Hvor tidlig bytter SAS til LN-RKP?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TravelManBiz, 24. april 2018.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Senior Medlem

    Innlegg:
    537
    Likes mottatt:
    1,100
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal snart ut på en bonustur med kona med SAS Business til Chicago i C. Nå har jeg ikke flydd med SAS før og gleder meg til å prøve ut de nye setene i C. Men som dere alle vet har SAS også et fly med gammel config i 2-2-2 i C. Er det noen som har noen erfaring på hvor tidlig SAS bytter ut et oppsatt fly til LN-RKP? Er det samme dag eller noen dager før? Jeg har Expertflyer så vil jeg da få en melding der?

    Jeg har jo sett at det er CPH som er mest utsatt for endringer. Tanken min er da at hvis jeg er tidlig ute kan jeg kanskje få mulighet til å bytte til en annen flyavgang. Jeg snakket med SAS chat i dag og de sa at flyet ikke kommer til å bli byttet ut, men det er jo noen dager til avgang så ikke sikkert de har noe info om dette enda.

    Takk for innspill.
     
  2. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    CPH-ORD-CPH og CPH-IAD-CPH er den som LN-RKP flyr mest slik jeg opplever det. Skulle hjem fra IAD-CPH en gang og hadde "heldigvis" bare SAS PLUS.

    LN-RKP har jo ikke nok seter i PLUS til alle så vi ble tilbydd 400 EURO pr pers og garantert seatblock (2 seter ved vindu). Helt ok for meg :)

    EDIT: over til ditt spm: nei man vet aldri, jeg fikk beskjed kvelden før om at det ikke gikk å velge sete og da var det LN-RKP som var på vei til IAD for å fly oss hjem. Lykke til.
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    1,418
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr du fra ARN er du temmelig trygg på å få A330.

    RKP brukes når noen andre maskiner er syke eller er på service.

    Og blir den satt inn er det sjelden planlagt, så det kan skje 1-12 timer før avgang.
     
    TravelManBiz liker dette
  4. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    270
    Likes mottatt:
    1,265
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal også legges til at de gangene vi har fløyet med bonus upgrade (oppgradere til biz på flyplassen) så har vi fått poengene tilbake fra SAS dersom det viser seg at det er LN-RKP sin gamle bizklasse vi får. Du kan være temmelig trygg på det, så slik sett er det ingen ublu ting å havne på RKP-biz :)
     
  5. Neonex

    Neonex Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Gjelder det samme på plusgrade-upgrade med poeng?
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    5,327
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Du får ikke produktet du har betalt for. Men du må kontakte SAS om dette i ettertid.
     
    Neonex liker dette
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Senior Medlem

    Innlegg:
    537
    Likes mottatt:
    1,100
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Denne turen er betalt via SEB MC så jeg betalte 60k Eurobonuspoeng per person. Flyinteressert som jeg er så er jo den nye C kabinen en viktig del av reisen. Jeg flyr til ORD fra CPH men returen er til ARN, så har vel da i det minste 50% sjanse for en ny C kabin.

    Hva kan jeg forvente i kompensasjon hvis jeg får LN-RKP den ene veien per person? Jeg ser at RKP er brukt til EWR de siste dagene fra CPH.

    Vil det være mulig å få byttet til ARN-ORD i siste liten hvis det er ledige plasser der?
     

Del denne siden