Hvor går bonusturen?

Tråd i 'Reisemål' startet av Herlov, 04. april 2015.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Må det for å få tak i CX, JL, og MH F. Enten booke 10-11 mnd i forveien eller 1-2 uker før. Kan godt hende at det blir endringer, fleksibiliteten er etter min mening en av de største fordelene med bonusbilletter.

    Det ble booket med USDM rett før sammenslåingen med AAdvantage. Taiwan kostet 100 000 miles (inkl. stopover i Tokyo), Malaysia 110 000.
     
    Edvard and Herlov like this.
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Good stuff! Reiste akkurat OSL-ZRH-LAX-ZRH-OSL. Swiss er definitivt i ferd med å bli min favoritt long haul business fra Europa :)
     
    Hamburgersmauet and Jørgen like this.
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker EuroBonus-poeng stortsett på siste liten reiser innlands for å besøke familie, da gjerne i høytider hvor en énveis fort kan koste 2000-3000,- uten fleks.
    Ellers har DM-kontoen fått kjørt seg godt i det siste, gjorde nylig unna følgende tur:

    OSL-LHR (BA C)
    LHR-DOH (QR F A380) stop
    DOH-HKG (CX C)
    HKG-TPE (CX C) dest
    TPE-HKG (CX C)
    HKG-TYO (CX F)
    TYO-LHR (BA F)
    LHR-OSL (BA C)

    Fikk tømt DM-kontoen i siste liten og bestillte et litt enklere opplegg til høsten:

    OSL-LHR (BA C)
    LHR-KUL (MH F A380) dest
    KUL-HKG (CX C)
    HKG-ZRH (CX F)
    ZRH-LHR (BA C)
    LHR-OSL (BA C)

    Agenten satte HKG som destinasjon og jeg sparte dermed 10K poeng:cool:
     
    Last edited: 20. april 2015
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    He he
    Litt enklere for meg, blir en tur til København.
    Men jeg tar med en god kompis har hatt ei tøff tid i det siste halve året, mye slit i livet hans, og jeg tenkte derfor at da kan jeg spandere reise( bonuspoeng) og hotell(bonuspoeng) på karen. Ekstra fint er det å presentere det for ham, og han blir helt målløs og spontanklemmer meg så hardt at det nesten blir kleint :):)

    Hvorfor ikke bruke poengen på noe godt :) :)
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    En finfin gest :). A friend in need is a friend indeed sier'em borte Englanf
     
    luftbusspassasjer liker dette
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er i LA nå, og må si jeg er veldig fornøyd! Synes det meste var bedre enn hos LH, som jeg pleier å reise med. Blir nok Swiss igjen om jeg får det til ja!!
     
    Last edited: 22. april 2015
    Hamburgersmauet and GinTonic like this.
  7. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    SVG-OSL-EWR-OSL-SVG Buiness hele veien med SAS, og så langt: Ny cabin, med en fjortis som tror at man kan shoppe for det reisen egentlig hadde kostet :-D Nye tider....vi satt 4 pax i en bil til Danmark for å sove i telt på samme alder....
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, dette er noe som slår meg også. Spesielt de (få) gangene jeg har reist IC i Biz og ser familier med barn som mer eller mindre ser ut til å ta det som en selvfølge at de skal reise i Biz. Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på fjortisen din ;)
    Jeg fløy selv første gangen når jeg var 12-13 og det var en chartertur fra (gamle) Gardermoen til Kypros. Jeg gledet meg i nesten ett år og var nesten helt ødelagt da vi endelig kom frem til Gardermoen etter en tilsynelatende endeløs biltur fra Ålesund. Det var andre tider, men ikke nødvendigvis bedre av den grunn.
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke nødvendigvis verre heller. Familieferiene mine var i mange år turer med campingvogn rundt i Norden. Hadde ikke satt like stor pris på all reisingen de siste årene hvis jeg hadde hatt det hele livet. Både stedene jeg har besøkt og premiumkabiner.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du helt rett i. Hadde jeg vokst opp med hyppig reising, i premium- eller andre kabiner for den saks skyld, verden rundt så hadde jeg nok ikke verdsatt dette på samme måten som jeg gjør i dag. Og selv om min oppvekst stort sett bestod av bilferier til besteforeldre eller med telt og kano på taket (kanskje helt til Gudbrandsdalen!) så er det minner jeg setter høyt i dag. Og roadtrips setter jeg fremdeles stor pris på!
     
