Jeg fikk for R, men ikke T av en reise 14. februar i dag, men ellers helt dødt. Poeng fra flytoget tikker stort sett inn samme dag.
Fikk mine poeng fra flighten den 16/2 Arlanda- Hong Kong men ikke for flighten OSL-Arlanda samme dag, poengene fra flytoget den 16/2 kom inn samme dag. Nå mangler jeg også for returen fra Hong Kong den 19/2, gullkortet slulle vare i boks bare jeg får mine manglende poeng
Forsinkelser som dette gir alltid en god anledning til å gå SAS' og andre partneres øvrige poengregistrering nøye etter i sømmene. Og, surprise, surprise: Den som letter, finner intet. Jeg ser jeg mangler ikke mindre enn 5 x 1200 poeng for hotellopphold i desember bestilt via SAS/Hotels.com under kampanjen i fjor høst. Var i alt tale om seks bookinger i desember måned, men kun én har altså blitt kreditert. Kan man gnåle om dette til diamantmailen, eller må man gå via normal etterregistrering på sas.no? Er jo tale om kampanjepoeng, så jeg mistenker at dette siste i beste fall bare vil gi normal uttelling. Edit: Og for å virkelig gjøre meg i perlehumør på en søndag, ser jeg at ingen av Radisson-hotellene jeg har bodd på det siste halve året (med ett unntak) har maktet å kreditere oppholdet til mitt EB-kort, selv om jeg hver gang eksplisitt har bedt om dette. Håpløst - helt håpløst.
Jeg mangler 6 flygninger fra januar ... Først prøvde jeg ordinær etterregistrering, men ingenting skjedde. Nå har jeg sendt kvitteringene til diamant mailen og håper at noe skjer .. Det ble kanskje for mye telling for SAS i en periode hvor jeg dagpendlet ...
Har du vurdert å samle poeng i gold points, for så å føre over til EB? For min del blir 10% av gold points som regel meir enn 5-600 EB poeng/natt. Men for all del: talentlaust at dei ikkje klarar å holde seg edru til etter at dei har registrert poeng.
Har bodd litt hos både scandic og thon i det siste. Thon fungerer alltid, scandic må det mases på før man får poengen...
Jeg har gjort dette tidligere, men synes sjelden det ble mer enn 3-400 pr. natt. Kan være fordi Radisson-hotellene i den skandinaviske periferi ikke er så fryktelig dyre. Hadde gladelig valgt dette som plan B nå, men når de grøtnissene ikke engang har registrert gold points (trolig fordi de har fjernet CC-kort for å registrere EB-kort, men av uvisse årsaker valgt å droppe sistnevnte allikevel), så blir det vanskelig.
Mangler poeng for tre legs gjennomført 16. februar. Fikk poengene for den ene veien allerede et par dager etter flyvning, men retur lar virkelig vente på seg.
Må være eksepsjonelt surt hvis noen har ventet 2-4 uker nå på registrering av flights som gir dem EBG. Hvorfor Flytoget kan registrere poeng på sekundet, mens SAS normalt drøyer 4-7+ dager, er også for meg en gåte.
Jeg fikk mine poeng bl.a. fra 22.01 i går etter å ha kontaktet Diamantmailen ... Så nå har jeg minst diamant ut 2018 ....
Jeg har en ettertrykkelig klein historikk med Thon. Bodde på Thon Brønnøysund i august fjor : 4 døgn. La inn EB kortet mitt ved utsjekk, men så aldri noe til poengene. Kontaktet dem i november, å.. det må ha skjedd en glipp, -de skulle sende over. Ingen poeng kom. Sjekket i mid-januar: ingen poeng. Kontaktet dem for ca 14 dager siden (det begynte jo raskt å nærme seg 6mnd deadline. De fant ingenting. Etter et par mail til fant de meg ( men hadde bare funnet et tilsvarende opphold i 2015), men altså ikke noe i 2016. Da begynte jeg faktisk å bli nokså irritert. De beklaget og beklaget, og ville i det minste gi meg et helgeopphold på Thon som plaster på såret. Et par dager etter kom det mail datert 20.02 at de hadde funnet oppholdet mitt, og at poengene nå var sendt over. De opprettholder for øvrig tilbudet om helgeopphold ( som jo hjelper litt). Men pr i dag er altså fremdeles ikke poengene på kontoen min. Ikke tillitvekkende.
