Hvor lenge må jeg vente før poengene kommer.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 09. febr 2017.

1. unfrequent_flyer

unfrequent_flyer SAS Diamond

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Har også sendt epost til diamantmailen om manglende poeng/reiser registrert uke 7. 15.feb: BGO-OSL samt ARN-OSL-BGO samme dag. Det artige er at OSL-ARN ble registrert ca 9 dager etter reise.
    BGO-OSL 16.feb og OSL-BGO 17.feb er heller ikke registrert....

Har ikke fått svar enda, bør det være mer enn 12 timers responstid på diamanteposten?

//K

2. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om det er 15. eller 16. februar det gikk galt hos SAS, for jeg og tilsynelatende flere andre mangler også poeng for flights akkurat disse dagene (men har omsider fått for øvrige flights før og etter). Det blir spennende å se om SAS IT krasjet så spektakulært 15./16. februar at alle data om flights disse dagene gikk til dundas og at de satser på at de få som følger med skal etterregistrere manuelt...

3. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Det stemmer nok. Eg også mangler akkuratt for desse dagane.

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble drittlei av å vente, og registrerte flights 15/2 og 16/2 manuelt nå. Da kom poengene på sekundet.

5. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som om det sliter hos Flytoget også for tiden, en tur på mandag morgen, men kvittering og EBpoeng kom først inn i dag... når det gjelder poengene for flyturene på mandag så er det ikke kommet enda

6. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,384
    Bonuspoeng:
    113
    Artig, jeg retro registrerte også som Scandipendler, poengene var på konto etter sekunder. Sært det ikke funker slikt til vanlig, men ok.

7. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    Mine flytogturer (8-10 stk siste to ukene) har postet som normalt. SAS-flightene glimrer med sitt frar derimot..

8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Når eg har etterregistrert har det variert litt, av og til kjem poenga umiddelbart, andre gongar har det tatt nokre dagar. Eg ville ha venta nokre dagar til, med mindre eg måtte ha poenga (f.eks for kvalifisering tidsnok til neste tur).

Men så er eg også den typen som alltid sat og førte inn norskstil siste kvelden :)

9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,950
    Bonuspoeng:
    183
    Glory hallelujah! Fikk endelig poengene for mitt opphold på Thon i August -16(!). Har også fått et helgeopphold (2 overnattinger i perioden Fre-Ma) på Thon som plaster på såret, men det varer kun ut mars ( ca 8-10 norske byer og hotellene i Brussels). Hvis ikke svigerdatter kan gjøre nytte av dette kan noen godt få overta for en billig penge. Jeg har for mye reising til ikke-Thon-destinasjoner selv i mars.

10. BusyBee

BusyBee No bees, no honey; no work, no money.

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Resten av *A klarer de åpenbart å registrere. Har fått poeng for legs med både Copa, Avianca og Brussels, men ikke et eneste med SAS den siste mnd.

11. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy med SAS på fredag, og fant poengene i appen i dag.

Jeg fløy sammen en av de som programmerer push-tjenestene til Norwegian (app og sms) på fredag, og han var enig med meg i at SAS kunne ha behov for en hjelpende hånd.

Hvorfor blir ikke poengene registrert i samme sekund som flyet lander? Det sitter vel neppe noen og punsjer dette manuelt?

/koffert.

12. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Syntes poengene går relativt sent om dagene jeg. Og når poengene først tikker inn, så er ikke aktivitetsfeeden up to date, der kommer det først et par dager etter poengene igjen. Så vanskelig å faktisk holde kontroll. Eneste som har stålkontroll er Flytoget, de kommer med en gang.

13. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg savner poeng fra 23.2.

14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,014
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg savner poeng fra 1/2 legs 22.02 og har faktisk fått for returen 1.03.
    Oppgraderte riktignok den jeg ikke har fått poeng for, men det var da veldig så lang tid det skulle ta. Litt surt, siden jeg mangler den for og bli EBD....

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy fredag, de var registrert på lørdag.

16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk plutselig en bråte med poeng fra Norgesbuss (Flybussen). Savner poeng for seks turer, og fikk plutselig poengene i én bulk. Her mistenker jeg imidlertid at det var Flybussen og ikke SAS som hang etter...

Fant også en flight fra 14/2 som jeg både hadde glemt og ikke fått poeng for... Poengene dukket opp på sekundet ved etterregistrering, men gudene vet hvor mange SAS-kunder, som ikke følger nidkjært med på EB-kontoen, som kommer til å gå glipp av segmenter og poeng som følge av dette rotet. Latterlig av SAS.

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Har jeg også opplevd, for en uke senere å oppleve at det tar over ei uke. Det er helt uforutsigbart.

18. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Ble gull 23.feb, men for reise 8.mars har jeg kun fått 1000 grunnpoeng + 1000 ekstra. Skulle jeg ikke hatt 1250 med 25% ekstra?

19. trugrand

trugrand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fløy med WF på fredag den 10.03, poengene kom på konto i dag

20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Jo. Fikk du endret statusnivå på bestillingen eller ved innsjekk? I så fall er det noe merkelig. Hvis du ikke endret statusnivå (type ikke hadde behov for fast track eller lounge), så har reisen nok blitt registrert med det statusnivået du hadde ved bookingen av den.

Del denne siden