Det er spørsmålet vi alle lurer på, og ærlig talt, vi er litt usikre på svaret. Som mange andre her på forumet, ble vi fristet av SAS sin kampanje. Vi kikket litt på den, diskuterte frem og tilbake, og konkluderte med at vi ikke hadde nubbesjans til å rekke å fly med 15 forskjellige flyselskaper verden rundt før jul Men så begynte vi å følge med på forumet og andre steder, og tanken begynte å leke i hodene våre. Samboeren sjekket med jobben, og siden hun har en haug med feriedager til overs, fikk vi grønt lys. Dermed startet vi planleggingen i detalj. Nå er vi all in! Eventyret starter med selveste SAS til London i dag. Billetter til Mexico fra Oslo er booket via Virgin Airlines, så diamantfordelen med gratis flybytte samme dag gjelder ikke. Ingen krise på utreisen, men vi har litt for mange timer i London på vei tilbake, så en tidligere flight hadde vært hyggelig. Madamen har egentlig sagt at vi aldri mer skal fly dårligere enn business på lange nattflighter, men for å klare dette stuntet blir det dessverre mange turer i økonomiklasse. Vi får bare håpe at setene er myke og at snacksen er god!
Da har vi ankommet OSL. Er en god del folk her, men heldigvis rolig i loungen. Hun som sjekket oss inn hadde ikke hørt om denne millionkampanjen fra SAS, så det beviser vel bare at vi på dette forumet ikke er som den gjennomsnittlige bonussamleren… Litt pasta bolognese rekker vi i loungen.
Nettopp landet i London. Passkontroll gikk fort og effektivt. Elsker maskinene der, altså. Flyturen over var begivenhetsløs. Tre ledige seter på hele flyet, det ene var mellom oss. Klager ikke på den. Men de hadde ikke fått lastet opp oversikt over hvem som hadde status så måtte vise i appen for å få gratis drikke.
Ble overrasket, jeg også. Men jeg vil nesten gå så langt som å si at det ble hun som ble pådriveren for denne galskapen.
Må si jeg er imponert over slike koner/samboere. I hjemmet her ville det bli møtt med et kontant «over my dead body». Da i forståelsen mitt eget døde legeme! (Kjære, i tilfelle du snikleser på forumet: du er da så bra på alle andre måter. Ingen som er rett navlet forventer at man skal sitte og pines i turistklasse i dagesvis. Spesielt når gevinsten for tiden er … mange dager med reiser turistklasse!)
Siden samboeren ble med på denne turen, må jeg jo sørge for at det blir litt hygge også. Jeg hadde derfor booket det rimeligste hotellrommet jeg fant nært Heathrow. En kjapp tur med en klassisk doubledecker ble vi ønsket velkommen med fyrverkeri på Ibis budget. 600 kroner kostet herligheten her.
Ikke sant Skjønte ikke helt hvorfor de hadde redd opp sofaen også, de visste jo godt at vi kun var to stk.
God morgen fra London. Det er viktig med riktige forventninger. Hotellet var egentlig langt bedre enn vi hadde trodd. Vi fikk en god natts søvn og det virket ganske reint på rommet (torte ikke sjekke for nøye) så vi er godt fornøyde. Nå står vi på busstoppet i typisk engelsk vær og venter på bussen. Frokosten blir i Virginloungen i terminal 3.
Vi ble stoppet i fast track. Maskinene kunne ikke lese boarding passet vårt som vi fikk av SAS så vi måtte tilbake til innsjekk og få skrevet ut nye på maskinene der. Det var heldigvis ingen kø så det gikk kjapt.
Dagens første nedtur. Vi har ikke tilgang til Virgin Clubhouse med Elite plus og økonomibilletter. Dette var en lounge jeg hadde gledet meg til og jeg var sikker på at vi hadde tilgang. Må tydeligvis gjøre hjemmeleksa bedre.
Vi ble «forvist» til en stappfull Club Aspire. Denne loungen er absolutt ingen grunn til å komme tidlig til Termibal 3, men vi gjør det beste ut av det!