Hvilket program er best for en som flyr lite OneWorld?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Travelmate, 12. febr 2018.

  1. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, jeg bor i Bergen og flyr nesten bare selskaper som fyller mine Eurobonus- og Flying Bluekontoer. Men så dukker det opp litt småplukk hos OneWorld innimellom, og da er mitt spørsmål (etter at Air Berlin gikk rattata): Er det noen av selskapene i OneWorld som er raus med tid før poengene går ut, der status kommer kjapt og der det er lett å ta ut bonusreiser?
    Skal en tur til New Zealand og Australia og ser på Latam fra Sydney til Auckland i business, og innimellom frister og QR med prisene sine til Asia, Australia og Afrika i business.
    Men som sagt: jeg kommer ikke til å fly mye OneWorld så det handler om å få litt valuta for "plukket", dersom det er mulig.
    På forhånd takk for tilbakemeldinger.
     
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Finnair eller British. Samler selv hos Finnair da jeg reiser mye til Finland. Skal være gode priser på upgrade med poeng og bonusturer til Asia med dem :)
     
    Travelmate liker dette
  3. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, skal sjekke ut Finnair. De flyr jo en del på Bergen også i tilfelle jeg trenger en tur herfra en gang.
     
    flying_all liker dette
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,318
    Likes mottatt:
    10,131
    Bonuspoeng:
    183
    Det spørs litt på bookingklasser, men jeg vil faktisk anbefale å se på Alaska Airways sitt bonusprogram. De samarbeider med flere OneWorld-partnere (dog ikke Qatar).

    Skal kun ha 42.500 for en one-way i Business fra for eksempel Europa til Hong Kong med Cathay.
     
    knutfin and Travelmate like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville valgt British, men det er kun basert på egne erfaringer. Veldig lett å søke opp rewards hos andre OW-partnere.

    Er man i Asia er det meget gode deals å hente på avios-bookinger med Cathay. 20.000 avios en vei på SIN-HKG i business for eksempel. Er også ledig i F med Cathay fra Europa i ny og ne, så sparer man opp over et par år så er alt mulig. Det som er det fine med avios er at man trenger ikke å gjøre mer enn å kjøpe 1000 avios i året for å holde kontoen aktiv. Det er 36 euro :)
     

Del denne siden