Hvor skal klagene rettes?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av morradi, 16. juli 2025.

  1. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Gitt booking med følgende hjemreise:

    XXX-FRA med 4Y (Eurowings discover / Discover airlines, et selskap i LH-gruppen)
    FRA-OSL med LH

    • Mottar epost fra LH om avlysning av FRA-OSL, et par dager planlagt hjemreise
    • All kontakt etter dette foregår på telefon gjennom LHs kundeservice.
    • Ender etter mange telefonsamtaler opp med utsatt hjemreise og PUJ-FRA-MUC-OSL noen dage senere
    • XXX-FRA flyvningen ender opp med å bli nedgradert fra Y+ til Y

    Skal jeg da rette to separate krav, ett for kanselleringskompenasjons og dekning av hotell til LH og ett for nedgradering til 4Y?
     
  2. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,022
    Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Var XXX-FRA og FRA-OSL separate bookinger?
    Valgte du på eget initiativ å endre fra XXX til PUJ?
    Hvis du selv har valgt å endre avreisedestinasjon stiller saken seg noe annerledes, spesielt om du ble informert om dette. Var det Y+ på den nye flighten?
    I hovedsak er det operating carrier som klusser til bookingen som skal motta eventuelle klager, i dette tilfelelt LH.
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,287
    Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Når det er kanselleringer eller forsinkelser med LH group anbefaler jeg å bruke chat botten dems. Den finner alternative reiser, er man ikke fornøyd kan man be den om å finne enda flere.
    Chatbot booker også om
     
  4. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager, her var jeg nok ikke så presis som jeg skulle ønske.

    Opprinnelig booking var en gjennomgående booking PUJ-FRA-OSL. Ny ruting noen dager senere og mange telefonsamtaler PUJ-FRA-MUC-OSL.

    Den nye PUJ-FRA hadde Y+, men vi ble satt i Y.
     
  5. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,022
    Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Da tar du det med LH. Nedgradering skal kompenseres. Det samme gjelder om du ankoms x timer senere enn planlagt siden du fikk beskjed om kansellering 'et par' dager før reisen fant sted.
     
    morradi liker dette
  6. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal du ha. Har LH for vane å tilby et større beløp enn det som foreskrives av EC261 i vouchere?
     
  7. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,022
    Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ikke erindre at LH har gjort dette. Har kun opplevd det med SAS (som nå har gått bort fra dette) og Air France / KLM (som gir typ 30% ekstra ved voucher).
     
    morradi liker dette

Del denne siden