Hvilken lounge/flyplass?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av rbvegard, 18. jan 2016.

  1. rbvegard

    rbvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    For å sikre meg nytt gullkort mangler jeg to enkeltturer og tenkte å fly en dagstur et sted hvor kombinasjonen pris og lounge er optimal. Jeg har sett på bla London og Frankfurt med utreise fra Oslo. Den nye på Heathrow har jeg vært på, så er gira på en ny.

    Jeg har gullkort, men er usikker på hvilke lounger jeg har tilgang på i feks Frankfurt - kommer jeg meg inn på First Class loungen der for eksempel?

    Hvilke tips har dere? Hvor bør jeg dra for å få en best mulig lounge-opplevelse?
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I Frankfurt har du med EBG i GO tilgang til Air Canada Loungen og en hel haug av Lufthansa Business og Senator Lounger.

    Kan søke opp flere for deg men da trenger jeg å vite status og om det f. eks er Go eller noe annet du skal fly
     
  3. rbvegard

    rbvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har EBG og er ikke fremmed for å kjøpe en Plus-billett på retur hvis det betyr en fetere lounge.
     
    braathens safe liker dette
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du er EBG trenger du ikke Plus da det ikke vil gi deg tilgang til noe annet/bedre.
    Du kan søke opp alt du har tilgang til her
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Du har nok dessverre ikke tilgang til FCL/FCT på Frankfurt med EBG.....:rolleyes: Tatt seg ut det å ja..... :D :D
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det hadde vært noe det.
    Da vet jeg hva som hadde blitt min favoritt MR destinasjon :D:D
     
    Misterix and RoadKing like this.
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    LHs Senator-lounger i Frankfurt er fete nok, i alle fall når man er vant med SAS' lavterskeltilbud. Aberet er vel at flights til FRA kan være litt dyrere enn noen andre destinasjoner, avhengig av når du reiser. Det kan godt være at det er mer økonomi og like greie loungeforhold i å fly til for eksempel Hamburg eller Hamburg.
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri tilgang til First lounge som star gold. I motsetning til Oneworld hvor topp allianse status emerald også gir first class lounge access.

    Din optimale opplevelse vil være TK C lounge IST. De har iallfall hatt en del bra priser. Og flere avganger. Samt et skikkelig intra EU biz produkt.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Unntaket er Concorde room på Heathrow, det er forbeholdt First
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Sant med de har likevel en "F" lounge tilgjengelig. Over (eller faktisk under!) biz loungen.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    First lounge er der, rett over gangen for Concorde, og er aldeles utmerket. Jeg har mang en gang sittet der og gledet meg over en JW blue label og utsikten til alle flyene. Og må jeg si, den er langt å foretrekke når både Concorde rommet og loungen er fullpakket. Concorde rommet blir fort utrivelig når det er mange mennesker der.

    Those wore the days, da jeg pendlet på California og hadde EC Gold. :)
     

Del denne siden