Hei, jeg bor i Bergen og flyr nesten bare selskaper som fyller mine Eurobonus- og Flying Bluekontoer. Men så dukker det opp litt småplukk hos OneWorld innimellom, og da er mitt spørsmål (etter at Air Berlin gikk rattata): Er det noen av selskapene i OneWorld som er raus med tid før poengene går ut, der status kommer kjapt og der det er lett å ta ut bonusreiser? Skal en tur til New Zealand og Australia og ser på Latam fra Sydney til Auckland i business, og innimellom frister og QR med prisene sine til Asia, Australia og Afrika i business. Men som sagt: jeg kommer ikke til å fly mye OneWorld så det handler om å få litt valuta for "plukket", dersom det er mulig. På forhånd takk for tilbakemeldinger.
Finnair eller British. Samler selv hos Finnair da jeg reiser mye til Finland. Skal være gode priser på upgrade med poeng og bonusturer til Asia med dem
Takk, skal sjekke ut Finnair. De flyr jo en del på Bergen også i tilfelle jeg trenger en tur herfra en gang.
Det spørs litt på bookingklasser, men jeg vil faktisk anbefale å se på Alaska Airways sitt bonusprogram. De samarbeider med flere OneWorld-partnere (dog ikke Qatar). Skal kun ha 42.500 for en one-way i Business fra for eksempel Europa til Hong Kong med Cathay.
Jeg ville valgt British, men det er kun basert på egne erfaringer. Veldig lett å søke opp rewards hos andre OW-partnere. Er man i Asia er det meget gode deals å hente på avios-bookinger med Cathay. 20.000 avios en vei på SIN-HKG i business for eksempel. Er også ledig i F med Cathay fra Europa i ny og ne, så sparer man opp over et par år så er alt mulig. Det som er det fine med avios er at man trenger ikke å gjøre mer enn å kjøpe 1000 avios i året for å holde kontoen aktiv. Det er 36 euro