Hvilke kredittkort burde jeg ha?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av melkoo, 28. mai 2018.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,562
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Dvs, du får vel ett lounge besøk hos en Priority Pass lounge, men det er det eneste som kan relateres til fly. Poeng er selvsagt en flygreie, men det er vel ikke det du sikter til.

Kimarild liker dette
  2. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar.

RoadKing liker dette
  3. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Ang. Vipps.
    Får du bonus poeng ved bruk av begge tjenestene "vipps en venn" og "betal" eller bare en av de ?

4. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Begge to.

Kimarild liker dette
  5. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nokon som har prøvd å vippse masse til familie/vener og få dei til å returnere pengane gjennom nettbanken? Blir det poeng av slikt?

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Venligst Ikke gjør det. Det er utnytting av systemet og ikke lov eller anbefalt. Enden på visa er at du ødlegger for alle oss andre som bruker tjenesten på riktig måte..

Nilsen, Kalsnes, DanH and 1 other person like this.
  7. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Sikkert best å vere forsiktig ja :)

ejoa, DanH and Xflipper like this.
  8. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Best å la være. Flere og flere av kortene går vekk fra å gi poeng på tjenester som Vipps og Payr, og alle forsvinner dersom en gjør ting som dette utelukkende for å utnytte systemet.

9. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Men er det ikke derfor de har de 96timer "cooldown".
    Om du betaler rekninger eller vippser kona hver 96time, tror jeg ikke de bryr seg om. Jeg betegner ikke det som "vippse masse". Vi snakker maks 600poeng hver 96. time.

Eneste jeg ser at de ville reagert på er om hele familene får seg hvert sitt SAS MC, og setter opp et helt "dummy" nettverk med betalinger og ikke bruker kortene til noe annet. Men SAS MC, tjener fremdeles årsavgiften på alle kortene som er i bruk.

10. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Så du synes ikke det er mye å få 600 gratis Eurobonuspoeng hver 96time (evnt det dobbelte hvis du Vippser frem og tilbake med et familiemedlem) når dette (meg bekjent) bryter med bankens/kredittkortets T&C?

Xflipper and vegardg like this.
  11. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Nei, igrunn ikke. Jeg tror SAS og MC har like stor nytte av dette. I form av omsetning at folk vippse og glemmer å betale tilbake og må betale renter.

Når du snakker om dobbelt, må du huske på dobbel kort avgift og dobbel risiko for det jeg nevner ovenfor.

Regler for kredittkort og T&C har jeg ikke satt meg inn i, vedrørende dette, så det kan jeg ikke si noe om. Godt mulig det bryter noen regler.

12. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Vilkårene for SAS MC inneholder vel en klausul mot transaksjoner uten reelt innhold. I tillegg vil du jo selvsagt kunne havne i søkelyset til hvitvaskingsavdelingen til banken/kredittkortselskapet med den typen sirkulering av penger.

13. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har jobbet i bank, og jeg skal være forsiktig med å snakke på vegne av hele bankvesenet i Norge, men med kun fokus på 4000kr på vipps hver 96. time så vil jeg tørre å si... ta det med ro, du er trygg for hvitvaskingsavdelingen :)

Nå skal ikke jeg kverulere mer om dette, siden jeg ikke kan vilkårene for SAS MC.

14. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg antar de har "cooldown"-perioden for å forhindre dette ja, men det betyr vel ikke at de mener at alt opp til 4000,- er greit å vippse uten reelt innhold kun for poengenes skyld - vil heller anta at opp til 4000,- er å bruke på faktiske transaksjoner.

At du videre forsvarer det med årsavgift og risikoen for at noen som setter opp et slikt system glemmer å betale slik at det påløper renter blir for meg et tynt forsvar, men det får være din vurdering. Min vurdering er at dette er ren utnyttelse av en faktisk tjeneste som mange andre bruker på tiltenkt måte og nyter godt av.

DanH, vegardg and Xflipper like this.
  15. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg forsvarer ingen, jeg skriver bare med noen forbehold om at "banken alltid vinner", og at SAS MC har forsket og har statistikk på dette mer enn de som "prøver å vinne mot banken".
    Men hvor "banken alltid vinner" til slutt alikevell.

16. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Min ukvalifiserte gjetning er at dersom alle vi her hadde begynt å vippse 4000,- til samboer/ektefelle hver 96. time uten at dette var reelle transaksjoner så ville de helt enkelt bare fjernet muligheten til å tjene EB-poeng på dette.

DanH liker dette
  17. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Nå jobber ikke jeg i banknæringen eller flybransjen, så min gjetning blir også høyst ukvalifisert. Men jeg gjetter da motsatt av deg :)

18. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Bank Norwegian allerede konkludert motsatt av deg og argumenterte den gang for at misbruk var årsaken til at poengopotjening ved venneoverføring på Vipps forsvant.

Mavo, jgroneng and Xflipper like this.
  19. Kimarild

Kimarild Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Da er jeg uenig med Bank Norwegian også :)
    Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det BN sier, men når et firma fjerner noe så er jeg alltid litt kritisk til grunnen de oppgir, det trenger jo ikke være hovedgrunnen.

Neonex, Xflipper and DanH like this.

Del denne siden