Gitt booking med følgende hjemreise: XXX-FRA med 4Y (Eurowings discover / Discover airlines, et selskap i LH-gruppen) FRA-OSL med LH Mottar epost fra LH om avlysning av FRA-OSL, et par dager planlagt hjemreise All kontakt etter dette foregår på telefon gjennom LHs kundeservice. Ender etter mange telefonsamtaler opp med utsatt hjemreise og PUJ-FRA-MUC-OSL noen dage senere XXX-FRA flyvningen ender opp med å bli nedgradert fra Y+ til Y Skal jeg da rette to separate krav, ett for kanselleringskompenasjons og dekning av hotell til LH og ett for nedgradering til 4Y?
Var XXX-FRA og FRA-OSL separate bookinger? Valgte du på eget initiativ å endre fra XXX til PUJ? Hvis du selv har valgt å endre avreisedestinasjon stiller saken seg noe annerledes, spesielt om du ble informert om dette. Var det Y+ på den nye flighten? I hovedsak er det operating carrier som klusser til bookingen som skal motta eventuelle klager, i dette tilfelelt LH.
Når det er kanselleringer eller forsinkelser med LH group anbefaler jeg å bruke chat botten dems. Den finner alternative reiser, er man ikke fornøyd kan man be den om å finne enda flere. Chatbot booker også om
Beklager, her var jeg nok ikke så presis som jeg skulle ønske. Opprinnelig booking var en gjennomgående booking PUJ-FRA-OSL. Ny ruting noen dager senere og mange telefonsamtaler PUJ-FRA-MUC-OSL. Den nye PUJ-FRA hadde Y+, men vi ble satt i Y.
Da tar du det med LH. Nedgradering skal kompenseres. Det samme gjelder om du ankoms x timer senere enn planlagt siden du fikk beskjed om kansellering 'et par' dager før reisen fant sted.
Takk skal du ha. Har LH for vane å tilby et større beløp enn det som foreskrives av EC261 i vouchere?
Jeg kan ikke erindre at LH har gjort dette. Har kun opplevd det med SAS (som nå har gått bort fra dette) og Air France / KLM (som gir typ 30% ekstra ved voucher).