Hvilke hoteller gir deg poeng når du booker for andre?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av oslo.to.unknown, 16. juli 2023.

1. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Det skjer ganske ofte at jeg booker hotellrom for andre som ikke har bonuskontoer via jobb og private turer.

Hvilke bonusprogram lar deg selv få poengene? Innbiller meg at jeg har sett dette på ihg backend før?

Hva med mariott og Hyatt?

Er det evt et alternativ å sette alle rom i mitt navn i Skandinavia, når jeg vet personen som bor på rommet ikke redemee poeng

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    Det er vel ingen lojalitetsprigrammer som godkjenner dette meg bekjent. Hyatt har go guest of honor hvor en med Globalist status kan booke bonusnatt til andre og at de får benefits, men alle programmene jeg kjenner til krever at du selv bor. Selv om det så klart er mange som booker til andre i sitt navn og setter inn navnet på den de booker til som gjest nr to. Eller satser på at man ikke må legitimere seg ved innsjekk.

Maggie liker dette
  3. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    med IHG har jeg mulighet via IHG business til å booke flere rom, men usikker på om dette gir noen poeng

4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Har flere ganger fått poeng hos IHG også for rom til venner som reiser sammen med meg, men noen ganger ikke.

Strawberry har et nytt booking alternativ "Be My Guest" hvor det står at den som bestiller skal få full opptjening selv når man velger "jeg booker for noen andre", samme pris og betingelser som member price + inkludert frokost til den som bestiller.

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Noen har dette som sin forretningsidé og du får nok ikke fremgangsmåten servert på sølvfat. Om du etter hvert får litt omfang på bestillingene må du være tilgjengelig 24/7 for å løse problemer som kan oppstå.

For noen få bookinger innimellom ville jeg brukt Hotels.com via ViaTrumf.
    Der er det helt OK å booke for andre og du vil motta Trumf og Rewards selv.

milehigh and Storbaba like this.
  6. Tore

Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    Den som bestiller får ikke poengene nei. Gjesten får poengene om den er medlem.
    IMG_1110.png

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, i så fall veldig dårlig presentert på bestillingssiden. Den kobler poeng med navn på bestiller, ikke gjesten.
    upload_2023-7-19_22-53-51.png

8. Tore

Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    Det hadde vel vært for lett om man fikk poeng når man booker for andre. Da hadde det blitt mange gull og plat…

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes noen triks som funker i forhold til å få poeng på andre sin booking, men jeg deler ikke de triksene på åpen vegg her, for da lapper de kanskje sammen de hullene der. Da er det bedre å bruke bakveien for å dele dette.

Del denne siden