Tror du vil trives fint hos Thai First og mai 2018 er en stund til, men du kan finne info underveis om Lufthansa maskiner og ruteendringer her: routesonline.com/news/tagged/6/lufthansa info.flightmapper.net/route/Lufthansa_LH_FRA_BKK flightradar24.com/data/aircraft/operator-dlh twitter.com/lufthansaNews Du har også LH A380 München–Hong Kong med First fra mars 2018: newsroom.lufthansagroup.com
Hva med LIS? Turkish flyr vel 737-900 dit, med 2+2 konfig. Ikke widebody, men flott nok og et fint sted å legge inn et stopp på vei hjem mot Norge.
Har hatt to turer i Asiana F tidligere og har vært strålende fornøyd begge gangene, så det hadde først og fremst vært for å prøve LH F for første gang. Men (nye) frøken GT, som er førstereise på First, tror jeg kommer til å bli mer imponert over lukkede suiter på Asiana fremfor LH
Kontant fra den karen med Asiana får vi et par timer i Senatoriumet på FRA, velger vi LH blir det vel bare å gå rett fra A til B-piren (med en ørliten sjanse på bil dersom bussgate)
Min frøken var faktisk motsatt. Det er imponerende med suite når man boarder, men etter det syns hun det ble veldig upersonlig. Hun likte mye bedre LH F da det er lettere å være sosial (når man tross alt reiser to stk sammen).
Riktig det. Vår opplevelse var at LH er best på bakken men ikke i lufta. Derfor tenker jeg at om du ikke får bakkeopplevelsen er det bare å drope det. Unntaket er om du faktisk ikke har opplevd LH F før, da tenker jeg at det er litt anderledes. Ser argumentet, jeg følte for min del at jeg satt på utstilling på LH F. (Rad 1) Antakeligvis bedre på rad 2, men det var rett og slett ubehagelig åpent og suitene var mye bedre. Men hverken jeg eller kona er supersosiale mennesker så vi trives vel godt i hver vår boks på tur
Da ble det ombooking fra OZ F til LH F. Først og fremst for min egen del da jeg allerede har et par turer med OZ F på samvittigheten, men ingen med LH (frøken GT skal nok bli imponert åkkesom). I tillegg er det full F-kabin på oz-flighten, noe som fort kan trekke opplevelsen ned. På LH samme dag er det derimot bare to pax i tillegg til oss (foreløpig). Så da ble det 2D/G og 80 minutters connection, FCT får bli neste gang GT
Faktisk synes jeg det kan bli "litt mye" å være alene i F! Man føler nesten at man blir overvåket ... Ingen muligheter til å snike unna noen suvenirer. Haha.
Då er bonustur for januar booka. Reisefølget hadde sterkt ynskje om Vietnam, men eg er greit nøgd med reiseruta som leiar fram til dette målet. Alle legs i business, får heller sjå om det dukkar opp noko meir freistande i first når tida nærmar seg. Nokre nye selskap, nye land og nye strekar på Flighdiary skal det i alle fall bli. TK1752 - OSL-IST - A321 SQ392 - IST-SIN - B777 SQ998 - SIN-RGN - A330 TG306 - RGN-BKK - A330 TG556 - BKK-SGN - B777 BR392 - SGN-TPE - B777 BR87 - TPE-CDG - B777 LH1029 - CDG-FRA - A321 LH862 - FRA-OSL - A320 Ni legs var ingen problem, stopover over 24 timar var framleis no go. Sjekka ikkje om gamle sonerestriksjonar står for fall.
Har nå bestilt (og siden justert) min første CT-tur som blir i desember. Hele ruten i plus/business: SVG-LHR SAS 737 LHR-BOG Avianca 787 BOG-LIM Avianca A320 LIM-CUZ Avianca A319 CUZ-BOG Avianca A319 BOG-LHR Avianca 787 LHR-SVG SAS 737 Fikk justert utreisen slik at vi får en 17 timers stopp i Bogota på utreise og dermed tid til å få se litt av byen og landet. Brukte 140.000 poeng for 2 personer.
Ok, bare for å slå spikeren i kista for dette dilemmaet en gang for alle; det er absolutt ingenting i hele verden som slår å plukke opp dama i limo på rullebanen ved ankomst. period.