Hvilke hotell vil dere anbefale på Gran Canaria (Puerto Rico/Arguineguin)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av thestig84, 27. nov 2021.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    I mine øyne; klart NEI (been there - done that). 12-timers skift i Nordsjøen der jeg jobber er langt mer ferie enn det du beskriver.

Cumulus liker dette
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du å si at du ble krevd for ordinær pris (flexible rate) da du sjekket inn?
    Eller at trekket ble gjort ved innsjekk, til avtalt pris?

Prepaid betyr ikke alltid forhåndsbetalt.
    Det betyr ofte at de bare sjekker om kortet er gyldig. Ved no-show blir hele beløpet trukket uten mulighet for refusjon.
    Hotellet gir rabatten mot forutsigbarhet og sikkerhet for at oppholdet ikke avbookes i siste liten.

3. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Her har nok hotellet sitt på det tørre altså - jeg har nok ikke blitt belastet to ganger. Det ville jo vært dumt.
    Jeg stusset bare over at de benyttet ordet prepaid og at det faktiskt står at "Ikke-refunderbar reservasjon. Kortet ditt vil bli belastet på tidspunktet for bestillingen." i vilkårene.

Når det er sagt, det er nok mest undertegnede som skal ha kritikk for å ikke følge med på hvor mye penger som har blitt trukket fra kortet og når.

Hadde vært fint om jeg kunne si noe typ: "det har ikke noe å si, jeg har nok penger uansett", men her er nok bare sløvhet, og ikke uendelig rikdom jeg kan skylde på.

freddyen liker dette
  4. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Sidespor: Som nevnt var vi litt misfornøyde med rengjøringen av rommet vårt det siste dagene. Tok dette opp med resepsjonen, var ikke morsk, understreket at det ikke var noen stor sak, men at det "kunne være greit å nevne" (typisk norsk?).

Det ble mottatt med takk og at de skulle sjekke det ut. Da samboer så litt senere på dagen gikk på rom for å mate minstemann ble hun møtt av en mildt sagt irritert (les: forbanna) rengjører som konfronterte henne med: "What do you want?!?!?" og på passivt aggresivt vis begynte å vaske rundt henne da hun kom inn på rommet. Ikke noe særlig hyggelig

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen forklaring nødvendig :)
    Jeg har fått plutselige trekk selv, som viser seg å være kjøp som er gjort lenge i forveien. Ikke alltid lett å holde styring, i hvert fall ikke om du sjonglerer flere kredittkort!
    Og det gjør vi jo gjerne, her på forumet! :D
    Jeg ville bare forsikre meg at du fortsatt betalte (den lavere?) prepaid-raten for oppholdet.

Last edited: 25. aug 2024
  6. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Åjadda :)
    Fikk heldigvis den raten jeg skulle ha, så det var bra (nå skal det sies at _noe_ rart må det ha vært, for det første trekket/reservasjonen vedkommende ønsket å gjøre var noe høyere enn det person 2 gjorde dagen etter, men det løste seg.

Når det gjelder solseng-gate så kan jeg fortelle at det kan se ut som også hotellet ikke likte utviklingen de så, for dagen etter lå dette på solsengene:
    IMG_4739.jpeg

freddyen and NoLimit like this.

Del denne siden