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Når vi allikevel er OT

    Jeg kommer fra en søskenflokk på 3 der meg og min nærmeste bror er født av white trash foreldre som fikk oss tidlig i tyveårene sine. Vi hadde ingen penger og jeg reiste utenlands først da jeg var 10 år.
    Så plutselig blir disse white trash foreldrene full i cash og vi får en bror som er 10-12 år yngre enn oss. Sistnevnte bror er den mest bortskjemte fyren jeg har møtt. Han har i praksis vært enebarn siden vi flyttet ut for 10 år siden og han har flydd verden rundt i business og bare bodd på 5* hoteller de siste årene.

    Nå skal han på sin første fyllatur til sommeren og han var helt fra seg at de skulle fly charter og bo på 3* hotell :confused:

    Det er tydeligvis forskjell på folk:rolleyes:
     
    Baldrick, AcroN, mhsalv and 5 others like this.
  12. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Trust me @Travellingalf ! Skal klare å lage minireisebrev med minst ett bilde! Hun må jo sove en av veiene....
     
    Travellingalf liker dette
  13. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Tømmer UA kontoen før de følger andre med blodige "oljetillegg". Først BKK i C og så SYD i F.

    I dag noe som lenge har vært utsatt ; DEL. Påsken neste år....

    OSL-IST-DEL ( TK 321-333 ) DEL-FRA-OSL . AI 788 DEL-FRA. LH 320 FRA-OSL alt I C.

    Pris 90.000 oeng og $ 113,03 pr pax. AI bevisst valgt...:D...

    Er fortsatt en del poeng igjen, men venter lenge nå før neste bestilloing.
     
    Aussie74 and Herlov like this.
  14. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Trondheim....

    Det sensasjonelle er jo at jeg får fly. Da jeg var liten var det bare å ta beina fatt. Tok seks uker, måtte sove under en busk. Spiste det jeg fant på veien, døde frosker, pinner og sneiper. Men jeg var glad for å slippe unna de lange arbeidsdagene vi ungene hadde hjemme.
     
    Last edited: 03. mai 2015
    Insomnia4u, Baldrick, Henrik and 2 others like this.
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-FRA LH Business A320 (10 timers layover med leie av Porsche og besøk i FCT)
    FRA-HND LH First 748i

    HND-BKK Thai First 747-400 (7 timers layover)
    BKK-FRA Thai First A380
    FRA-OSL SAS Minus (!!) 737

    190.000 EB-poeng + CT + ca. 5000,- pr. pers i skatter og avgifter..

    Det som er fascinerende er at agentene i Estland svært ofte IKKE klarer å booke SAS Plus.. Dette har jeg opplevd flere ganger hos flere agenter og dette til tross for at KVS/ANA og selv SAS.no viser tilgjengelighet. Dette har også agentene sett, men de klarer likevel ikke å booke det?!?!? Nå er forskjellen på en flight fra FRA til OSL på SAS så liten at jeg ikke gidder å hisse meg opp engang, men det er jo spesielt at de ikke finner setene?!
     
    Aussie74, Baldrick, Herlov and 6 others like this.
  16. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    God Tur, blir sikkert ikke feil dette :)
     
    Jørgen liker dette
  17. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,156
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir det tur i pinsen...

    OSL-FRA
    SAS Plus (5 timers layover i FRA, skal også til FCT)
    FRA-ORD LH First (747-8i)

    ORD-MUC LH First (A340-600)
    MUC-OSL LH Business

    150.000 EB-poeng + CT + ca. 3500,- pr. pers i fuel og skatt.
    Ikke noe problem å booke SAS Plus her.

    Edit: Fikk endret billetten til en bedre retur... :)
     
    Last edited: 20. mai 2015
    Baldrick, anders82 and Herlov like this.
  18. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Trip report?
     
    haakonks liker dette
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,156
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får se, spørs om jeg får tillatelse fra "sjefen" til å ta så mye bilder...
    Skal prøve! ;)
     
    Baldrick liker dette
  20. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Blåste 50 000 på OSL-KEF-OSL med SAS Plus i sommer. Ikke min stolteste bonus booking.
     

Del denne siden