Hvilket kort i utlandet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Braxze, 12. juni 2019.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Mye prinsippet også. Det er ikke lenge siden knapt et eneste kort hadde mer enn 1,75% valutapåslag. Så ble det 2% med SAS MC og nå 2,5% med Amex. Kan fort fortsette oppover om vi alle fortsetter å bruke de dyreste kortene.

    Og 2,5% vs 1,75% er faktisk nesten 43% dyrere...
     
  2. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker nesten utelukkende Curve (både hjemme og i utlandet). Genialt å kunne bruke "time travel"/"go back in time" til å flytte transaksjonen til det mest hensiktmessige kortet opp til 2 uker i etterkant.

    Når man i tillegg har lagt inn Revolut-kortet i Curve kan man veksle (i Revolut uten vekslingsgebyr) på forhånd eller i etterkant og deretter flytte transaksjonen til Revolut-kortet i Curve. Reservasjonen på det norske kortet (f.eks Shell MC) blir reversert/kansellert og ny belastning gjøres i lokal valuta på Revolut-kortet - man må altså sørge for å ha rett valuta satt i Curve på dette kortet før man gjør time-travel (eller belaster Revolut-kortet)

    Revolut lastes opp med SAS MC eller annet egnet kort, slik får man 15 poeng/100kr og unngår vekslingsgebyr.

    Merk grense på £1000 pr. transaksjon for "go back in time", bordet fanger altså for beløp over dette.

    Ulempen med Curve er at jeg har glemt pinkoden til nesten alle de andre kortene mine så får ikke brukt dem utenfor Curve lengre...
     
    Gullars and polarexpressen like this.
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Laster hele tiden opp Revolut med SAS MC og bruker det overalt i utlandet for å kutte ut alle valutagebyrer.
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er helgegebyret til Curve?
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    0,5% på USD, EUR og GBP, 1,5% på andre valuta. Kursen Curve bruker er noe bedre enn MC/Visa derav plusstegnet.
     
    Maggie liker dette
  6. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kan man også endre valuta ved bruk av time travel funksjonen i Curve ?

    F.eks. at man vil belaste SAS MC i lokal valuta på utenlandske transaksjoner for mest mulig EB-poeng ?
     
  7. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
  8. SteemingHazard

    SteemingHazard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    For dem som ha ikke fått seg et Curve kort enda. Bruk linken og koden min, da få begge av oss £5 GBP for å bruke hvor som helst. :) https://curve.page.link/N14P
    Mitt kode: EY5WV4YE
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    SteemingHazard liker dette

Del denne siden