald uttalte at prisene skal opp, så han har vel holdt ord da. Forøvrig bruker jeg gjerne EB poeng på privatreiser innenriks, det er mye å spare kontra utland hvor det gjerne er lavere priser.
Ja at prisene skulle opp hadde jeg regnet med.. 499/599-prisene forventet jeg mindre av, men hadde forventet at de havnet på 799/899/999 og ikke 2399 pr. vei slik jeg finner flust av nå..
Jeg synes prisene til SAS varierer noe aldeles hinsides, glad jeg kan bruke bonuspoeng innenriks, det er god butikk. Nok av Norwegian-biletter til Tromsø til godt under 2000,- t/r, i hvertfall. Selv om det kan variere litt på komforten, der også. I dag var det trangt og nedsittet, jeg hadde en Ligger på minst 130 kg i setet foran meg - en urolig en! I setet bak befant det seg en Røsker som nok ikke var så mye lettere. Svak blære hadde han nok også, stakkar. Måtte trekke seg opp av setet flere ganger. Jeg satt fastklemt med knærne og Røskeren sørget for at sixpack'en min - som er inni der, et sted - fikk trent seg. Det var i det hele tatt en litt underlig og særdeles ukonfortabel opplevelse. Dog til drøyt 700,- t/r Gatwick. Så jeg holdt ut.
Jeg betalte fast NOK 5800,- tur/retur EVE-OSL i 1995-1997, da jeg pendlet denne ruten hver eneste uke. Mye poeng, men satan så dyrt.
Takk for tanken @KristianSk - nå står 2*4 hjul og 1*2 hjul pakket & klar for nye eventyr. CT og 50% tilbud på SVG-IAH, to pax og fire kufferter, 50K EB-poeng og snaue tusingen i avgifter til Avinor. Spent på hvordan handling agenten i IAH reagerer på dette på returen;