Jeg skal snart ut på en bonustur med kona med SAS Business til Chicago i C. Nå har jeg ikke flydd med SAS før og gleder meg til å prøve ut de nye setene i C. Men som dere alle vet har SAS også et fly med gammel config i 2-2-2 i C. Er det noen som har noen erfaring på hvor tidlig SAS bytter ut et oppsatt fly til LN-RKP? Er det samme dag eller noen dager før? Jeg har Expertflyer så vil jeg da få en melding der? Jeg har jo sett at det er CPH som er mest utsatt for endringer. Tanken min er da at hvis jeg er tidlig ute kan jeg kanskje få mulighet til å bytte til en annen flyavgang. Jeg snakket med SAS chat i dag og de sa at flyet ikke kommer til å bli byttet ut, men det er jo noen dager til avgang så ikke sikkert de har noe info om dette enda. Takk for innspill.
CPH-ORD-CPH og CPH-IAD-CPH er den som LN-RKP flyr mest slik jeg opplever det. Skulle hjem fra IAD-CPH en gang og hadde "heldigvis" bare SAS PLUS. LN-RKP har jo ikke nok seter i PLUS til alle så vi ble tilbydd 400 EURO pr pers og garantert seatblock (2 seter ved vindu). Helt ok for meg EDIT: over til ditt spm: nei man vet aldri, jeg fikk beskjed kvelden før om at det ikke gikk å velge sete og da var det LN-RKP som var på vei til IAD for å fly oss hjem. Lykke til.
Flyr du fra ARN er du temmelig trygg på å få A330. RKP brukes når noen andre maskiner er syke eller er på service. Og blir den satt inn er det sjelden planlagt, så det kan skje 1-12 timer før avgang.
Det skal også legges til at de gangene vi har fløyet med bonus upgrade (oppgradere til biz på flyplassen) så har vi fått poengene tilbake fra SAS dersom det viser seg at det er LN-RKP sin gamle bizklasse vi får. Du kan være temmelig trygg på det, så slik sett er det ingen ublu ting å havne på RKP-biz
Takk for svar. Denne turen er betalt via SEB MC så jeg betalte 60k Eurobonuspoeng per person. Flyinteressert som jeg er så er jo den nye C kabinen en viktig del av reisen. Jeg flyr til ORD fra CPH men returen er til ARN, så har vel da i det minste 50% sjanse for en ny C kabin. Hva kan jeg forvente i kompensasjon hvis jeg får LN-RKP den ene veien per person? Jeg ser at RKP er brukt til EWR de siste dagene fra CPH. Vil det være mulig å få byttet til ARN-ORD i siste liten hvis det er ledige plasser der?