Hvilke selskaper har billigste poengreiser?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Ursa, 22. jan 2017.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hoppla.

    Nå har jeg blitt en skikkelig bonusnisse, og skjønner systemet i Eurobonus og Star Alliance ganske bra nå.

    Som diamant i SAS så får jeg jo "soft landing" i september, og går kun ned til gull, og beholder gullstatus i Star Alliance. Det betyr at 2017 er året hvor jeg kan sanke poeng andre steder, og begynne å bli en skikkelig bonusgjøgler (sjonglere på de forskjellige flyselskapers programmer :)

    Jeg har en reise i biz i sommer med Ethiopean (i Star Alliance) og en med Qatar (Oneworld). Jeg sliter så fryktelig, spesielt med Oneworld, med å velge hvilket selskap jeg skal spare poeng i!

    Jeg er stor Asia-entusiast, og når jeg søker eksempelvis med Finnair fra Oslo til Vietnam, så koster det 90.000 poeng i eco, mens med American så koster det kun 70.000 poeng (ifølge søkemotoren dems i hvert fall).

    Så jeg lurer fryktelig på om det eksisterer noen der ute som har laget en oversikt over myriadene med tall og prosenter som fins der ute?

    Min kjæreste er fra Vietnam, så Vietnam Airlines er det opplagte valget i Skyteam.

    Et alternativ til Vietnam er Cathay Pacific, siden SAS flyr til Hong Kong og så kan man ta Cathay til Ho Chi Minh City, MEN det koster jo 60.000 poeng! ALT for dyrt!

    Synes også det ser veldig fristende ut å spare poeng i Lufthansa, siden de har en konstant god strøm av bonustilbud til sitt store rutenett. Men kanskje er Aegean sitt program bedre som et sekundærprogram i Star Alliance pga enklere å opprettholde? Vanskelig.......

    Tusen takk for oppmerksomheten - all hjelp mottas med stor takk! :D
     
    Orjan.eldor liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner ikke de andre. Men mener å huske det er konstatert her på forumet at det er tungt å tjene seg opp til status og uttak på Lufthansa MM.
     
    Ursa liker dette
  3. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    hmmm ikke for å "bumpe" meg selv for mye - men kom over www.wheretocredit.com her i en annen post, noe som hjalp VELDIG! :)
     
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    715
    Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Gull hos A3 er ganske enkelt å beholde, men uttak av bonusreise er litt kronglete om man vil fly fra Norge, eksl. OSL: maks en mellomlanding tillatt.

    Hvis du bor i Norge og flyr mye med SAS er det vel naturlig å fortsette med EB for *A turene i hvert fall...?
     
  5. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    715
    Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Ursa liker dette
  6. Gulfstream

    Gulfstream Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    British Airways Executive Club er meget gunstig for uttak intra Asia med Cathay Pacific / Cathay Dragon. F.eks HKG - SGN t/r 15000 Avios i eco, 30000 i biz. Man kan også ta ut enveis til halve poengprisen uten noe påslag. Jeg sparer poeng i Executive Club primært pga. dette.
     
    Fredrik81, phileas and Ursa like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter den. Hvis en skulle finne på å fly litt BA så er avios på Cathay F en meget god investering. Eventuelt hvis en skal farte litt rundt i Asia. For å sammenligne så skal BA/Iberia Express ha 30.000 avios en vei på BGO-LHR-LPA, mens en må ut med 40.000 avios for å fly t/r SIN/HKG i business hos Cathay.
     
    Ursa liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Bare vær obs på det virker som at det er noe usikkerhet enda om "soft landing" EBG vil telle mot ti år sammenhengende som EBG og dermed evig-EBG. Jeg er/var i samme situasjon som deg og prioriterer likevel SAS for å være sikker på å oppnå EBG på poeng/legs.
     
    Ursa and Are like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at dette kommer til å telle.
    Det må i tilfelle være pga en systembug :)
     
    Ursa liker dette
  10. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    640
    Likes mottatt:
    2,932
    Bonuspoeng:
    93

    Støtter deg 100 pros. Kan ikke se at det er andre som kan matche bonusturer rundt i Asia rimeligere. Kjøper du en øk bil til USA med ba, så har du nesten en gratis tur innenfor Asia. Cathay har jeg bare gode erfaringer med. Veldig rause med tilgang. Det er vel bare et tidsspørsmål før en krever mer poeng. Nyt det mens du kan. Så får vi håpe det varer noen år til.
     
    OttoL and Ursa like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, rent teknisk er jo EBD tilsvarende 2 x EBG, så det er ikke helt halvgærnt mener nå jeg da.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nå greit, men siden de ikke innførte rollover points tror jeg neppe rollover-ebg kommer :)

    Det gir heller ingen mening fra et forretningsmessig perspektiv..
     
  13. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det jo en del av det de foretar seg ned på frösundavik som gir lite mening etter et forretningsmessig perspektiv.
     
    RoadKing and Stuttfeiten like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det jeg tror også. Men bugs har vi jo sånn sett opplevde ofte fra våre venner i SAS.
     
  15. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var et ekstremt bra tips. Tusen takk :)

    Avios går vel også an å finne tilbud på en-to ganger i året, pluss at BA har vel godt med poengtilbud også - da tror jeg at jeg har funnet mitt Oneworld-selskap :) de er også blant de som får 125% poeng med billig-business (R) hos Qatar :)

    Jeg elsker dette forumet :)
     
    tommy777, RoadKing and Travellingalf like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har snakket om forretningsperspektiv da? :eek::rolleyes:
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Nei det kan du si.. siviløkonomen i meg protesterer bare høyt og brutalt når ting blir for dumme.. hehe...
     
    RoadKing liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    BA er også meget bra når det gjelder short haul redemption på non stop

    Det koster f.eks fra 3500 Avios for coach og 7500 avios for business en vei innen Europa.

    LHR til Moskva i long haul business class (opereres med 777) koster 17.000 i business class/ Club World. 4 timers flight. Finnes mange sånne OW gems rundt om

    Screen Shot 2017-01-24 at 12.25.09 PM.png
     
    miura, Petter B-C, RoadKing and 3 others like this.

Del denne siden