Hvor skal du på ferie i sommer?

Tråd i 'Reisemål' startet av Cecilie, 23. juni 2014.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Sommeren vår blir tilbragt i Danmark -praktfulle Karrebæksminde. Familien har leid samme hus i 39 år, så neste år blir det stooort jubileum :):):)
    Aldri en sommer uten en tur dit :D :D
     
    Cecilie liker dette
  2. Poul

    Poul Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Siden eldste datter oppholder seg i USA dette året, ble det enstemmig vedtatt at årets sommerferie tilbringes der ;) Først en uke i San Francisco, forøvrig en by jeg ble veldig fasinert av etter mitt besøk der i april. Så kjører vi Highway 1 sørover, overnatter et eller annet underveis, og så har vi 6 dager i Santa Monica :) Takket være BA's CW-salg i vinter begynner ferien allerede på flyet :D:D
     
    Fnate and Cecilie like this.
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dumt å reise fra Norge når det endelig er sommer, så jeg tror jeg blir her :)
     
    Cecilie and Bjørn Helge like this.
  4. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Med unntak av et par korte helgeturer blir jeg hjemme gjennom sommeren.
     
  5. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Her blir det nok både København og Kragerø,da vi har hus begge steder, og ellers så blir vi en uke i Dubai i forbindelse med Emirates-turen i september! Så får vi se om det blir en Spaniatur eller liknende i tillegg før den tid! :)
     
    sitrus and Cecilie like this.
  6. TriStar

    TriStar Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Juli måned tilbringes stort sett i Oslo og på jobb. Har prikket inn noen helgeutflukter til Det blide Sørland, Amsterdam og Barcelona. I tillegg blir det et par jobbturer til Lugano og München. Litt sommerferie i august, da blir det en uke til Kroatia. Så får da flyttet seg litt rundt i sommer:)
     
    Fnate and Cecilie like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kul tråd. Jeg er akkurat tilbake fra en uke road trip med en kompis i CA. Nå blir det å kjede seg og trene en uke før man skal lære seg å ri bare-back på elefanter i det gyldne triangel noen dager.

    Kanskje man kaster seg rundt og tar med opphavet på noe i hælja
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Bodø i august :D
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tja ferie og ferie - noen må bygge dette landet også. Men helgene utnyttes for det meste til Norge og har også vært i London, men gleder meg til Dubai i september da.
     
  10. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Lillestrøm , finnes ikke bedre, kun med tredagers avbrekk i Nürnberg , 28. Juli ( hvite pølser og weisse ) og 4 dager Bologna 12. august men god ost og skinke..
     
    Cecilie, tommy777 and Fnate like this.
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Får vi en trip report fra Lillestrøm?
     
    Fnate and Kjakan like this.
  12. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg foretrekker også Norge i sommerferien, men det blir et par kjappe turer til Nice (2 netter) og Roma (3 netter). Fjelltur i starten av august og rafting i Sjoa med jobb i slutten av august.
     
    Cecilie liker dette
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Vært 2uker i Brasil fotballvm, 2 uker i usa road trip east coast miami til new york, en uke på hytten til svigers i Sandefjord og så reiser jeg 4-5 dager til Lisboa på torsdag, før det blir en liten helgetur til Madrid i midten av August.

    Takk Gud for flexitid og en fleksibel sjef som har latt meg sjonglere med dagene :)
     
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Klar for tredje uke på hytta i Grimstad. Har hatt to fantastiske uker så langt med tropevarme og hele 24 grader i vannet! Første gang jeg har opplevd det her... begynner å bli litt kjøligere nå og her forrige dagen syntes vi det var litt kaldt og satte oss inn. Det var blitt kun 23 grader ute. Aklimatisert ja. Nå er det bare 19 grader i vannet og enda mindre i luften. så tropevarmen er definitivt over.
    Neste helg skal fruen og jeg ha tre netter i Stockholm og nyte sommeren sammen med söta bror. Veldig fornøyd med årets sommer!
     
    Cecilie liker dette
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tidligere målt opp mot 25 grader her innaskjærs på Flosterøya mellom Arendal og Tvedestrand. Men ja, enig, det har vært utrolig flott og varmt nå i år, både på land og i vann.

    Til søndag skal jeg på en tur innover i Telemark. Dagsturer kan også være ferie :p
     
    Kjakan liker dette
  16. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    bLiker meg best I hjemlandet de 3 ukene jeg pleier å ta ferie midtsommers, og I år så har det jo vært fullklaff mtp. været. Inne I en nærliggende fjor hvor familielandstedet vårt er lokalisert har det vært praktfullt og hett. Så bortsett fra oppholdene der har det kun blitt en kort tur til København (fint der også ja) samt 2 dager I Jondal (2 dager på ski på Folgefonna Sommerskisenter som er blitt en lang tradisjon etterhvert).

    Men I august så blir det både Oslo (2 1/2 dag jobb / 2 dager privat), London (2 dager jobb / 3 dager privat) og langhelg til Edinburgh / Isle of Islay (privat). Så har man ihvertfall litt og se frem til.

    Mvh
    Fjordheim
     

Del denne siden