Hvor går bonusturen?

Tråd i 'Reisemål' startet av Herlov, 04. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan klarte du å få inn 9 segment?
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det er faktisk eit godt spørsmål, som eg ikkje har lagt merke til var faktum før du påpeikte det.
    Ser ut som at eg har vore svært heldig med agent ved bookinga. Den einaste kommentaren eg fekk var "om det fantes ei meir direkte rute?", noko det ikkje gjorde.

    Men, på grunn av jobb så var eg uansett naudsynt til å kansellere denne turen (som skulle ha starta 9. September og avslutta 9. Oktober). Nytt forsøk til neste år, kanskje :)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Du husker vel ikke navnet på vedkommende agent?
    Jeg har en svært komplisert rute på gang hvor jeg antar litt godvilje må til... :)
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Booket med CT til neste uke:

    SVG-CPH i SAS plus
    CPH-FRA i SAS plus

    4t i FCT

    FRA-ICN i LH F
    ICN-FRA i LHF

    18t layover i FCT

    FRA-OSL i LH biz
    OSL-SVG i SAS plus

    Vurderer å slenge på en leg ut i fra ICN. Kanskje bedre å oppholde seg i Tokyo eller andre plasser i nærheten. Forslag?
     
    Last edited: 10. nov 2015
    Aussie74 liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Når du har booket F ville jeg rett og slett søkt etter hvor det var ledige billetter i F og dratt ditt.

    Ettersom jeg er oppnevnt idiot ville jeg eventuelt rutet via Oslo med lufthansa for å maksimere sjansen for privattransport på flyplassen. Man må lande med lufthansa metall vet du :)

    Hva måtte du ut med at avgifter for turen?
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vær obs på at du ikke blir kjørt til flyet fra FCT når du reiser med SAS. Detkan derfor hende de ikke slipper deg inn på FCT på retur..
     
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Har LH på retur, FRA-OSL. Husket feil :)

    Kanskje bytte til LH Inbound Frankfurt, også. Må se an connectiontidene.
     
    Last edited: 10. nov 2015
    anders82 liker dette
  8. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm... veldig interessert i denne ruta. Planlegger påsken og Stillehavet er definitivt aktuelt. Hbor lang tid i forveien bestilte du og hva ble det i avgifter?
    Blir det mer avgifter ved å bruke eurobonuspoeng enn United poeng når en uansett ikke har United flyvninger?
     
  9. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Oslo - Singapore med Thai og Singapore airlines! CT i biz T/R ! :D Blir spennende!
     
    Aussie74 liker dette
  10. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    SYD-NRT JAL F i desember :)
     
    Aussie74 and Islending like this.
  11. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis dette er overnight, så har du ikke tilgang til FCT. Det er kun same-day som er tillatt.
     
  12. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, det er greit å vite. Da får vi ta frokost på Hilton Executive floor istedenfor. Skal vel overleve det også
     
  13. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Nå er det bare få dager igjen til min første tur i F :) Det ser dessverre ut som det ikke blir plass å booke om til LH (F4 på expertflyer :( ) men Asiana skal jo være stas det.
    Krysser bare fingrene for at vi slipper at første leg til Frankfurt ikke blir forstyrret av denne streiken. Glede glede :)
     
    Shyneno and Aussie74 like this.
  14. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte denne turen i juni. Denne ruten var ledig fra United sine sider en god stund før det også. Måtte bare tøffe meg opp og innse at det blir dyrt med hotell, måtte ta fri for jobb og verst av alt...krype til korset og be sjefen om fri. Det hjalp med litt puppy eyes og sa jeg kunne jobbe i julen i bytte ;)
    Avgiftene gikk faktisk litt opp enn det som stod ($137,-) pga LH som ikke flyr fra SVG lenger. Gikk opp $30,- , men peanuts det også.
    Tenk å fly så mange ruter og betale så lite i avgifter er helt fantastisk. Leste noe at United er super greie på dette feltet i forhold til mange andre flyselskaper. Ved bruk av SAS poeng så vet jeg ikke. Her må nok SK ekspertene svare deg eller rett og slett få hjelp fra SK direkte.
    Lykke til!! :)
     
  15. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det en endring i vår LH F rute.

    INC blir byttet ut med Buenos Aires (EZE). Det er mange fordeler med det:
    - lengste F-rute med LH (?)
    - gode avgang/ankomsttider
    - det er sommer der, ihvertfall vår. 20+
    - noe sier meg at det er bedre mat
    - mindre tidsforskjell

    Ruten inneholder LH til/fra FRA, så det blir forhåpentligvis car service.

    Noen som har vært i EZE?
     
    RoadKing liker dette
  16. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Jada. Var der for ikke lenge siden. Air France ned og KLM hjem. Begge i biz. Beste totalopplevelse med AF. 8 dager totalt som ble delt i 2. 4 dager duejakt I Cordoba og 4 dager turist i BA. Flott by, ganske europeisk I stilen. Bydelene er veldig forskjellige. Skaff deg et godt kart. Ta med deg amerikanske dollar I cash og veksle med privatpersoner. "Gambio" overalt og du tjener 40 til 50 % ift bankveksling og kortbruk.
     
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Vi hadde en tilsvarende i oktober. SAS til Hong Kong og Singapore til SIN. Tilbake via Bankok med Thai (fikk First der...) Deilig tur. Avsluttet med SAS hjem fra Frankfurt.....burde nesten lagt ut bilde av "matesken" som ble satt på bordet da ift. resten av turen....
     
  18. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43

    Høres ut som en bra tur! Skulel gjerne gjort mere ut av flyreisen jeg også, men vi har med oss en baby på 6 mnd, så da blir det letteset vei å fly :) Får ta en komplisert tur ved en senere anledning ;)
     
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    MAD-LHR-OSL med IB/BA (Y) for 15 000 Avios og ca. 400,- .

    Jeg kjøpte AMS-LHR-JFK-MIA-SCL-MIA-MAD (C) med AA/BA pga skammelig god pris og må komme meg hjem fra MAD 2. påskedag, som ikke akkurat er den rimeligste dagen å kjøpe en ordinær billett.
     
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har diverre ikkje det. Det var min første CT-booking, og hadde eg visst enkelte/mange SAS-agentar er så vanskelige som vert beskreve her så hadde eg nok spurt om navn (og nummer? ;) )
     

Del denne siden