For meg virker det som om det tar lang tid å få poeng registrert i EB. Jeg har utestående poeng fra OSL-TOS-LYR-TOS-OSL tur... det lar vente på seg. Tidlgiere har jeg ved flere anledninger purret, spes ved TG innland i Thailand. Min erfaring med Finnair/OneWorld, er at poeng registreres i løpet av noen få dager etter reise. Sist reise; OSL(AY, op BA)-LHR(AY, op. BA)-LAS(AY,op BA)-PHX(AA)-LAX(AA)-JFK (AY, op AA)-LHR(AY op BA)-HEL(AY)-OSL(AY). AA poengene kom først, 2-3 dager etter reise, dernest (AY op BA/AA) og til slutt AY-flightene. Alt på plass i løpet av en drøy uke. Det eneste jeg til tider opplever som tregt med Finnair Plus er; Finnair MasterCard poeng. Disse kan det ta litt tid før blir godskrevet....
Jeg har virkelig benyttet denne anledningen til å gå de siste måneders SAS- og EB-historikk etter i sømmene. Det er ikke bare at poengene for flyreiser (og annet) uteblir: Jeg ser også at jeg fremdeles ikke har fått refundert penger for fem kansellerte flighter (Plus) i fjor høst. Det rant på en del ved nyttårstider, etter at SAS åpenbart hadde fått løst opp i noe av kaoset sitt, men å ikke å ha fått refusjon over fire måneder etter avbestilling er simpelthen ikke holdbart. Jeg begynner ærlig talt å nærme meg et bristepunkt for hva jeg kan orke med hensyn til å holde SAS i ørene. Hva i alle dager holder de på med på Frøsundavik?
Sendte en mail å spurte om de hadde problemer med registrering av poeng om dagen. Her er svaret: Hej Lars Tak for din mail. Ja vi en prop i systemet der gør at point i øjeblikket ikke kommer ind på kontierne. Men vi arbejder på sagen. Så det skal nok ordne sig. God dag. Med venlig hilsen Lene Traveler Consultant SAS Sales and Service
Til dere som kan det her, jeg forstår ikke hvorfor man får poeng pronto fra flytoget eller trumf mens det nå sist tok 6 dager fra gjennomført flight til poengene dukket opp på konto. Ikke at det er noe krise, jeg bare lurer.
Når det gjelder poengene fra Flytoget, så har jeg en teori om at API'et de bruker er nyutviklet og der har de da lagt opp slik at poengene blir registrert umiddelbart. Siden Eurobonus er i år 25 år, så er nok også registreringsprogrammet til EB 25 år, derav gammelt og utdatert. Det er nok også lagt inn et slingringsmonn mtp diverse hendelser som kan oppstå før/etter en flygning. Hvis denne teorien stemmer, så hadde det vært fantastisk om SAS kunne bruke det samme API'et som de bruker mot Flytoget/Trumf på flyreiser og du vil ha poeng/segmenter registrert når du har ankommet tax-free.
Riktig. Ved pushback vet systemet hvem som er på flyet og da burde de få poeng registrert med en gang. Alternativt når flyet kobles til gate ved ankomst, om de er redd for å strø rundt seg med poeng til fly som ikke kommer seg opp i lufta..
Fikk poeng i går for reise foretatt 25.feb.. HKG-ARN, men ARN-HKG 16.feb har ikke kommet.. OSL-ARN-OSL på de samme datoene har heller ikke kommet.