For å sikre meg nytt gullkort mangler jeg to enkeltturer og tenkte å fly en dagstur et sted hvor kombinasjonen pris og lounge er optimal. Jeg har sett på bla London og Frankfurt med utreise fra Oslo. Den nye på Heathrow har jeg vært på, så er gira på en ny. Jeg har gullkort, men er usikker på hvilke lounger jeg har tilgang på i feks Frankfurt - kommer jeg meg inn på First Class loungen der for eksempel? Hvilke tips har dere? Hvor bør jeg dra for å få en best mulig lounge-opplevelse?
I Frankfurt har du med EBG i GO tilgang til Air Canada Loungen og en hel haug av Lufthansa Business og Senator Lounger. Kan søke opp flere for deg men da trenger jeg å vite status og om det f. eks er Go eller noe annet du skal fly
Så lenge du er EBG trenger du ikke Plus da det ikke vil gi deg tilgang til noe annet/bedre. Du kan søke opp alt du har tilgang til her
LHs Senator-lounger i Frankfurt er fete nok, i alle fall når man er vant med SAS' lavterskeltilbud. Aberet er vel at flights til FRA kan være litt dyrere enn noen andre destinasjoner, avhengig av når du reiser. Det kan godt være at det er mer økonomi og like greie loungeforhold i å fly til for eksempel Hamburg eller Hamburg.
Aldri tilgang til First lounge som star gold. I motsetning til Oneworld hvor topp allianse status emerald også gir first class lounge access. Din optimale opplevelse vil være TK C lounge IST. De har iallfall hatt en del bra priser. Og flere avganger. Samt et skikkelig intra EU biz produkt.
First lounge er der, rett over gangen for Concorde, og er aldeles utmerket. Jeg har mang en gang sittet der og gledet meg over en JW blue label og utsikten til alle flyene. Og må jeg si, den er langt å foretrekke når både Concorde rommet og loungen er fullpakket. Concorde rommet blir fort utrivelig når det er mange mennesker der. Those wore the days, da jeg pendlet på California og hadde EC Gold.